خانهاخبار
لپ‌تاپ‌های جدید لنوو با نمایشگر ۱۶۵ هرتز و کارت گرافیک Nvidia RTX معرفی شدند

لپ‌تاپ‌های جدید لنوو با نمایشگر ۱۶۵ هرتز و کارت گرافیک Nvidia RTX معرفی شدند

شرکت لنوو به تازگی از چهار لپ‌تاپ جدید در سری لیجن رونمایی کرده که دارای مشخصات سخت افزاری بسیار قدرتمندی هستند.
۱۴۰۰/۲/۲۲

چند هفته پس از معرفی گوشی هوشمند لیجن گیمینگ، شرکت لنوو مدل‌های تازه‌ای را به سری لپ‌تاپ‌های لیجن خود اضافه کرده است. این چهار مدل از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل Core H بهره برده و با کارت گرافیک‌های سری RTX 30 انویدیا عرضه می‌شوند.

image

 

لنوو در این مدل‌ها از طراحی نسبتا ساده‌ای استفاده کرده ولی مانند سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ، شاهد استفاده بیش از حد از نور‌های رنگی RGB در آن هستیم! بیشتر پورت‌های این دستگاه‌ها در پشت آنها قرار گرفته و کیبورد و بخش خنک کننده نیز ظاهر مشابهی دارند. تفاوت اصلی این مدل‌ها در سایز نمایشگر و سخت افزار آنهاست.

 سری لنوو لیجن 5i

image

 

مدل پایه این سری که لیجن 5i‌ نام دارد، با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ عرضه می‌شود. کاربر امکان انتخاب بین یک نمایشگر 1080p با نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ هرتز، ۱۲۰ هرتز و ۶۰ هرتز عادی را نیز دارد. مشخصات سخت افزاری این لپ‌تاپ در بهترین حالت شامل کارت گرافیک Nvidia RTX 3070، پردازنده Intel Core i7-11800H، ۳۲ گیگابایت حافظه رم و ۲ ترابایت حافظه SSD NVMe می‌شوند.

اگر به دنبال نمایشگر بزرگتری هستید، لنوو این لپ‌تاپ را در سایز ۱۷ اینچی نیز عرضه خواهد کرد؛ اما نمایشگر آن محدود به رزولوشن 1080p بوده و به همراه نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز است.

مدل سومی که این شرکت معرفی کرده، لیجن 5i پرو نام دارد و مشخصات پردازنده، کارت گرافیک و رم آن مشابه دیگر مدل‌ها است، اما تکنولوژی نمایشگر پیشرفته‌تری دارد. این لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ عرضه شده و نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ هرتز را نیز به همراه دارد. میزان روشنایی این نمایشگر به ۵۰۰ نیت رسیده و از دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند.

لنوو ادعا می‌کند که به کارگیری نسبت صفحه ۱۶:۱۰ در این محصول، به گیمر‌ها اجازه می‌دهد تا درک بهتری از محیط اطراف خود در بازی‌ها داشته باشند و موجب بهبود عملکرد آنها در بازی‌های مسابقه‌ای یا بتل رویال خواهد شد.

 لنوو لیجن 7i

image

 

در نهایت، این شرکت مدلی همه فن حریف را نیز معرفی کرده است که از همه امکانات سایر مدل‌ها بهره مند است. لپ‌تاپ رده بالای لیجن 7i، دارای نمایشگر ۱۶ اینچی مشابه لیجن 5i پرو است، اما مشخصات سخت افزاری قوی تری دارد. این لپ‌تاپ از پردازنده Intel Core i9-11980Hk بهره برده و با کارت گرافیک بسیار قدرتمند Nvidia RTX 3080 و ۱۶ گیگابایت رم GDDR6 عرضه خواهد شد.

استفاده از چنین سخت افزار قدرتمندی، خیال کاربران را برای اجرای ۹۰ درصد بازی‌ها با رزولوشن ۱۶۰۰x۲۵۶۰ و فریم ریت ۱۶۵ هرتز راحت می‌کند. برای خنک نگه داشتن چنین هیولای پرمصرفی، لنوو از سیستم خنک کننده Coldfront خود استفاده کرده است. این لپ‌تاپ دارای کیبورد Corsair، پشتیبانی از وای فای ۶ و همچنین شارژر ۳۰۰ واتی نیز هست.

 

هنوز اطلاعات مشخصی از زمان عرضه و یا قیمت این لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد اما بهتر است انتظار یک قیمت نجومی را برای لپ‌تاپ لیجن 7i داشته باشیم.

درباره این لپ‌تاپ‌های جدید لنوو چه فکر می‌کنید؟ آیا سخت افزار بسیار قدرتمند به کار رفته در آنها، شما را به خرید این محصول ترغیب کرده است یا لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیگری را ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)