خانهاخبار
یکی از مدیران اپل قصد داشته تا در سال ۲۰۱۳، iMessage را به اندروید بیاورد!

یکی از مدیران اپل قصد داشته تا در سال ۲۰۱۳، iMessage را به اندروید بیاورد!

پلتفرم iMessage یکی از پیام رسان‌های بسیار محبوب بوده و از نقاط قوت آیفون‌ها به حساب می‌آید. حالا مشخص شده که یکی از مدیران اپل قصد داشته تا در سال ۲۰۱۳ این سرویس را در سیستم عامل اندروید نیز عرضه کند که با مخالفت یکی دیگر از مدیران روبرو شده است.
۱۴۰۰/۲/۹

مدتی پیش از یکی از مدیران اپل به نام Eddie Cue شنیده بودیم که احتمال عرضه نسخه اندروید iMessage وجود دارد، اما مدتی بعد فیل شیلر که یکی از مدیران شناخته شده این شرکت است، گفته وی را رد کرده و گفت که عرضه iMessage بر روی اندروید بیشتر به ضرر اپل تمام خواهد شد.

حالا، پس از ماجراهای قضایی شرکت‌های اپل و اپیک، اسناد بیشتری در این باره منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند Cue قصد پیش بردن پروژه عرضه iMessage برای اندروید را داشته و می‌خواسته تا این پلتفرم را به سلطان بلامنازع پیام رسان‌ها تبدیل کند.

image

ادی کیو در یکی از ایمیل‌های ارسال خود به مدیر ارشد اپل یعنی کریگ فدریگی چنین می‌گوید:


«به نظرم باید iMessage را به اندروید بیاوریم. مدتی است که با چند نفر در حال بحث در این مورد هستیم و به عقیده من باید هر چه سریع تر این پروژه را به صورت رسمی آغاز کنیم.»

کیو همچنین اشاره کرده که اگر اپل به دنبال توسعه iMessage بر روی اندروید نرود، احتمالا در بخش پیام رسان‌ها از گوگل عقب خواهد افتاد. بهتر است بدانیم که در آن دوره، شایعاتی درباره خرید پیام رسان واتس‌اپ توسط گوگل به قیمت ۱ میلیارد دلار وجود داشت؛ که البته مدتی بعد فیسبوک پیش قدم شد و این پیام رسان را با قیمت ۱۹ میلیارد دلار خرید.

کیو در ادامه ایمیل خود به فدریگی گفته است:

«آیا واقعا می‌خواهیم تا یکی از مهم‌ترین بخش‌های رقابت در بازار موبایل را به گوگل واگذار کنیم؟ آنها همین حالا نیز در زمینه جستجو، ایمیل، پخش ویدیو و مرورگرهای وب پیشرو هستند. ما بهترین پلتفرم پیام رسان در بازار را داریم و باید آن را تبدیل به استاندارد بازار کنیم. هنوز نمی‌دانم چگونه می‌شود از آن درآمدزایی کرد اما تولیدش برای اندروید هزینه چندانی برایمان نخواهد داشت.»

به نظر می‌رسد که فدریگی به ایده وی چندان خوشبین نبوده و از کیو پرسیده است که iMessage چگونه می‌تواند جای خود را در بین کاربران اندرویدی که دوستانی با گوشی‌های آیفون ندارند باز کند. وی اضافه کرده که iMessage برای اینکه موجب مهاجرت کاربران از پلتفرم‌های دیگر پیام رسان شود باید چیزی بسیار فراتر از یک اپ بهتر باشد.

image

 

فدریگی در انتها گفته است که اگر استراتژی مطمئنی برای تبدیل iMessage به پر کاربرترین پیام رسان جهان پس از عرضه آن روی اندروید وجود نداشته باشد، عرضه آن بر روی این سیستم عامل ایده خوبی نیست و تنها موجب این خواهد شد تا خانواده‌ها به جای آیفون برای فرزندانشان گوشی‌ها اندرویدی تهیه کنند.

به هر حال، مشخص شده است که اختلاف نظرهای بسیاری در شرکت اپل در این زمینه وجود داشته است و هر یک از مدیران ایده خود را درباره عرضه iMessage بر روی اندروید داشته‌اند. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ آیا دوست داشتید پلتفرم iMessage را بر روی اندروید نیز ببینید یا سنتی‌تر فکر کرده و انحصار آن برای دستگاه‌های اپل را ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)