خانهاخبار
اپل موزیک با یک ویژگی جدید، به جنگ با اسپاتیفای می‌رود

اپل موزیک با یک ویژگی جدید، به جنگ با اسپاتیفای می‌رود

سرویس اپل موزیک که اصلی‌ترین رقیب اسپاتیفای به حساب می‌آید، قرار است با یک ویژگی جدید کاربرانش را سورپرایز کند.
۱۴۰۰/۲/۱۲

هفته گذشته، اسپاتیفای اعلام نمود که تعداد کاربران اشتراکی این سرویس موزیک با 21 درصد رشد به 158 میلیون نفر رسیده است. یکی از دلایل این امر، عرضه Spotify HiFi است که در سه ماهه اول سال جاری میلادی به این اپلیکیشن اضافه شد و به این ترتیب، کاربران قادر خواهند بود تا در آینده نزدیک امکان استریم موزیک بدون از دست دادن کیفیت را تجربه کنند. مسئولان اسپاتیفای مدعی شده‌اند که به کمک خدمت جدید یاد شده، استفاده کنندگان از این پلتفرم می‌توانند موزیک‌های دلخواه از خوانندگان معروف را آنچنان که این افراد سرشناس تمایل دارند، گوش دهند. این ویژگی، یکی از قابلیت‌هایی بوده است که کاربران مدت زمان زیادی به دنبال عرضه آن بوده‌اند.

image

 

همان طور که می‌دانید، اپل موزیک به عنوان رقیب بزرگی برای اسپاتیفای به حساب می‌آید. اما ارائه قابلیت HiFi در این اپلیکیشن باعث شده تا بتواند از سرویس موزیک اپل فاصله زیادی بگیرد. اما به گزارش Apple Insider، ظاهرا در آینده نزدیک و احتمالا در هفته آینده، شاهد ارائه قابلیت HiFi در اپل موزیک نیز خواهیم بود و کاربران برای برخورداری از این سرویس، باید ماهانه 9.99 دلار پرداخت نمایند. ظاهرا اپل قصد دارد تا با قیمت کمتری نسبت به رقبا، بهترین سطح کیفیت از موزیک روز دنیا را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

به گزارش 9to5Mac، اپل چندی پیش اولین نسخه آزمایشی iOS 14.6 را برای توسعه دهندگان عرضه کرد. در کدهای این نسخه آزمایشی، شاهد عناوینی مانند Dolby Atmos، Dolby Audio و Lossless هستیم. البته در دومین نسخه آزمایشی از این پلتفرم و البته نسخه عمومی آی او اس 14.5، خبری از این موضوع نیست و به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد تا این ویژگی را به فعلا به صورت مخفیانه نگه دارد و بعد در نسخه‌های نهایی و با عرضه ناگهانی آن، کاربرانش را سورپرایز کند!

image

 

در کنار اسپاتیفای که قصد دارد این ویژگی را در آینده نزدیک در اختیار استفاده کنندگان از این پلتفرم قرار دهد، سرویس موزیک آمازون با نام Amazon Music HD نیز به تازگی امکان پخش موزیک با کیفیت 320kbps را با هزینه ماهانه 14.99 دلاری برای کاربران خود در نظر گرفته است. البته برای افرادی که جزو کاربران پرایم هستند، این مبلغ 2 دلار ارزان‌تر بوده و 12.99 دلار برای آن‌ها آب می‌خورد. پلن استاندارد آمازون در این زمینه، با هزینه 9.99 دلاری همراه است. سرویس موزیک Tidal نیز امکان پخش آهنگ بدون از دست دادن کیفیت با نرخ 1411kbps را با قیمت 19.99 دلار برای کاربران خود فراهم کرده است.

به احتمال خیلی زیاد، امکان پخش موزیک بدون افت کیفیت در رویداد WWDC 2021 اپل که در تاریخ 7 ژوئن مصادف با هفدهم خرداد ماه به صورت رسمی برگزار خواهد شد، به پلتفرم اپل موزیک راه پیدا خواهد کرد. همچنین برخی افراد بر این باور هستند که کوپرتینویی‌ها در رویداد یاد شده، از نسل سوم ایرپادز نیز رونمایی خواهند کرد و احتمالا شاهد معرفی ایرپادز پرو 2 نیز خواهیم بود. البته مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل در ماه مارچ گفته بود که نسل سوم ایرپادز تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی (احتمالا در ماه جولای یا سپتامبر) معرفی نخواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)