خانهاخبار
سختی شبکه بیت کوین به کمترین حد خود در سال جاری رسید

سختی شبکه بیت کوین به کمترین حد خود در سال جاری رسید

بیت کوین در هفته‌های اخیر با نوسانات شدیدی درگیر بوده است که برخی از دلایل آن را می‌توان در زیرساخت بلاک چین این رمزارز جستجو کرد.
۱۴۰۰/۲/۱۴

نرخ سختی شبکه بیت به تازگی ۱۲.۶ درصد کاهش داشته است و در سال جاری این رقم بزرگترین اصلاح شبکه بیت کوین محسوب می‌شود که به دنباله خاموشی گسترده ماینرهای چینی رخ داده است.

image

 

سختی شبکه یک پروسه اصلاح دهنده خودکار است که به صورت کاملا اتوماتیک و درون ساختاری نرخ سختی بلاک چین بیت کوین را تغییر می‌دهد تا ماینرها نتوانند بلاک بعدی را به راحتی پیدا کنند. تغییر سختی شبکه این اطمینان را می‌دهد که بلاک‌ها طبق یک سرعت ثابت به زنجیره اضافه شوند. در شبکه بیت کوین این اتفاق به صورت معمول هر ده دقیقه یک بار انجام می‌پذیرد.

سختی شبکه فعلی بیت کوین بر روی عدد ۲۰/۶۰۸ تریلیون قرار دارد و طبق اطلاعات به دست آمده از یک خبرگزاری، سختی شبکه بیت کوین از عدد ۲۳/۵۸۱ تریلیون به رقم مذکور رسیده است. تقرییا دو هفته پیش سختی شبکه با لمس عدد ۲۳/۵۸۱ به بیشترین حد خود در تاریخ رسید.

افت قابل توجه هش ریت شبکه بیت کوین در پی حوادث وقوع پیوسته در معادن زغال‌ سنگ استان سین کیانگ و بازرسی‌های مشکوک پس از آن رخ داد. تامین برق ماینرها در این استان برعهده معادن استخراج زغال سنگ است و پس از خاموشی ناگهانی ماینرهای این منطقه، هشت ریت بیت کوین به اندازه یک چهارم سقوط را تجربه کرد‌.

توماس هلر، مدیر عامل شرکت Compass mining در این باره به خبرنگار coindesk گفته است:

افت ۱۲/۶ درصدی سختی شبکه، بزرگترین اصلاح منفی شبکه بیت کوین از سال ۲۰۱۲ است. البته در این بین باید نوامبر ۲۰۲۰ (پایان فصل باران)، مارس ۲۰۲۰ ( پنجشنبه سیاه) و دسامبر ۲۰۲۰ ( پایان فصل آبی) را استنثنا فرض کرد و این موضوع بدین معنا است که در حال حاضر سرمایه‌گذاری بر روی استخراج بیت می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این افت سختی شبکه در وهله اول به دلیل بازرسی‌ها و قطع برق مرتبط با آن در استان سین کیانگ رخ داده است. با این حال اکثر ماینرهای موجود در این منطقه دوباره فعال شده‌اند اما با این وجود نرخ سختی شبکه نتوانسته است دوباره به بالاترین سطح خود باز گردد.

برخی از این ماینرها باری دیگر آنلاین شده‌اند و توانسته‌اند نرخ سختی شبکه را بهبود ببخشند اما برای بازگشت به سطحی که چند هفته پیش شاهد بودیم، نیاز است تا دستگاه‌ها ماینری بیشتری به کار گرفته شود.

ایتن ورا، مدیر عامل استخر استخراج North America در رابطه با این اتفاق گفته است:

اتقافی که در استان سین کیانگ رخ داد بیانگر این است که کماکان بخش بزرگی از استخراج بیت کوین در کشور چین انجام می‌شود. شرایط فصلی و تغییرات حکومتی در این کشور می‌تواند سطح هش ریت بیت کوین را با تغییرات عمده‌ای مواجه کند و تغییرات مستقیمی بر روی سختی شبکه بیت کوین و حوزه‌های اقتصادی ماینیگ اعمال نماید.

الگوریتم اصلاح سختی شبکه بیت کوین دقیقا همانگونه که طراحی شده در حال انجام وظایف خود است و اکنون با اعمال یک سری تنظیمات کاهشی، زمان کند استخراج بلاک را جبران می‌کند. تغییر سختی شبکه پس از هر ۲۰۱۶ بلاک چندان بی‌نقص نیست اما طی سالیان گذشته توانسته است در برابر تمامی خطرات حوادث سربلند بیرون آید و کار خود را به خوبی انجام دهد.

ورا معتقد است که این اصلاح قابل توجه درآمد ماینرها را به ازای هر تراهش به ۴۰ سنت رسانده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)