خانهمقاله‌ها
چگونه در iOS 14.5 جلوی دسترسی اپلیکیشن‌ها به لوکیشن را بگیریم؟

چگونه در iOS 14.5 جلوی دسترسی اپلیکیشن‌ها به لوکیشن را بگیریم؟

قابلیت ATT اپل در iOS 14.5، دسترسی اپلیکیشن‌ها به موقعیت کاربران را محدود خواهد کرد.
۱۴۰۰/۲/۷

اپل با ارائه بروزرسانی جدید iOS 14.5، امکانات جدیدی در حوزه حریم شخصی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا دسترسی اپلیکیشن‌های مختلف به موقعیت مکانی خود را محدود کنید. ساز و کار این روش را در ادامه مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در سیستم عامل iOS 14.5 به صورت پیش فرض، امکان ردیابی لوکیشن کاربران غیر فعال است و به این ترتیب، جابجایی آن‌ها روی اپلیکیشن‌ها یا به صورت آنلاین ثبت نخواهد شد.

اپل در هنگام اجرای اپلیکیشن‌ها، این امکان را در اختیار استفاده کنندگان گذاشته است که با ضربه زدن روی Allow Apps to Request to Track، این ویژگی را غیر فعال کنند و امکان ردیابی را به اپلیکیشن مورد نظر بدهند. اما حالا با عرضه iOS 14.5، این قابلیت در هنگام تنظیمات اولیه آیفون پس از آپدیت فعال خواهد شد.

image

 

زمانی که یک اپلیکیشن جدید را روی آیفون خود نصب می‌کنید، یک پیام کسب اجازه شامل دو گزینه Ask App Not to Track و Allow روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. در این پیام پاپ آپ، محفظه‌ای برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است که برای نحوه استفاده از اطلاعات کاربران، می‌توانند در آن توضیحاتی را ارائه دهند.

کاربران در صورت زدن گزینه اشتباه، ‌می‌توانند با مراجعه به مسیر Settings> Privacy> Tracking آن را مجددا فعال یا غیر فعال کنند.

به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا امکان ردیابی لوکیشن توسط اپلیکیشن‌ها را به صورت پیش فرض به حالت فعال یا غیر فعال درآورید.

image

 

در iOS 14.5 همچنین امکان اجازه دادن به اپلیکیشن‌ها به صورت مستقل داده شده است. با مراجعه به منوی  که بالاتر به آن اشاره کردیم Privacy، می‌توانید این گزینه را برای هر اپلیکیشن به صورت جداگانه تنظیم کنید.

قابلیت App Tracking Transparency یا به اختصار ATT هم اینک روی آخرین پلتفرم‌های اپل شامل موارد زیر در دسترس قرار گرفته است:

  • iOS 14.5
  • iPadOS 14.5
  • tvOS 14.5

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)