خانهاخبار
رفع مشکل قطع شدن یک سمت هندزفری های بلوتوثی

رفع مشکل قطع شدن یک سمت هندزفری های بلوتوثی

​چند سالی است که ایرفون ها و هدفون های بلوتوثی جایگاه خود را به هندزفری های سیمی داده اند و دردسر باز کردن گره کور آن ها را از ما جدا کرده اند.
۱۴۰۰/۲/۲۶

چند سالی است که ایرفون ها و هدفون های بلوتوثی جایگاه خود را به هندزفری های سیمی داده اند و دردسر باز کردن گره کور آن ها را از ما جدا کرده اند. امروزه شاهد تنوع بسیار زیادی از این هدفون و هندزفری های بلوتوثی هستیم که در بازار وجود دارند. به این نوع از ایرفون ها که هیچ گونه سیمی برای اتصال به یکدیگر ندارند ایرفون های (True Wireless) می گویند. اگر مصرف کننده این ایرفون ها هستید احتمالا برایتان پیش آمده است که گاهی یکی از گوشی ها به دیگری متصل نمی شود و یا در صورت اتصال ، یکی از گوشی ها مدام قطع و وصل می شود. اما دلیل این اتفاق چیست و چطور می توان این مشکل را رفع کرد؟ در ادامه این مطلب به طور کلی به رفع مشکل قطع شدن یک سمت هندزفری های بلوتوثی خواهیم پرداخت و به شما آن را آموزش خواهیم داد.

image

در عصری زندگی می کنیم که همه محصولات به سرعت در حال پیشرفت کردن و بروز رسانی هستند. اولین بار شرکت اپل بود که جک 3.5 میلی متری را از روی گوشی های خود برداشت تا مصرف کنندگان را به سمت استفاده از ایرفون های بلوتوثی ببرد. اتفاقی که باعث متولد شدن شرکت های بی شماری در تولید این نوع از ایرفون ها بود. برند های بسیاری که امروزه محصولات خود را در تنوع گسترده با قیمت های متنوع روانه بازار می کنند. با این حال در این بازار گسترده محصولاتی هستند که در کنار کیفیت خوبی که دارند ، بعضا در اتصال گوشی ها به یکدیگر دچار مشکل می شوند. شاید محصولاتی مثل ایرپادز اپل یا ایرفون های سامسونگ هیچ گاه شما را با چالش متصل نشدن گوشی ها به یکدیگر مواجه نکنند ، اما برند هایی مثل شیائومی ، انکر ، باسئوس ، هایلو و ... در کنار کیفیت خیلی خوبی که دارند ، ممکن است شما را دچار این مشکل کنند.

image

معمولا این ایرفون ها دارای یک کیس شارژ هستند که مانند پاوربانک عمل می کنند و زمانی که شارژ خود ایرفون ها خالی شود ، می توانید برای شارژ آن ها ، از کیس آن استفاده نمایید. برای اتصال این نوع ایرفون ها ، معمولا کافی است تا گوشی های آن را از کیس خارج کنید و در فهرست بلوتوث دستگاه خود آن را بیابید و به آن متصل شوید. نکته مهم این است که شما به یکی از گوشی های ایرفون متصل می شوید و سپس خود ایرفون ها هستند که به یکدیگر متصل می شوند. اما ممکن است این اتفاق نیفتد و ایرفون ها نتوانند به یکدیگر متصل شوند. اما رفع مشکل قطع شدن یک سمت هندزفری های بلوتوثی به چه صورت است ؟ در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید ، ریست کردن هندزفری است. این اتفاق در ایرفون های برند شیائومی رایج تر است و نوع ریست کردن آن ها نیز مشابه یکدیگر می باشد. برای اطلاع از نحوه دقیق ریست کردن ایرفون خود می توانید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه نمایید. به عنوان مثال نحوه ریست کردن یکی از ایرفون های پر فروش برند شیائومی یعنی مدل Earbuds Basic S را به شما آموزش میدهیم. برای این کار به فهرست بلوتوث موبایل خود بروید و ایرفون Earbuds Basic S شیائومی را از لیست بلوتوث خود حذف کنید. بعد از آن هر دو ایرفون را داخل کیس بگذارید و بصورت همزمان دکمه های ایرفون را فشار دهید و حدود 5 ثانیه نگه دارید تا چراغ چمک زن آن روشن شود. به همین سادگی ایرفون شما ریست شده و آماده اتصال مجدد به دستگاهتان خواهد بود. فقط کافی است تا مجدد به لیست بلوتوث دستگاه خود بروید و به ایرفون شیائومی خود متصل شوید. در مجموع نوع ریست کردن ایرفون های بلوتوثی مشابه یکدیگر هستند و تفاوتی جزئی با یکدیگر دارند.  در ویدئوی زیر می توانید بصورت کامل نحوه ریست کردن ایرفون ها را ببینید و با انواع آن آشنا شوید. همچنین می توانید ویدئو های آموزشی زیادی را در زمینه تکنولوژی در صفحه اینستاگرام هیلاتل مشاهده نمایید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

saeedaraghi0100@gmail.com

۱۴۰۲/۱۱/۲۷
باسلام سمت چپی گوشی من وقتی تماس میگیرم صدای من نمی‌رسد به طرف مقابل

حمزه

۱۴۰۲/۴/۱۳
آقا هندزفری بلوتوثی m10 رو چجوری ریست میکنن؟؟؟؟؟

مجید

۱۴۰۲/۳/۱۵
سلام خسته نباشین
هندذفری من مدل redmi3liteهست چجوری ریست میشه . در ضمن یکی از گوش هاش قطعه

فرید

۱۴۰۱/۱۱/۴
دم شما گرم