خانهاخبار
نحوه از بین بردن فرورفتگی پایه مبلمان در فرش (الیاف مصنوعی و طبیعی)

نحوه از بین بردن فرورفتگی پایه مبلمان در فرش (الیاف مصنوعی و طبیعی)

​گذاشتن مبلمان سنگین بر روی فرش در طول زمان باعث ایجاد فرورفتگی در فرش خواهد شد زیرا وزن مبلمان باعث فشرده شدن الیاف فرش می شود.
۱۴۰۰/۲/۸
image

گذاشتن مبلمان سنگین بر روی فرش در طول زمان باعث ایجاد فرورفتگی در فرش خواهد شد زیرا وزن مبلمان باعث فشرده شدن الیاف فرش می شود. برداشتن این فرورفتگی ها معمولاً با روش های ساده ای امکان پذیر است و شما به تجهیزات یا ابزار خاصی نیاز ندارید. با این حال، برای حذف این آثار از فرش، بایستی گام هایی را بردارید. 

بنابراین چنانچه قصد حذف فرورفتگی های ناشی از مبلمان یا صندلی بر روی فرش را دارید این مقاله که توسط تکنسین های قالیشویی اقدسیه تهیه شده را از دست ندهید.

image

برای از بین بردن فرورفتگی فرش ابتدا جنس الیاف فرش تان را تعیین کنید

مبلمان را بردارید. اگر مبلمان همچنان بر روی فرش باشد، نمی توانید فرورفتگی فرش را از بین ببرید. 

وقتی فرش در معرض دید قرار گرفت، برچسب  زیر فرش را بررسی کنید تا مشخص شود جنس الیاف فرش شما چیست و سپس براساس جنس الیاف فرش خود، یکی از روش های زیر را امتحان کنید.

از بین بردن فرورفتگی ها از فرش های با الیاف مصنوعی

الیاف فرش مصنوعی رایج شامل نایلون، الفین و پلی استر است. فرورفتگی فرش های با الیاف مصنوعی را می توان با مکعب های یخ از بین برد.

  • مرحله اول

در قسمت زیر فرشی که می خواهید فرورفتگی آن را از بین ببرید، یک حوله یا پارچه قرار دهید.

  • مرحله دوم

در قسمت فرورفتگی فرش، تکه های یخ بریزید. برای این منظور می توانید به اندازه لازم از مکعب یخ استفاده کنید تا فرورفتگی کاملا پر شود. با ذوب شدن یخ ها، الیاف فرش فشرده شده به وسیله پایه مبل یا صندلی، به آرامی آب جذب می کنند. هرچه فیبرهای فرش آب بیشتری جذب کنند، پر خواهند شد و این باعث کاهش تورفتگی فرش می شود.

اگر می خواهید چندین فرورفتگی فرش را از بین ببرید، بهتر است ابتدا این روش را بر روی فرورفتگی یک منطقه خارج از دید فرش امتحان کنید تا فرش را از جهت رنگ دادن امتحان کنید. 

  • مرحله سوم

اجازه دهید یخ ها ذوب شوند و به مدت یک شب یا حداقل 4 ساعت بر روی فرورفتگی بمانند تا الیاف آب را جذب کنند. این کار به الیاف وقت زیادی می دهد تا متورم شوند و شروع به بازیابی شکل و حالت اولیه خود کنند.

  • مرحله چهارم

پس از آن که فرش چندین ساعت برای جذب آب فرصت داشت، از یک حوله تمیز برای پاک کردن رطوبت و آب فرش استفاده کنید. فرش نه باید کاملاً خشک و نه کاملا مرطوب باشد. 

پس از آن که آب فرش خارج شد، حوله محافظ زیر فرش را بردارید.

  • مرحله پنجم

اکنون الیاف فرش را حالت دهید تا تمام آثار فرورفتگی از بین برود. با استفاده از انگشت، یک سکه کوچک یا یک قاشق، الیاف فرش را به چند جهت به آرامی مسواک بزنید تا مانند بقیه الیاف بلند و مستقیم بایستند. 

می توانید از برس مخصوص فرش یا چنگک فرش نیز برای پرز دادن الیاف و از بین بردن فرورفتگی استفاده کنید.

توجه کنید که در صورت عدم از بین رفتن فرورفتگی فرش با الیاف مصنوعی، می توانید از خدمات قالیشویی دیباجی کمک بگیرید.

image

از بین بردن فرورفتگی ها از فرش های با الیاف طبیعی

الیاف طبیعی معمول در فرش ها شامل پشم، سیزال و پنبه است. فرورفتگی فرش های با الیاف طبیعی بهتر است با بخار از بین برود.

  • مرحله اول

برای محافظت از کف زیر فرش یا خود فرش، یک حوله یا دستمال را بین فرش و کف قرار دهید.

  • مرحله دوم

اتوی بخار را پر از آب کنید. اتو را روی بالاترین درجه حرارت تنظیم کنید و اجازه دهید تا گرم شود. اتو را حدود 10 تا 15 سانتی متر بالاتر از فرش نگه دارید و به کمک کلید اتو، بخار را به فرش بزنید. بخار دادن را تا زمانی که فرش مرطوب و گرم شود ادامه دهید.
اگر اتو بخار ندارید ابتدا از یک بطری اسپری برای مرطوب کردن قسمت فرورفتگی فرش استفاده کنید. سپس به کمک سشوار برای گرم کردن فرورفتگی فرش استفاده کنید. سشوار را حدود 10 تا 15 سانتی متر بالاتر از فرش نگه دارید و این کار را تا گرم شدن فرش ادامه دهید. 

  • مرحله سوم

فرورفتگی های عمیق تر فرش را با گرمای مستقیم بیشتر از بین ببرید. برای این منظور ابتدا یک حوله را با آب خیس کنید و تا آنجا که ممکن است آب اضافی آن را خارج کنید. حوله مرطوب را روی فرورفتگی فرش قرار دهید. اتو را با درجه متوسط ​​روشن کنید و بگذارید تا گرم شود. اتو را به مدت یک دقیقه بر روی حوله قرار دهید. در این مدت زمان که اتو بر روی حوله است، فشار ملایمی نیز وارد کنید. 
سپس اتو را بردارید و اجازه دهید حوله بر روی فرورفتگی فرش بماند تا خشک شود.

  • مرحله چهارم

به کمک یک حوله تمیز و خشک، الیاف فرش را خشک کنید. 

سپس برای برگرداندن الیاف به حالت طبیعی اولیه خود، از انگشتان، یک قاشق یا چنگک فرش استفاده کنید و الیاف را پرز دهید تا فرورفتگی کاملا از بین برود.

در صورت انجام دادن تمام مراحل بالا اگر هنوز فروفتگی فرش از بین نرفته است، می توانید از قالیشویی جردن کمک بگیرید.

اصلاح مشکلاتی همچون فرورفتگی فرش با قالیشویی

با وجود تمام روش های گفته شده که می توانید در منزل انجام دهید، توجه داشته باشید که از بین بردن فرورفتگی های فرش یک فرآیند تخصصی است. با استفاده از خدمات قالیشویی های حرفه ای نظیر قالیشویی محدوده اقدسیه می توانید به راحتی از شر انواع مشکلات فرش نظیر فرورفتگی و یا لکه ها خلاص شوید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید فعالیت های گسترده ای در مناطق مختلف خصوصا منطقه دیباجی ارائه می دهد. شما می توانید جهت شستشوی انواع فرش و موکت و یا دریافت خدمات مبل شویی همین حالا با ما تماس بگیرید. تمامی خدمات ما به وسیله دستگاه های قالیشویی روز دنیا با رعایت تمامی استانداردهای کیفی و شرعی انجام خواهد شد و فرش ها لول شده و کاور شده درب منزل به شما تحویل خواهند شد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)