خانهاخبار
گزارش دیگری نیز ادعا می‌کند سامسونگ قصد جایگزین کردن تایزن با Wear OS در ساعت هوشمند بعدیش را دارد

گزارش دیگری نیز ادعا می‌کند سامسونگ قصد جایگزین کردن تایزن با Wear OS در ساعت هوشمند بعدیش را دارد

مدتی پیش شایعه‌ای مبنی بر اینکه سامسونگ می‌خواهد در ساعت هوشمند بعدی خود از سیستم عامل Wear OS استفاده کند شنیده بودیم و حالا گزارش دیگری نیز با همین موضوع منتشر شده است.
۱۴۰۰/۲/۲۷

تا به امروز چندین و چند گزارش و خبر داشته‌ایم در این باره که سامسونگ می‌خواهد دوباره به Wear OS بازگردد. حالا امروز گزارش جدیدی از سوی SamMobile‌ منتشر شده که دوباره تایید می‌کند که سامسونگ، قصد رها کردن سیستم عامل خود یعنی تایزن و جایگزینی آن با Wear OS گوگل در ساعت‌های هوشمند بعدیش را دارد. این شرکت می‌خواهد سه مدل ساعت هوشمند جدید را عرضه کند که یکی از آنها دارای حلقه چرخان و دو مدل دیگر دارای طراحی ورزشی هستند.

با اینکه ساعت‌های هوشمند سامسونگ از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و اکثر منتقدین آنها را برای افرادی که دارای گوشی‌های اندرویدی هستند توصیه می‌کنند، این شرکت تا به حال از سیستم عامل خود یعنی تایزن در این ساعت‌ها استفاده می‌کرد. حالا چند ماه است که شایعاتی درباره تغییر سیستم عامل ساعت‌های هوشمند این شرکت به Wear OS شنیده می‌شود.

image

 

در ماه فوریه، افشاگری که IceUniverse نام دارد ادعا کرد که ساعت بعدی سامسونگ با Wear OS عرضه می‌شود و در ماه مارس نیز XDA Developers گزارشی در مورد اشاراتی به Wear OS در سورس کد گوشی‌های گلکسی اس 21 و قرار گرفتن نام دستگاهی منتشر نشده در آن منتشر کرد.

به گفته SamMobile، سامسونگ نسخه جدیدی از One UI را برای Wear OS طراحی کرده تا رابط کاربری این ساعت‌ها با نسخه‌های قبلی تفاوت چنداندی نداشته باشد. دیگر ویژگی جدیدی که در این ساعت قرار گرفته یک قابلیت واکی-تاکی مانند مشابه آنچه در اپل واچ شاهد آن بودیم است و همچنین پشتیبانی از SmartThings و اکوسیستم خانه هوشمند سامسونگ نیز به آن اضافه شده است.

سامسونگ در بازار ساعت‌های هوشمند یکی از رقیب‌های جدی اپل به حساب می‌آید و استفاده از سیستم عامل Wear OS توسط این سازنده، می‌تواند تغییرات مثبت فراوانی برای این پلتفرم گوگل به همراه داشته باشد و کاربران جدید بسیاری را به این پلتفرم اضافه کند. کاربران بیشتر، می‌توانند توسعه دهندگان را برای طراحی اپلیکیشن‌های بیشتر برای این سیستم عامل ترغیب کنند و در نهایت موجب حل یکی از مهمترین مشکلات این پلتفرم شوند. البته کمبود اپلیکیشن‌ها تنها مشکل Wear OS نیست و این سیستم‌ عامل مدتهاست نیاز به برخی تغییرات اساسی دارد.

ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیز به اندازه سیستم عامل Wear OS نیازمند تغییر بوده و نسخه قبلی یعنی گلکسی واچ 3، با وجود اینکه محصول با کیفیتی محسوب می‌شد ولی یک بهبود جدی نسبت به دستگاه‌های پوشیدنی پیشین این شرکت به حساب نمی‌آمد. مانند Wear OS، تایزن نیز در زمینه اپلیکیشن‌ها ضعف فراوانی دارد که بسیار جدی‌تر از سیستم عامل گوگل بوده و همچنین دستیار هوشمند افتضاح بیکسبی نیز آن را همراهی می‌کند!

هنوز خبر رسمی درباره زمان معرفی یا عرضه ساعت هوشمند جدید سامسونگ به همراه سیستم عامل Wear OS وجود ندارد ولی به گفته SamMobile شاید آن را در ماه جولای و در کنار گوشی‌های تاشو جدید این شرکت ببینیم.

نظر شما درباره کنار گذاشتن تایزن توسط این شرکت و استفاده از سیستم عامل Wear OS گوگل چیست؟ آیا این حرکت موفقیت بیشتری را برای ساعت‌های هوشمند سامسونگ و همچنین پلتفرم پوشیدنی گوگل به همراه خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)