خانهاخبار
اپل ضربه‌ای سخت به جان کاربران آیپد پرو 12.9 اینچی وارد کرد!

اپل ضربه‌ای سخت به جان کاربران آیپد پرو 12.9 اینچی وارد کرد!

اپل با معرفی آیپد پرو 12.9 اینچی جدید، کاربران این محصول را نقره داغ کرده است.
۱۴۰۰/۲/۴

اولین مجیک کیبورد مخصوص آیپد پرو در آوریل سال 2020 به صورت رسمی رونمایی شد. البته با وجود این که این دو محصول همزمان با یکدیگر معرفی شدند، اما مجیک کیبورد به همراه نسخه رفرش شده آیپد پرو روانه بازار شد. به این ترتیب حدودا بیش از یک ماه پس از رسیدن آيپد پرو به دستان خریداران، کیبورد مخصوص آن برای فروش در دسترس کاربران قرار گرفت.

بد نیست بدانید که کیبورد یاد شده نه تنها با آیپد پرو 2020، بلکه با آيپد پرو 2018 که پیش‌تر معرفی شده بود هم سازگاری داشته و کاربران آیپد پرو 2018 امکان خریداری و کار با آن را داشتند.

با پرداخت هزینه 349 دلاری، کاربران تصور داشتند که می‌توانند یک سرمایه گذاری طولانی مدت روی مجیک کیبورد داشته و در سال‌های آتی، تنها نیاز به آپگرید کردن آیپد خود را خواهند داشت. چرا که این محصول با آیپدهای پیشین هم سازگار بود و این موضوع به مذاق کاربران خوش آمده بود.

اما متأسفانه اپل در روز جمعه که برای اخبار بد روز کاملا مناسبی است، در سکوت کامل خبری تأیید کرد که مجیک کیبورد معرفی شده در سال 2020، با آیپد پرو 12.9 اینچی جدید سازگار نیست!

image

 

یکی از دلایل این موضوع، افزایش ضخامت بدنه آیپد پرو 12.9 اینچی جدید به اندازه تقریبا نیم میلی‌متر است که باعث می‌شود تا تبلت معرفی شده در سال 2021 با نمایشگر مینی ال ای دی Liquid Retina XDR، امکان تعامل با مجیک کیبورد معرفی شده در سال 2020 را نداشته باشد.

اپل روز گذشته اعلام نمود که افزایش نیم میلیمتری، کافی است تا آیپد پرو جدید با مجیک کیبورد نسل قبل هم‌خوانی نداشته باشد. به این ترتیب هر شخصی که نیاز به خرید آیپد پرو 12.9 اینچی با نمایشگر مینی ال‌ای‌دی را داشته باشد، باید به ناچار مجیک کیبورد جدید به مبلغ 349 دلار را به همراه آن خریداری کند.

نمایشگر mini LED جدید آیپد پرو به فضای بیشتری نیاز داشته است و به همین دلیل، مهندسان اپل نتوانسته‌اند تا کاری برای افزایش 0.5 میلیمتری ضخامت بدنه انجام دهند و به این ترتیب، کاربران آیپد پرو 12.9 اینچی نسل قبل برای آپگرید، احتمالا شدیدا عصبانی خواهند شد.

image

 

با تمام این تفاسیر، قیمت مدل پایه آیپد پرو 12.9 اینچی 1099 دلار اعلام شده است که با احتساب هزینه 349 دلاری مجیک کیبورد، افرادی که تمایل به خرید این محصول داشته باشند، باید دست کم حدودا 1500 دلار هزینه کنند.

همچنین با پرداخت 349 دلار، شما تنها یک کیبورد و ترکپد را در اختیار خواهید داشت در صورتی که قیمت پایه نسخه معموی آیپد 329 دلار در نظر گرفته شده است. این یعنی اگر 20 دلار کمتر پرداخت کنید، می‌توانید یک آیپد را خریداری کنید که تمامی اپلیکیشن‌های آیپد پرو را نیز به تنهایی اجرا خواهد کرد!

البته برای شرکتی که همواره کاربران خود را ارزشمند تلقی کرده است، اجرای طرح trade-in برای تعویض مجیک کیبورد قدیمی با نسخه جدید یا در نظر گرفتن تخفیف برای این موضوع، می‌تواند برخی کاربران عصبانی از این موضوع را تا حدی آرام کند.

image

 

بد نیست بدانید که آیپد پرو 12.9 اینچی به همراه مجیک کیبورد، تا نیمه دوم ماه می، یعنی تقریبا تا یک ماه دیگر در دسترس خریداران قرار نخواهد گرفت. این فاصله زمانی، به نظر فرصت مناسبی برای کوپرتینویی‌ها به حساب می‌آید تا نقشه‌های جدیدی برای کاربران خود طراحی کرده و طرح‌هایی برای تعویض نسخه قدیمی مجیک کیبورد با مدل جدید را نظر گیرند. البته اپل در حال حاضر، طرح تعویض آیپد‌های قدیمی با مدل‌های جدید را اجرا می‌کند، اما در این میان فعلا خبری از مجیک کیبورد نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)