خانهاخبار
توییتر Spaces حالا برای همه کاربرانی که بیشتر از 600 دنبال‌کننده دارند، فعال شده است

توییتر Spaces حالا برای همه کاربرانی که بیشتر از 600 دنبال‌کننده دارند، فعال شده است

توییتر Spaces سرویس جدید این شبکه اجتماعی است که درواقع کار همان کلاب هاوس را انجام می‌دهد. این سرویس تا به امروز در حالت بتا قرار داشت و فقط برای عده معدودی فعال شده بود.
۱۴۰۰/۲/۱۴

امروز توییتر در یک پست در بلاگ خود، رسما اعلام کرد که ویژگی جدید توییتر Spaces به روی همه کاربرانی که بیشتر از 600 دنبال کننده دارند، باز خوهد شد. Spaces ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد در یک فضای کاملا صوت محور، با یکدیگر گفت‌وگو کنند و در این میان هیچ متن یا عکسی رد و بدل نخواهد شد. افراد در این فضا هم می‌توانند تنها به عنوان یک فرد گوش‌دهنده حضور داشته باشند و یا اینکه درخواست روشن کردن میکروفون را ارسال کنند تا بتوانند در این گفت‌وگوها صحبت کنند.

به طور خلاصه سرویس Spaces شباهت بسیار زیادی به شبکه اجتماعی کلاب هاوس دارد. اما خب توییتر در بلاگ خود، چند ویژگی جدید را هم برای توییتر Spaces معرفی کرده تا کمی تمایز میان این سرویس و اپلیکیشن کلاب هاوس شاهد باشیم. برای مثال ویژگی جدیدی که فعلا به صورت محدود منتشر خواهد شد، Ticketed Spaces نام دارد. همانطور که از نامش پیداست، در این حالت کسی که مجری روم اسپیس باشد، می‌تواند برای اینکه اعضا بتوانند به روم اضافه شوند، از آن‌ها مبلغی دریافت کند که انگار آنها بلیط ورود به اسپیس وی را پرداخت کرده‌اند. 

در کنار این ویژگی، بالاخره توییتری‌ها قادر خواهند بود تا برای رویدادهای توییتر Spaces یک زمان برگزاری یا یک ریمایندر تنظیم کنند. امکان اضافه کردن مجری جدید به اسپیس‌ها و همچنین بهبود زیرنویس زنده و راحت شدن دسترسی به Spaces از طریق آیکن پروفایل افراد در تایم لاین، تازه‌ترین ویژگی‌های توییتر Spaces را تشکیل می‌دهند.

ویژگی توییتر Space اصلا پس از موفقیت چشم‌گیر شبکه اجتماعی کلاب هاوس ساخته و عرضه شد. البته چند وقتی بود که توییتر زمزمه‌هایی از ویژگی مشابه می‌کرد و قرار بود اسپیسز بر بستر Periscope که یکی دیگر از سرویس‌های توییتر است ساخته شود. اما تاخیر توییتر باعث شد سر و کله کلاب هاوس پیدا شود و حالا این شبکه اجتماعی، به عنوان شروع کننده این مسیر شناخته می‌شود. کلاب هاوس هم زمان خوبی را برای عرضه عمومی انتخاب کرد؛ در میانه پاندمی کرونا که بسیاری افراد در سراسر جهان خانه نشین شده بودند، توانستند با این اپلیکیشن دوباره با یکدیگر صحبت و گفت‌وگو کنند و همین باعث شد این شبکه اجتماعی در روزهای ابتدایی، حسابی جا بیفتد. توییتر در رابطه با سرویس Spaces خود اینطور می‌گوید:

شما همیشه کاربران را به خاطر توییت‌هایشان فالو می‌کردید؛ حالا Spaces به شما این امکان را می‌دهد تا صدای آن‌ها را هم بشنوید و با آن‌ها در مورد اینکه حالا چه اتفاقی می‌افتد و چه چیزهایی برای شما بیشترین اهمیت را دارد، به صورت زنده، صحبت کنید. از توییت کردن تا صحبت کردن و از خواندن تا گوش دادن؛ توییتر Spaces مکالمه‌های واقعی و آزاد روی توییتر را با اصالت، تفاوت، عمق و قدرتی که فقط صدای انسان می‌تواند داشته باشد را تشویق کرده و امکان‌پذیر می‌کند.

اسپیسهایی که در جریان باشند را می‌توانید در بالای تایم‌لاین خود و در حباب‌های بنفش‌رنگ و در کنار فلیت‌ها مشاهده کنید. برای ایجاد یک اسپیس جدید هم باید انگشتتان را روی دکمه نگارش توییت جدید نگهدارید تا دکمه بنفش رنگ Spaces را مشاهده کنید. اگر هنوز این آیکن را مشاهده نمی‌کنید، یعنی هنوز این ویژگی برای شما فعال نشده است.

در مجموع، شما در مورد توییتر Spaces چه فکر می‌کنید؟ آیا این ویژگی می‌تواند اپلیکیشن کلاب هاوس را به زانو دربیاورد یا همچنان کلاب هاوس منبع مرجع برای مکالمه‌های صوتی شناخته خواهد شد؟

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)