خانهاخبار
در صورت عدم پذیرش قوانین جدید واتس اپ، امکانات این سرویس کاهش پیدا می‌کند!

در صورت عدم پذیرش قوانین جدید واتس اپ، امکانات این سرویس کاهش پیدا می‌کند!

پیام رسان واتس اپ در سیاست‌های جدید خود، قوانین تازه‌ای را وضع کرده که در صورت عدم رعایت آن‌ها، امکانات این پیام‌رسان برای کاربرانش کاهش پیدا می‌کند!
۱۴۰۰/۲/۱۹

مسئولان واتس اپ از اوایل سال جاری میلادی، قوانین جدیدی را برای استفاده از این پیام رسان وضع کرده‌اند که در صورت عدم پذیرش آن‌ها توسط کاربران، امکانات و قابلیت‌های این اپلیکیشن به مرور کمتر و کمتر خواهد شد. این قوانین در وب سایت رسمی واتس اپ اعلام شده است.

افرادی که تمایل به پذیرش قوانین جدید واتس اپ نداشته باشند، نوتیفیکیشن مربوط به پذیرش قوانین همچنان روی صفحه نمایش داده خواهد شد و پس از گذشت زمانی خاص، این پیام تبدیل به یک یادآور می‌شود.

زمانی که پیام هشدار تبدیل به یک یادآور شود، امکانات اپلیکیشن واتس اپ به حالت محدود درخواهد آمد. در این حالت، امکان دسترسی به لیست چت‌ها وجود نخواهد داشت. اما اگر از شخصی پیامی را دریافت کنید، نوتیفیکیشن مربوطه نمایش داده شده و از طریق آن تنها می‌توانید پاسخ خود را ارسال کنید. تماس‌های صوتی و تصویری نیز در این حالت قابل دریافت خواهند بود.

اما پس از گذشت چند هفته، نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های صوتی و تصویری نیز قابلیت دریافت را نخواهند داشت.

image

 

متأسفانه مسئولان واتس اپ تاریخ دقیقی برای این اتفاقات عنوان نکرده‌اند و بر اساس اشخاص مختلف، این گزینه‌ها در فواصل زمانی متفاوت از کار می‌افتند. پیش‌تر اعلام شده بود که واتس اپ از تاریخ 15 می (بیست و پنجم اردیبهشت ماه) این قانون را اجرا خواهد کرد، اما باز هم به صورت کامل مشخص نشده است.

واتس اپ به کاربران خود این اطمینان را داده است که اکانت و اطلاعات آن‌ها از روی سرورها حذف نخواهد شد. اما پس از چند هفته از آغاز قبول نکردن قوانین جدید، این اپلیکیشن کاملا بدون استفاده خواهد شد.

تغییرات و قوانین جدید واتس اپ به صورت کامل در حوزه بیزنس و تبادل با شرکت‌های تبلیغاتی صورت گرفته است. صفحه مربوط به پیام قوانین جدید متأسفانه حاوی چندین پاراگراف است و کاربران امروزی، حوصله چندان زیادی برای خواندن آن ها به خرج نمی‌دهند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم تا در آينده نزدیک، آیا تغییراتی در این سیستم و قوانین روی خواهد داد، یا کاربران برای مراجعه به واتس اپ دچار مشکل شده و به اپلیکیشنی دیگر کوچ خواهند کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۴۰۰/۲/۲۰
من واقعا نمیدونم که کاربران واتساپ دلشون رو به چه چیز این پیام رسان خوش کردند. فکر کنم تنها دلیلش ، فیلتر نبودنش تو ایرانه و گرنه الان تلگرام و وایبر و ایمو هم خیلی بهتر از قبل شدن. اگه تعداد زیادی از کاربران در سطح جهان به سمت پیام رسانهای دیگه کوچ کنند، اونوقت واتساپ میفهمه که دیگه دوران قلدری و یکه تازی و پررویی گذشته و باید به حریم شخصی کاربران احترام گذاشت و برای جذب مشتری یا کاربر باید سیاستهای دیگه ای رو پیش رو بگیره.
من خودم چند ماهی هست که از واتساپ خارج شدم و از تلگرام (که متاسفانه فیلتره) و وایبر (که خوشبختانه هنوز فیلتر نیست) استفاده میکنم و احساس هیچ کمبودی نمیکنم.