خانهاخبار
اس‌کی‌جی اسکیلاس جدیدترین کراس اوور بازار ایران خواهد بود!

اس‌کی‌جی اسکیلاس جدیدترین کراس اوور بازار ایران خواهد بود!

گروه شهر خودرو از خودروی جدیدش با نام SKG Skillas رونمایی کرد. این خودرو دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و یک گیربکس CVT است.
۱۴۰۰/۲/۲۵

گروه شهر خودرو با منتشر کردن تبلیغاتش با شعار «شهر مهمان دارد» ، محصول مشترک خودش با شرکت سناباد خودرو توس را معرفی کرد. این خودرو یک کراس اوور جدید دیگر در بازار کشورمان است و نامش هم اسکیلاس است! این خودرو قرار است با نشان اختصاصی SKG که مخفف Shahre Khodro Group است، عرضه شود.

مجموعه شهر خودرو بعد از آماده کردن بستر‌های تولید در کارخانه با مشارکت سناباد خودرو توس در خراسان، به تازگی کراس اوور SKG Skillas را با مجموعه کاملی از امکانات و مشخصات فنی قابل توجه آماده عرضه به بازار کرده است. موتور این خودرو یک موتور ۱.۵ لیتری توربو است که ۱۴۷ اسب بخار توان و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT با قابلیت تعویض دستی، به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شوند.

به عبارت دیگر این خودرو یک کراس اوور دیفرانسیل جلو خواهد بود. در وحله‌ اول ممکن است به نظر بیاید این خودرو ضعیف (موتور ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس CVT) است اما با شنیدن این که این خودرو دیفرانسیل جلو است، باید درک کنیم که این خودرو، یک خودروی کاملا شهری است و با این مشخصات فنی، به نظر خودروی مناسبی برای تردد‌های داخل شهری خواهد بود. اما ابعاد این خودرو، SKG اسکیلاس را جزو کراس اوورهای متوسط بازار قرار داده که کمی با موتور و چیزی که می‌توان از این خودرو انتظار داشت، تناقض دارد.

این خودرو از لحاظ ایمنی و امکانات ایمنی، به نظر قابل قبول می‌آید. SKG اسکیلاس دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل کشش TCS، ترمز کمکی EBA، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز ضد قفل یا همان ABS در کنار ترمز پارک برقی است. همچنین سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها یا همان TPMS هم در این خودرو حاضر است. این سیستم‌ها در کنار امکانات معمولی چون سنسور پارک، دوربین دید عقب و سیستم ایزوفیکس، امکانات ایمنی این خودرو را تشکیل می‌دهند. اما از طرفی و با توجه به گزارشات به نظر می‌رسد این خودرو فقط ۲ عدد کیسه هوا (ایربگ) دارد که احتمالا ایربگ راننده و سرنشین جلو باشد.

اسکیلاس امکانات رفاهی نسبتا خوبی را دارد.این خودرو دارای سیستم کیلس گو استارتر (سیستم ورود و استارت بدون کلید) است. سانروف پانورامیک، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، سیستم تهویه دیجیتال، آینه‌های برقی تاشو با گرم کن و صندلی‌های چرم با قابلیت تنظیم برقی جزو دیگر امکانات این کراس اوور جدید خواهند بود.

image

 

این خودرو در واقع ساخت شرکت خودروسازی یما (Yema) است که در بازار چین با اسم Yema Bojun و در سایر بازارها با نام‌ Yema T60 فروخته شده است. اسکیلاس در واقع یک خودروی چینی است که قرار است در ایران توسط مجموعه شهر خودرو تولید شود و از آنجایی که تغییر برند خودرو در بازار کشورمان کاملا عادی و جا افتاده است با نام SKG Skillas قرار است به بازار عرضه شود. احتمالا روی درب صندوق همچنان شاهد T60 باشیم، چرا که در عکس‌هایی که از نسخه آزمایشی این خودرو درز کرده است، T60 را به همراه لوگوی SKG و نام Skillas بر روی خودرو دیده می‌شود.

مجموعه شهر خودرو هنوز اطلاعاتی در مورد زمان دقیق فروش این خودرو و حتی حدود قیمت را منتشر نکرده است. اما گفته شده است که این خودرو با نماد یوزپلنگ ایرانی و با قیمتی رقابتی به بازار عرضه خواهد شد. اسکیلاس T60 با این موتور حدود ۱۴-۱۹ هزار دلار در چین قیمت دارد که این قیمت یعنی ارزان تر از چری تیگو ۷ و گرانتر از ام وی ام X55 خواهد بود ولی باید منتظر ماند تا قیمت این خودرو مشخص شود و دید چگونه با بقیه کراس اور‌های بازار رقابت می‌کند.

به نظر شما این خودرو چه جایگاهی را در فروش در بازار خودروی ایران را کسب می‌کند؟ با این مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی، می‌تواند جایگاه خوبی را در بازار برای خودش باز کند یا خیر؟ 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)