خانهاخبار
دستیار گوگل به زودی بدون فرمان Hey Google از میانبر‌های صوتی پشتیبانی می‌کند

دستیار گوگل به زودی بدون فرمان Hey Google از میانبر‌های صوتی پشتیبانی می‌کند

شرکت گوگل قصد قرار دادن ویژگی جدیدی در دستیار را دارد که Guacamole نام گرفته است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از فرمان Hey Google بتواند از برخی میانبر‌های صوتی استفاده کند.
۱۴۰۰/۲/۵

بدون شک دستیار گوگل یکی از کاربردی ترین دستیارهای هوشمند بوده و به ما اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از دست با گوشی خود کار کنیم. اما برای فعالسازی این دستیار، نیاز به فرامین صوتی مانند Hey Google و OK Google داریم و نمی‌توان بی مقدمه با آن شروع به گفت‌ و گو کرد.  

image

 

استفاده از فرمان Hey Google برای برخی کارها مانند خاموش کردن الارم کمی دشوار به نظر می‌رسد و گوگل برای حل این مشکل، قصد آوردن میانبرهای صوتی به وسیله ویژگی جدیدی به نام Guacamole را دارد. میانبرهای صوتی در واقع دستورات صوتی کوتاهی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا بدون استفاده از فرمان Hey Google کارهایی ساده مانند پاسخ به تماس‌ها یا خاموش کردن الارم‌ را انجام دهید.  

این ویژگی در حال حاضر در دسترس قرار ندارد اما Android Police و 9to5Google موفق شده‌اند تا گزینه آن را در دستیار گوگل خود ببینند. این گزینه فعلا به دلیل فعال نشدن این ویژگی، کار خاصی انجام نمی‌دهد و لینکی نیز در زیر آن قرار گرفته است تا شما را با این سرویس جدید گوگل بیشتر آشنا کند؛ اما حتی این لینک نیز فعلا کار نمی‌کند!

image

 

به احتمال زیاد گوگل از این ویژگی جدید دستیار خود در کنفرانس Google I/O 2021 رونمایی خواهد کرد. این رویداد در امسال به صورت مجازی برگزار شده و دیدن آن برای همگان رایگان است. احتمالا گوگل تصادفا این گزینه را پیش از عرضه رسمی آن در دستیار خود قرار داده است و در حال حاضر حتی امکان کنسل شدن این پروژه نیز وجود دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)