خانهاخبار
آیفون با نمایشگر 8 اینچی تاشو در سال 2023 از راه می‌رسد

آیفون با نمایشگر 8 اینچی تاشو در سال 2023 از راه می‌رسد

مینگ چی کو معتقد است که اولین آیفون با نمایشگر تاشوی 8 اینچی دو سال دیگر روانه بازار می‌شود.
۱۴۰۰/۲/۱۳

آقای مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که اپل در نظر دارد تا آیفونی با نمایشگر اولد 8 اینچی تاشو را در سال 2023 معرفی و روانه بازار کند که پیش بینی می‌شود در همان سال، حدودا 20 میلیون دستگاه از این نسخه به فروش برسد.

در گزارشی به سهام داران، مینگ چی کو پیش بینی کرده است که اولین آیفون با نمایشگر منعطف به پنلی 8 اینچی با رزولوشن QHD پلاس (1800 × 3200 پیکسلی) مجهز خواهد بود. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که گلکسی زد فولد سامسونگ به صفحه نمایش 7.3 اینچی با رزولوشن QXGA پلاس مجهز بود. بد نیست بدانید که رزولوشن QHD پلاس، امکان بهره گیری از نسبت ابعاد تصویر 16:9 را در اختیار توسعه دهندگان می‌گذارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که ابعاد تصویر در آیفون 12 و آیفون 12 پرو 19.5:9 بود.

البته هنوز مشخص نیست که آیفون جدید با نمایشگر تاشو، از چه نوع صفحه نمایشی برخوردار خواهد بود. چرا که محصولات مجهز به نمایشگر تاشو به صورت افقی یا به صورت عمودی تا می‌شوند و از همین روی، هنوز زبان طراحی محصول اپل مشخص نشده است.

image

 

اپل در نظر دارد تا چیزی بین 15 تا 20 میلیون آیفون با نمایشگر تاشو را در سال 2023 تولید و عرضه نماید. در حالی که تاریخ رونمایی از این محصول هنوز مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که مانند سنت دیرینه کوپرتینویی‌ها، آیفون با این سبک و سیاق در فصل پاییز به دنیای تکنولوژی معرفی شود.

آقای مینگ چی کو در ادامه اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که سامسونگ دیسپلی، وظیفه تأمین نمایشگر آیفون‌های یاد شده را بر عهده خواهد داشت. گزارش‌های پیشین از همکاری اپل و ال جی در این زمینه حکایت داشت و در ماه فوریه نیز شایعاتی در مورد سرمایه گذاری اپل در حوزه تولید نمایشگرهای تاشو عنوان شد. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست آیا شرکت ال جی توانایی تأمین خواسته‌های اپل را خواهد داشت، یا قرارداد میان آن‌ها لغو شده و کوپرتینویی‌ها در این زمینه وارد مذاکره با سامسونگ خواهند شد؟

در حالی که سامسونگ وظیفه تأمین نمایشگر آیفون‌ها را بر عهده دارد، اما هنوز مشخص نیست در حوزه تکنولوژی‌های مورد نیاز شرکت اپل، آن‌ها توانایی تأمین خواسته کوپرتینویی‌ها را داشته باشند یا خیر. چرا که برند کره‌ای یاد شده در حال حاضر از تکنولوژی Y-Octa برای تولید نمایشگرهای تاشو استفاده می‌کند. اما اپل فناوری لمسی نانو وایر TPK را در این زمینه مد نظر دارد. این تکنولوژی مقاوم‌تر بوده و امکان تا شدن در زوایای مختلف را در اختیار پنل نمایشگر می‌گذارد.

بد نیست بدانید که هوم پاد اپل، در حال حاضر به تکنولوژی لمسی نانو وایر مجهز است، اما هنوز مشخص نیست که آیا نمایشگر این دستگاه توسط شرکت TPK ساخته شده است یا خیر.

پس از سال‌ها شایعه و حرف و حدیث، به نظر می‌رسد که اپل در نهایت تصمیم گرفته است تا خط تولید آيفون با نمایشگر تاشو را استارت بزند. اتفاقی که چند سالی است سامسونگ آن را آغاز کرده و محصولات متعددی را نیز در این حوزه روانه بازار کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)