خانهاخبار
شیائومی در حال کار روی پشتیبانی از افزودن رم مجازی به MIUI است

شیائومی در حال کار روی پشتیبانی از افزودن رم مجازی به MIUI است

مدتی است که در برخی از گوشی‌های هوشمند شاهد ویژگی استفاده از رم مجازی هستیم. حالا به نظر می‌آید این حالت که مقداری از حافظه داخلی را اشغال کرده و به حافظه رم تبدیل می‌کند برای شرکت شیائومی نیز جذاب بوده است.
۱۴۰۰/۲/۱۰

چندی است که در بعضی از گوشی‌ها مانند ویوو X60 پرو پلاس، شاهد قابلیت استفاده از رم مجازی هستیم. این قابلیت بخشی از حافظه داخلی را اشغال کرده و آن را به حافظه رم تبدیل کند، برای مثال کاربر می‌تواند ۳ گیگابایت از حافظه داخلی خود را به رم تبدیل کند. حالا به نظر می‌رسد که شرکت چینی شیائومی نیز در حال کار روی افزودن این ویژگی به MIUI است.

image

 

یکی از افشاگران در سورس کد MIUI 12 توانسته گزینه‌ای به نام Memory Extension را بیابد که همان ویژگی افزودن رم مجازی ویوو X60 پرو پلاس را داشته اما تنها محدود به ۱ گیگابایت است؛ البته ناگفته نماند که وی برای دسترسی به این ویژگی تلاش بسیاری کرده و شیائومی سعی در مخفی کردن آن داشته است.

image

 

امیدواریم که این ویژگی مختص پرچمداران این شرکت نباشد زیرا گوشی‌های مقرون به صرفه، میان رده و قدیمی که ظرفیت رم چندانی ندارند، بیشتر می‌توانند از افزایش حافظه رم بهره ببرند. این قابلیت می‌تواند به روان‌تر شدن تجربه کاربری این گوشی‌ها کمک کرده و همچنین موجب بهبود عملکرد دستگاه در مولتی تسکینگ شود.

درباره این ویژگی چه نظری دارید؟ آیا اعتقاد دارید که اکثر سازندگان باید این ویژگی را به دستگاه‌های خود اضافه کنند تا کاربر بتواند با فدا کردن مقداری از حافظه داخلی خود، به حافظه رم بیافزاید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

XOXO

۱۴۰۰/۲/۱۱
خیلی قابلیت خوبیه خداکنه زودتر بیاد

Bf

۱۴۰۰/۲/۱۱
خب اینکه خیلی خوبه ولی حتما اینترنتت باید قوی باشه.نه؟