خانهاخبار
تصاویر کالبدشکافی ایرتگ اپل، طراحی شگفت انگیز آن را به رخ می‌کشد

تصاویر کالبدشکافی ایرتگ اپل، طراحی شگفت انگیز آن را به رخ می‌کشد

اولین ردیاب هوشمند اپل یعنی ایرتگ، به زیر تیغ کارشناسان iFixit رفته و حالا می‌توانیم طراحی بی‌نظیر این ردیاب را ببینیم که چطور بورد کوچک این ردیاب، داخل این گجت جای گرفته است.
۱۴۰۰/۲/۱۳

وب سایت iFixit که سابقه درخشانی در حوزه کالبدشکافی محصولات مختلف دارد، این بار به سراغ محصول جدید شرکت اپل با نام ایرتگ رفته است. این ردیاب هوشمند، در هنگام پیدا کردن وسایل یا اشیاء گم شده کمک شایان توجهی به شما خواهد کرد.

در تصویر زیر، می‌توانید یکی از شگفتی‌هایی که مهندسان و طراحان اپل در تولید ایرتگ به ارمغان آورده‌اند را شاهد باشید. همان طور که مشاهده می‌کنید، ایرتگ با محصولات مشابه خود مانند تایل، گلکسی اسمارت تگ سامسونگ و یک سکه مقایسه شده است!

image

 

در این مقایسه، می‌بینید که ایرتگ کوچک ترین عضو این مجموعه به حساب می‌آید و قسمت اعظم فضای داخلی آن، به باتری دستگاه اختصاص یافته است. البته یکی از مواردی که می‌توان به عنوان مزیت یا عیب ایرتگ به حساب آورد، نبود حفره‌ای برای اضافه شدن آن به جاکلیدی است که البته این موضوع، یکی از سیاست‌های اپل برای فروش بیشتر لوازم جانبی خود به حساب می آید.

تصویر گرفته شده توسط اشعه ایکس نشان دهنده آن است که مهندسان و طراحان اپل، از حداقل فضای ممکن استفاده کرده و محفظه اضافه‌ای را در ایرتگ شاهد نیستیم. در مقابل ردیاب تایل یا گلکسی اسمارت تگ سامسونگ فضاهای اضافه‌‌ای را با خود به همراه داشته و با وجود ابعاد بزرگ‌تر، اما هیچ یک از آن‌ها مانند ایرتگ به تکنولوژی الترا واید بند مجهز نیستند. اگرچه سامسونگ به تازگی نسخه مجهز به این فناوری را روانه بازار کرده است، اما متأسفانه تیم آی فیکس ایت موفق به تهیه آن برای مقایسه نشدند.

image

 

هر سه محصول مورد بحث در این مقایسه به یک باتری سکه‌ای شکل مجهز هستند. ایرتگ و گلکسی اسمارت تگ سامسونگ از باتری 66 واتی CR2032 استفاده می‌کنند و ردیاب تایل، به باتری 39 واتی CR1632 مجهز است. برای باز کردن ایرتگ، تنها کافی است تا دو انگشت خود را روی بدنه قرار داده، آن را چرخانده و به این ترتیب قسمت پشتی بدنه برای جابجایی باتری آن جدا خواهد شد. اما اگر دست‌های شما چرب باشد، برای جدا کردن باتری با مشکل مواجه خواهید شد.

اما مسلما تعویض باتری، یکی از آسان ترین کارها به حساب می‌آید که تمامی کاربران و خریداران ایرتگ، قادر به انجام آن خواهند بود که یک مزیت فوق العاده برای این محصول به حساب می‌آید. همچنین باز کردن کامل ایرتگ برای انجام تعمیرات نیز بر خلاف سایر محصولات به ابزار خاصی نیاز نخواهد داشت.

image

 

ایرتگ اپل به یک اسپیکر داخلی مجهز است که به محض فشار دادن دکمه مربوطه در اپلیکیشن فایند مای آیفون، به صدا در خواهد آمد و محل شیء یا وسیله گم شده را به شما هشدار می‌دهد. اپل در طراحی این محصول، از کل بدنه برای قرارگیری درایور اسپیکر استفاده کرده است که در قسمت پشتی، آهنربای مربوط به آن را شاهد خواهیم بود.

در مرکز ایرتگ یک فضای دایره‌ای شکل خالی وجود دارد که کاربران می‌توانند از آن برای ایجاد حفره برای قرار دادن در جاکلیدی استفاده کنند. البته علاوه بر این که سوراخ کردن این قسمت با از بین رفتن گارانتی همراه خواهد بود، ریسک‌های مربوطه را نیز برای شخص در پی خواهد داشت. چرا که ایجاد حفره در قسمت نامناسب، با صدمات جبران ناپذیر روبرو خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)