خانهاخبار
ایرتگ به راحتی هک و مجددا برنامه ریزی شد!

ایرتگ به راحتی هک و مجددا برنامه ریزی شد!

محصول جدید اپل با نام ایرتگ توسط یکی از محققان امنیتی هک شد.
۱۴۰۰/۲/۲۰

یکی از محققان آلمانی با ارسال یک توییت در شبکه اجتماعی توییتر، از موفقیت خود در هک کردن ایرتگ اپل خبر داده است. او با اعمال مهندسی معکوس روی میکرو کنترلرهای ایرتگ (که البته در حین انجام این کار دو ایرتگ به صورت کامل از کار افتاد)، توانست تا این محصول را مجددا برنامه ریزی کرده و برخی تغییرات را در عملکرد ایرتگ به وجود آورد.

زمانی که ایرتگ اپل در حالت Lost Mode قرار می‌گیرد، قادر است تا سیگنال‌های خود را به یک میلیارد محصول اپل که به NFC مجهز هستند، ارسال کند. زمانی که این ایرتگ توسط شبکه فایند مای ردیابی شود، با نزدیک کردن آن به آیفون یا یک گوشی اندرویدی مجهز به NFC، نوتیفیکشنی روی نمایشگر به نمایش درآمده و فرد یابنده ایرتگ را به وب سایت اپل با آدرس found.apple.com هدایت می‌کند. اگر شخصی که ایرتگ را گم کرده، اطلاعات و شماره تماس خود را در قسمت Lost Mode اعلام کند، این اطلاعات در صفحه یاد شده قابل مشاهده خواهد بود.

image

 

اینجاست که شخص هک کننده توانسته تا تغییراتی را در این قسمت به عمل آورد. این شخص آلمانی موفق شده است تا آدرس را به گزینه دلخواه خود تغییر دهد. به این ترتیب ایرتگ به جای انتقال فرد پیدا کننده به وب سایت اپل برای مشاهده مشخصات صاحب ایرتگ، او به وب سایت این هکر آلمانی هدایت خواهد شد.

این موضوع می‌تواند یک زنگ خطر برای اپل به حساب آید. چرا که در صورت انجام چنین حرکتی، شخص سرقت کننده یا یابنده ایرتگ گم شده می‌تواند به راحتی صاحب آن را ردیابی کند. اپل در حال حاضر، زمانی که ایرتگی به شما تعلق نداشته و در دسترس شما قرار گیرد، نوتیفیکیشنی را به آیفون شما ارسال می‌کند. البته گوشی‌های اندرویدی در این زمینه مستثنی بوده و نوتیفیکیشنی را دریافت نخواهند کرد. ظاهرا سیستم هک کردن محصول جدید اپل به همین راحتی پاسخگو بوده و ایرتگ، به سادگی قابل هک شدن است که از لحاظ مسائل امنیتی مشکل بزرگی به حساب می‌آید که کوپرتینویی‌ها در قبال آن باید پاسخگو باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)