خانهاخبار
آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس نمایشگر‌های امولد ۱۲۰ هرتز ساخت سامسونگ خواهند داشت

آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس نمایشگر‌های امولد ۱۲۰ هرتز ساخت سامسونگ خواهند داشت

مدتی است که می‌دانیم اپل قصد استفاده از پنل‌های با پشتیبانی از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز را در آیفون بعدی خود دارد. حالا گزارشی تازه‌ای منتشر شده که اطلاعات بیشتری را در این مورد در اختیارمان قرار می‌دهد.
۱۴۰۰/۲/۱۴

مدتی است که می‌دانیم نسل بعدی آیفون‌های یعنی سری آیفون‌های 13، با نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتز عرضه خواهند شد. اکنون گزارش جدیدی از کره منتشر شده که در کنار تایید این شایعه، اطلاعات جدیدی را نیز در اختیارمان می‌گذارد.

به گفته این گزارش، تنها آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس نمایشگر‌های جدید امولد LTPO با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز را دریافت خواهند کرد. این پنل‌ها به صورت انحصاری توسط سامسونگ دیسپلی ساخته خواهند شد و بخش الکترومکانیک سامسونگ نیز برد مدار چاپی (RFPCB) آنها را تولید کرده است.

image

از این برد ها جهت اتصال پنل اولد به برد اصلی استفاده می‌شود؛ RFPCB جنس سختی داشته اما امکان تا شدن نیز دارد، به همین دلیل استفاده از آن در طراحی سخت افزار محصولات بسیار کاربردی است. استفاده از RFPCB ها باعث شده تا نیازی به وجود حاشیه در بالا و پایین نمایشگر وجود نداشته باشد و همچنین موجب انتقال سریع‌تر سیگنال‌های الکرونیکی خواهند شد. RFPCB ها مقداری گران‌تر از FPCB های قدیمی هستند.

بخش الکترومکانیک سامسونگ در سال گذشته قصد خروج از بازار RFPCB ها را به دلیل سودآور نبودن آن داشته است. آخرین محصول تامین شده توسط آنها، برای آیفون 12 بوده و احتمال خروج آنها از این بازار پس از تامین قطعات برای آیفون 13 همچنان مطرح است.

سامسونگ دیسپلی قرار است امسال بیش از ۱۱۰ میلیون پنل را برای آیفون‌ها به اپل بفروشد؛ پس از آن ال جی دیسپلی با ۵۰ میلیون و BOE با ۹ میلیون پنل قرار گرفته‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

appleim

۱۴۰۰/۲/۱۷
سلامی دوباره به اپل!