خانهاخبار
تصاویر رندر از پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو منتشر شده که طراحی عجیب و جدیدشان را نشان می‌دهد

تصاویر رندر از پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو منتشر شده که طراحی عجیب و جدیدشان را نشان می‌دهد

امسال دوباره سالی است که گوگل پرچمدار واقعی عرضه خواهد کرد و گویا بیشترین تغییرات در طراحی این گوشی‌ را نسبت به تمام نسل‌های قبلی شاهد خواهیم بود.
۱۴۰۰/۲/۲۴

گوگل با دو نسل قبلی گوشی‌های پیکسل، سعی کرده محافظه‌کارانه بازی کند و خیلی سراغ طراحی‌های عجیب یا ویژگی‌های جدید نرفته است. اما به نظر می‌رسد امسال بالاخره گوگل آماده شده تا دنیای اندرویدی‌ها را حسابی تکان دهد. شب گذشته، جان پراسر، چند تصویر رندر که او از روی عکس‌های واقعی پیکسل 6 ساخته را منتشر کرده و نشان از تغییرات زیاد این گوشی‌ها نسبت به همه نسل‌های قبل از آن دارد.

اولین نکته این است که بر خلاف پارسال که فقط یک مدل پیکسل 5 داشتیم، امسال دو گوشی پرچمدار از طرف گوگل عرضه می‌شود. نکته جالب بعدی اینکه گوگل پسوند XL را بیخیال شده و مثل اپل سراغ پسوند پرو رفته است؛ پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو قرار است پرچمداران جدید گوگل باشند. اما مهم‌تر از همه، آن‌ها را در تصویر زیر ببیند!

image

باید اعتراف کنیم که این گوشی‌ها شبیه هیچ گوشی دیگری که تا به حال عرضه شده نیستند مخصوصا با بیرون زدگی بزرگ دوربین‌ها در بخش پشتی! همانطور که قابل مشاهده است، پیکسل 6 قرار است گوشی کوچکتر باشد و به جای دوربین سه گانه، تنها دو دوربین خواهد داشت. می‌توانیم این احتمال را بدهیم که این دو دوربین، دوربین‌های التراواید و دوربین واید اصلی هستند. در پیکسل 6 پرو نیز یک دوربین تله‌فوتو به آن‌ها اضافه خواهد شد. البته با توجه به این رندرها، نباید انتظار دوربین پریسکوپی هم داشته باشیم و نهایتا شاهد دوربینی با سه برابر زوم اپتیکال خواهیم بود. 

image

امیدوار هم هستیم که بالاخره گوگل سنسور استفاده شده برای دوربین این گوشی‌ها را هم شامل بروزرسانی کند. چند سالی است که گوگل از یک سنسور برای دوربین اصلی گوشی‌هایش استفاده می‌کند.

دوربین‌ها را که کنار بگذاریم، اگر این طراحی‌های نشان داده شده دقیق باشند (که تا همین حالا یک منبع دیگر غیر از جان پراسر هم تایید کرده که طراحی پیکسل‌های بعدی این شکلی است)، گوگل بالاخره آماده است تا گوشی جدیدش را با جسارتی مثال زدنی به بازار معرفی کند. 

image

دلیلی که جان پراسر عکس‌ها را مستقیم منتشر نکرده و سراغ ساختن این رندرها رفته است، این است که نمی‌خواهد هویت منبعی که عکس‌ها را برای او فاش ساخته لو برود. اما در هر صورت در مورد گوگل صحبت می‌کنیم و دو سه سال اخیر به ما ثابت کرده‌اند که قرار است در آینده عکس‌های زیادی از این گوشی هم لو برود. 

image

در بخش جلویی این گوشی نیز شاهد نمایشگر حفره‌دار با دوربین سلفی خواهیم بود که به جای اینکه مثل پیکسل 5 در گوشه نمایشگر قرار گرفته باشد، به وسط صفحه نمایش نقل مکان کرده است. حاشیه‌های نمایشگر هم آنقدر باریک شده‌اند که دیگر به چشم نیایند. البته امیدواریم امسال هم مثل پیکسل 5، شاهد حاشیه‌های هم اندازه و متفارن در چهار لبه نمایشگر باشیم. 

در نهایت نکته مهم بعدی درباره این گوشی‌ها این است که احتمالا گوگل دیگر قرار نیست که از پردازنده‌های کوالکام استفاده کند. پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو احتمالا اولین پیکسل‌هایی خواهند بود که با پردازنده اختصاصی گوگل عرضه می‌شوند. اینکه گوگل امسال انقدر تغییر برای گوشی خود به وجود آورده، از همین حالا هیجان‌انگیز و جذاب است. برای معرفی این گوشی نیز به رسم هر ساله باید تا پاییز صبر کنیم. شما درباره پیکسل 6 و طراحی عجیب آن چه فکر می‌کنید؟ 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۴۰۰/۲/۲۹
چیزی که کمتر کسی متوجه میشه و ازش خبر داره اینه که
پیکسل 6 گوگل اولین گوشی دارای دوربین زیر نمایشگر هست . با توجه به پتنت جدید دوربین زیر نمایشگر ثبت شده توسط گوگل و میزان برآمدی بسیار بزرگ در پیکسل 6 و عکس های اسکرین شات از اندروید 12 (در گوشی بدون ناچ)
به طور قطع میتوان نتیجه گرفت که پیکسل 6 گوگل دارای اولین گوشی دارای دوربین زیر صفحه نمایش گوگل است !!!!