خانهاخبار
افزایش سوددهی کوالکام در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱

افزایش سوددهی کوالکام در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱

کوالکام در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده و به سود خوبی رسیده است.
۱۴۰۰/۲/۹

کوالکام به تازگی گزارش مالی خود را برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر کرده که نشان از درآمدزایی بالای این شرکت آمریکایی دارد. کوالکام توانسته درآمدی بالغ بر ۷.۹۳ میلیارد دلار داشته باشد. طبق گزارش رسانه AndroidCentral، این رقم در مقایسه با درآمد سال قبل یعنی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، نشان از رشد ۵۲ درصدی دارد که منجر به درآمدزایی بیشر از پیش‌بینی‌ها شده است.

چنین دستاوردی در حالی اتفاق می‌افتد که جهان درگیر همه‌گیری ویروس کرونا است. ماجرای ویروس کرونا نیز تنها چالش شرکت‌های فناوری نیست بلکه شرکت‌های این حوزه با مشکل کمبود تراشه در دنیا نیز مواجه هستند. سران سامسونگ نیز برای فروش گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ نگرانی‌هایی داشتند و باید به آن‌ها تولید ضعیف کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را نیز اضافه کرد. مدیر عامل کوالکام در مورد پیشرفت این شرکت و افزایش درآمد آن به دلیل جایگاه قدرتمند در بازار می‌گوید:

به لطف سیاست‌ها، استراتژی و قدرت اجرایی موفقی که داشتیم، در یک سه‌ماهه دیگر با رشد درآمد نسبت به سال گذشته مواجه بودیم. درآمدی که حاصل از رشد روزافزون تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در جهان است و همچنین بخش قابل توجهی از آن به فعالیت‌های غیر مرتبط با بازار گجت‌های قابل حمل برمی‌گردد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی هوشمد برای حضور محصولات جدیدشان در بازار، بسیار محتاطانه عمل می‌کنند. سامسونگ توانسته فروش خوبی را بدست بیاورد و از استقبال خوب کاربران نسبت به سری گلکسی اس 21 خبر داده است، اما برای ادامه سال ۲۰۲۱ احتمالا با کاهش فروش گوشی هوشمند مواجه خواهیم بود. به همین دلیل است که سران غول کره‌ای تصمیم دارند روی تولید صفحه نمایش‌های OLED تمرکز کنند.

image

شرکت‌هایی مانند ال جی و سونی نیز شرایط بسیار بدی را در بازار گوشی هوشمند تجربه می‌کنند. برخی معتقدند ال جی با بررسی چشم‌انداز بازار گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ تصمیم به خروج از این بخش بازار گرفته است. سونی نیز اعلام کرده که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند و به خصوص سری اکسپریا در مقایسه با سال قبل مواجه شده و کاهش فروش را تجربه می‌کند. خروج ال جی از بازار گوشی هوشمند در حالی اتفاق افتاده که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، درآمدی ۴ میلیارد دلاری را از فروش گوشی به دست آورده است.

در این میان اما شرکتی که سود خوبی از تمام این اتفاقات بدست می‌آورد کوالکام است که با تراشه‌های سری اسنپدراگون خود فروش خوبی را می‌بیند. از مودم 5G این شرکت نیز نباید گذشت که کاربردش روز به روز در گوشی‌های هوشمند بیشتر می‌شود و در آینده بخشی جدایی ناپذیر از گوشی‌ها خواهد بود. از جمله‌ تراشه‌های پرفروش این شرکت می‌توان به اسنپدراگون ۴۸۰ اشاره کرد که همراه با مودم 5G می‌تواند در گوشی‌های پایین‌رده به کار گرفته شود.

سران کوالکام امیدوار هستند که کمبود تراشه و قطعات نیمه هادی تا انتهای سال ۲۰۲۱ برطرف شود و مشکلات بوجود آمده در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به دست فراموشی سپرده شوند. اصولا کوالکام در نیمه دوم هرسال، مدل‌های جدیدی از سری اسنپدراگون را در رده‌های مختلف معرفی می‌کند که یکی از مدل‌های یاد شده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس است که خبر آن را به اطلاع شما کاربران عزیز رساندیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)