خانهاخبار
اپل در حال تولید نسل بعدی پردازنده‌های مخصوص مک خود به نام M2 است

اپل در حال تولید نسل بعدی پردازنده‌های مخصوص مک خود به نام M2 است

به نظر می‌آید که شرکت اپل تولید نسل بعدی پردازنده‌های مک خود را آغاز کرده است و ممکن است تا ماه جولای شاهد عرضه آنها برای نسل جدید مک بوک‌ها باشیم.
۱۴۰۰/۲/۷

به نظر می‌رسد که جانشین پردازنده M1 اپل در راه است و ممکن است تا نیمه دوم امسال، شاهد قرار گرفتن این پردازنده جدید در مک بوک‌ها باشیم. این پردازنده که M2 نام دارد، وارد مرحله تولید شده است و احتمالا تا ماه جولای ۲۰۲۱ به بازار می‌آید.

این پردازنده توسط یکی از غول‌های چیپ سازی یعنی TSMC ساخته شده و این شرکت برای تولید آن از آخرین تکنولوژی خود که N5P نام دارد استفاده کرده است. تولید این پردازنده‌ها حداقل ۳ ماه به طول می‌انجامد. مانند گذشته، M2 یک چیپ کامل بوده و شامل پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی و پردازشگر هوش مصنوعی است.

image

 

اپل حالا مک بوک ایر، مک بوک پرو، مک مینی و به تازگی آی مک ۲۴ اینچی را با پردازنده‌های M1 عرضه می‌کند؛ ولی اکثر مدل‌های این شرکت مانند آی مک‌های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی، مک بوک پرو‌های ۱۳ و ۱۶ اینچی، آی مک پرو و مک پرو همچنان از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند. اپل بنا دارد تا در یک برنامه دو ساله، استفاده از چیپست‌های اینتل را متوقف کرده و احتمالا تا سال ۲۰۲۲ به این هدف دست می‌یابد.

شایعاتی نیز از عرضه مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو در سه ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۲۱ به گوش می‌رسد. خبرگزاری بلومبرگ نیز می‌گوید که اپل احتمالا یک مک پرو با پردازنده ساخت خود را در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد.

نظر شما درباره تولید نسل بعدی پردازنده‌های طراحی شده توسط اپل چیست؟ آیا از سیاست این شرکت برای ورود به بازار پردازنده‌های کامپیوتر استقبال می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)