خانهاخبار
نسخه دسکتاپ اینستاگرام با قابلیتی کاربردی همراه خواهد شد

نسخه دسکتاپ اینستاگرام با قابلیتی کاربردی همراه خواهد شد

مسئولان اینستاگرام قصد دارند تا یک ویژگی مهم و کاربردی را به نسخه دسکتاپ این نرم‌افزار اضافه کنند.
۱۴۰۰/۲/۲۵

توسعه دهندگان اینستاگرام همواره در تلاش بوده‌اند تا تجربه استفاده از این پلتفرم در فضای دسکتاپ را بهبود ببخشند. در حال حاضر، امکان مشاهده پست‌ها و صفحات مختلف از این طریق میسر بوده، اما قابلیتی برای ارسال پست جدید از طریق دسکتاپ در اختیار کاربران قرار نگرفته است. اما به گزارش یکی از توسعه دهندگان، به نظر می‌رسد که این ویژگی در آینده نزدیک، در اختیار استفاده کنندگان از نسخه دسکتاپ قرار خواهد گرفت.

بر اساس اسکرین شات‌های منتشر شده، کاربران قادر خواهند بود تا تصاویر خود را از طریق درگ و دراپ به نسخه دسکتاپ اینستاگرام انتقال بدهند. سپس می‌توانند همان‌جا عملیات کراپ را روی تصویر انجام داده، فیلترهای مورد نظر خود را روی تصویر اعمال کنند و ویرایش نهایی را روی اینستاگرام به اشتراک بگذارند. مراحل انجام این کار در تصاویر زیر کاملا مشخص است:

 

تنها محدودیت در این زمینه، عدم بهره گیری از قابلیت عکاسی با دوربین خود دستگاه است که این ویژگی روی نسخه موبایل وجود دارد. چنین محدودیتی برای فیلم‌های IGTV نیز وجود دارد که در حال حاضر، تنها آپشن برای ارسال پست در نسخه دسکتاپ به حساب می‌آید.

اینستاگرام پلتفرمی است که عمده توجه خود را روی اپلیکیشن‌های موبایل معطوف کرده و حتی روی ارزان قیمت ترین گوشی‌های اندرویدی نیز قابل اجرا است. اما برخی کاربران که از تبلت یا گوشی‌هایی با نمایشگرهای منعطف استفاده نمی‌کنند، ترجیح می‌دهند تا تصاویر و پست‌های اینستاگرام را به دلیل ابعاد بزرگ‌تر، روی کامپیوتر یا لپتاپ مشاهده کنند. امکان ارسال پست از طریق نسخه دسکتاپ، به این دسته از افراد کمک می‌کند تا لذت بیشتری از کار با اینستاگرام را تجربه کنند.

در حالی که هنوز مشخص نیست این ویژگی در اختیار تمامی کاربران قرار گیرد یا خیر، اما مطمئنا روی دادن چنین اتفاقی می‌تواند برای تمامی افراد هیجان انگیز به حساب آید. همچنین هنوز معلوم نیست که مسئولان اینستاگرام، آیا امکان ارسال محتوای دیگر (مانند استوری یا Reels) را به کاربران از طریق نسخه دسکتاپ خواهند داد یا خیر.

آقای Paluzzi که این تصاویر را منتشر کرده، ادعا کرده است از آن جا که ویژگی یاد شده هنوز در حال توسعه بوده، لذا این قابلیت به زودی در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت. اما از تصاویر اسکرین شات منتشر شده این طور برمی‌آید که امکان ارسال پست از طریق نسخه دسکتاپ به مرحله پایانی رسیده و برای عرضه آماده شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)