خانهاخبار
نخستین بتای عمومی اندروید 12 در دسترس قرار گرفت

نخستین بتای عمومی اندروید 12 در دسترس قرار گرفت

شرکت گوگل در رویداد I/O 2021 خود سیستم عامل اندروید 12 را معرفی کرد و نخستین بتای عمومی این سیستم عامل نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.
۱۴۰۰/۲/۲۹

مراسم گوگل I/O 2021 همچنان ادامه دارد و گوگل در سخرانی اولیه خود در این رویداد، از سیستم عامل اندروید 12 رونمایی کرد و حالا کاربران می‌توانند با نصب نخستین بتای این سیستم عامل، اندروید 12 را بر روی دستگاه خود امتحان کنند.

بتای عمومی اندروید 12 در حال حاضر در انحصار گوشی‌های پیکسل 3 و بالاتر بوده ولی به زودی برای دستگاه‌های وان پلاس، لنوو، ایسوس، اوپو، ریلمی، شارپ، تکنو، تی سی ال، ویوو، شیائومی و زد تی ای نیز عرضه خواهد شد. شما می‌توانید در صورت داشتن گوشی پیکسل، از طریق این لینک به بتای اندروید 12 دسترسی پیدا کرده و یا اگر دستگاه دیگری دارید می‌توانید در این صفحه آموزش نصب آن بر روی گوشی‌های غیر پیکسلی را ببینید.

image

 

اندروید 12 ویژگی‌های جدید بسیاری را به همراه دارد که مهمترین و جذابترین آنها، طراحی ظاهری جدید است. در این سیستم‌ عامل انیمیشن‌ها، ویجت‌ها و لاک اسکرین تغییراتی را به همراه داشته‌اند. اندروید 12 همچنین دارای قابلیت تم گذاری نیز هست و شما می‌توانند با تغییر عکس وال‌پیپر گوشی خود، رنگ‌های تم گوشی را تغییر دهید. همه این ویژگی‌های ظاهری جدید در بتای اولیه وجود ندارند اما به مرور زمان و با عرضه‌های بتا‌های بعدی، شاهد قرارگیری آنها در این سیستم عامل خواهیم بود.

گوگل بخش‌های دیگری از سیستم عامل اندروید مانند منوی اعلان‌ها و تنظیمات سریع را نیز تغییر داده است و بهبود‌هایی نیز در زمینه امنیت و حریم شخصی کاربر صورت گرفته‌اند. این سیستم‌ عامل در هنگام روشن شدن دوربین یا میکروفون تلفن، به کاربر هشدار می‌دهد و تمام دسترسی‌های مربوط به اپلکیشن‌ها نیز در یک منو قرار گرفته است.

درباره عرضه نخستین بتای اندروید 12 توسط گوگل چه فکر می‌کنید؟ آیا از تغییرات اعمال شده در این آپدیت رضایت دارید؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)