خانهاخبار
ویوو Y12s با تراشه اسنپدراگون ۴۳۹ و باتری ۵هزار میلی آمپر ساعتی عرضه می‌شود

ویوو Y12s با تراشه اسنپدراگون ۴۳۹ و باتری ۵هزار میلی آمپر ساعتی عرضه می‌شود

ویوو جانشین گوشی Y12s را با مشخصات مناسب به بازار عرضه می‌کند.
۱۴۰۰/۲/۲۲

ویوو سال گذشته Y12s را راهی بازار کرد و امروز این شرکت آن را با نسخه جدیدی با نام ویوو Y12s 2021 جایگزین کرده است. این دو گوشی شباهت‌های فراوانی با یکدیگر دارند و تنها در مواردی جزیی باهم متفاوت هستند.

قابل ذکر است گوشی ویوو Y12s سال گذشته به پردازنده هلیو P35 مجهز بود و جانشین آن قرار است با تراشه اسنپدراگون ۴۳۹ روانه بازار شود. علاوه بر این Y12s 2021 از رابط کاربری Funtouch OS 11 استفاده می‌کند که مبتنی بر اندروید ۱۱ است و تنها با یک کانفیگ رم عرضه خواهد شد. ظاهرا ویوو قصد دارد این گوشی اقتصادی را در همه جهات اقتصادی روانه بازار کند و به همین دلیل از ۳ گیگابایت رم در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در این گشی بهره برده است. البته جای بسی خوشحالی دارد که هنوز اسلات کارت microSD در این گوشی وجود دارد و کاربرانی که می‌خواهند فضای ذخیره سازی این گوشی را افزایش دهند، می‌توانند از این نقطه قوت بهره ببرند.  

image

 

دیگر ویژگی‌های این گوشی با جد خود برابر است و تقریبا ثابت باقی مانده است. در جلو یک نمایشگر ۶.۵۱ اینچی LCD با وضوح +HD خودنمایی می‌کند و دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز برای عکاسی سلفی در نظر گرفته شده است. در پشت گوشی شاهد استفاده از یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و همین‌طور یک سنسور عمق سنج ۲ مگاپیکسلی هستیم. سنسور اثر انگشت این گوشی هم با دکمه پاور ادغام شده و در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته است. انرژی ویوو Y12s 2021 را یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که از طریق درگاه microUSB به کمک یک شارژر ۱۰ واتی شارژ می‌شود.

ویوو در این گوشی بر خلاف جریان بازار از درگاه microUSB استفاده کرده که مشخص نیست این بخش هم در اقتصادی بودن تاثیر گذار است یاخیر. اگرچه در این گوشی به جای USB-C شاهد microUSB هستیم اما جالب اینجاست که ویوو قابلیت شارژ معکوس به کمک کابل را هم برای این محصول در نظر گرفته که می‌توانید دیگر گجت‌های خود را با این گوشی و با سرعت ۵ وات شارژ کنید. شاید اگر ویوو به جای این ویژگی سراغ USB-C می‌رفت، کاربران بیشتر خوشحال می‌شدند.

 

ویوو Y12s 2021 با دو گزینه رنگی مشکی و آبی در دسترس خریداران قرار دارد. این گوشی از طریق خرده فروشی‌های آنلاین و با قیمت ۱۴۰ دلار در دسترس است. فعلا از بازارهای جهانی برای این گوشی حرفی به میان نیامده است و در آینده احتمالا اخبار بیشتری از بازارهای هدف این گوشی منتشر می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)