خانهاخبار
مدیاتک پردازنده میان‌رده دیمنسیتی 900 را معرفی کرد

مدیاتک پردازنده میان‌رده دیمنسیتی 900 را معرفی کرد

شرکت مدیاتک امروز از جدیدترین پردازنده میان‌رده و ۶ نانومتری خود به نام دیمنسیتی 900 رونمایی کرده است.
۱۴۰۰/۲/۲۳

مدیاتک جدیدترین پردازنده 5G خود را که برای گوشی‌های میان رده طراحی شده، امروز معرفی کرد. این پردازنده که دیمنسیتی 900 نام دارد با لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده و با افزایش سرعت CPU و ویژگی‌های بیشتر و بهتر ارتباطی، به‌روزرسانی مناسبی به نسبت دیمنسیتی 800 محسوب می‌شود.

پردازنده جدید دیمنسیتی 900 دارای یک CPU هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته کورتکس A78 با نرخ کلاک ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته کورتکس A55 با قدرت ۲.۰ گیگاهرتز است. این چیپست از دوربین‌هایی تا رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل پشتیبانی کرده و قابلیت ضبط ویدیو 4K با فریم ریت ۳۰ را نیز دارد.

image

 

گوشی‌های هوشمندی که از دیمنسیتی 900 بهره خواهند برد می‌توانند نمایشگر‌های فول اچ دی پلاس با نرخ به‌روزرسانی تا ۱۲۰ هرتز را داشته باشند و این چیپست از جدیدترین استانداردهای حافظه مانند رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 پشتیبانی خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مدیاتک بسیار به آن افتخار می‌کند، پشتیبانی از اتصال دوگانه 5G در این پردازنده است؛ گوشی‌هایی که این با این پردازنده عرضه شوند می‌توانند به صورت همزمان به دو شبکه 5G متصل باشند و حتی جهت افزایش سرعت، به 5G و 4G در کار هم وصل شوند.

این شرکت تایوانی هنوز اعلام نکرده که چه گوشی‌هایی با این پردازنده عرضه خواهند شد اما با توجه به اینکه بنچمارک‌های آن دیده شده‌اند، احتمالا در آینده نزدیک شاهد عرضه یک گوشی با این پردازنده خواهیم بود.

درباره پردازنده میان رده جدید مدیاتک چه می‌اندیشید؟ آیا این شرکت خواهد توانست کوالکام را بیش از این به چالش بکشد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)