خانهاخبار
تولید سری گلکسی اس 21 برای سامسونگ چقدر هزینه دارد؟

تولید سری گلکسی اس 21 برای سامسونگ چقدر هزینه دارد؟

سری گلکسی اس 21 سامسونگ از سری‌های پرچمدار و گران قیمت بازار به حساب می‌آیند و در ادامه قصد داریم نگاهی بیاندازیم به هزینه توید هر کدام از گوشی‌های گکسی اس 21 برای سامسونگ.
۱۴۰۰/۲/۹

سری گلکسی اس 21 سامسونگ حدود ۲۰۰ دلار نسبت به نسل قبلی، یعنی سری اس 20 ارزان‌تر بودند و به نظر می‌رسد که این استراتژی کاهش قیمت‌ها، برای سامسونگ موفقیت آمیز بوده است. اما تولید این گوشی‌ها واقعا چقدر برای این شرکت کره‌ای هزینه به همراه داشته است؟

image

 

Counterpoint Research پس از بررسی لیست قطعات به کار رفته در این گوشی و قیمت آنها به این نتیجه رسیده است که تولید هر گوشی ۱۱۹۹ دلاری گلکسی اس 21 الترا ۱۲۸ گیگبایتی با پردازنده اسنپدرگن 888 برای سامسونگ ۵۳۳ دلار هزینه دارد. این شرکت تحقیقاتی به این نیز اشاره می‌کند که تولید این گوشی برای سامسونگ حدود ۷ درصد ارزان‌تر از گلکسی اس 20 الترا تمام شده است.

به گفته این شرکت، استفاده از پردازنده‌ای با مودم داخلی، کاهش تعداد ماژول‌های آنتن mmWave و حذف اقلامی مانند شارژر و هندزفری از درون جعبه، موجب کاهش بخش از زیادی از هزینه‌ها برای سامسونگ شده است. البته پشتیبانی از قلم اس پن و باند فوق وسیع باعث افزایش هزینه‌ها در بخش دیگری برای این غول کره‌ای بوده است.

البته بهتر است بدانیم که قیمت تمام شده ۵۳۳ دلاری به این معنا نیست که سامسونگ از فروش هر گلکسی اس 21 الترا ۶۶۶ دلار سود می‌کند؛ این شرکت‌ها هزینه‌ زیادی برای تحقیقات، بازاریابی و سایر بخش‌ها می‌کنند. در نمودار منتشر شده توسط Counterpoint Research، شاهد این هستیم که نسخه اکسینوس گلکسی اس 21 کمی ارزان‌تر از نسخه اسنپدرگن بوده که احتمالا دلیل آن به کارگیری پردازنده تولید شده توسط خود سامسونگ و نبود قطعات mmWave در آن است.

image

 

گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس نیز به ترتیب حدود ۱۲ و ۱۳ درصد نسبت به نسل قبلی ارزان‌تر تمام شده‌اند. به گفته Counterpoint، تولید یک گلکسی اس 21 با پردازنده اکسینوس 2100 و حافظه ۲۵۶ گیگابیت حدود ۴۱۴ دلار برای ساموسنگ هزینه دارد.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، حذف ویژگی‌های سخت افزاری مانند دوربین سه بعدی ToF در مدل پلاس، رزولوشن پایین‌تر پنل نمایشگر و میزان رم پایین‌تر مدل پلاس نسبت به نسل قبلی موجب کاهش این هزینه‌ها شده است. هر دوی این دستگاه‌ها نیز بدون شارژر و هندزفری در جعبه عرضه خواهند شد که این نیز احتمالا در هزینه کمتر تولید آنها نقش موثری داشته است.

با توجه به فروش بسیار مناسب سری گلکسی اس 21، به نظر می‌آید این سیاست سامسونگ جواب داده و این شرکت توانسته است در کنار کاهش هزینه‌ها برای خود، سود بیشتری نیز کسب کند. شما درباره قیمت تمام شده این گوشی‌ها برای سامسونگ چه فکر می‌کنید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)