خانهاخبار
اعلان‌ها در iOS 15 و هوم اسکرین در iPadOS 15 تغییر خواهند کرد

اعلان‌ها در iOS 15 و هوم اسکرین در iPadOS 15 تغییر خواهند کرد

مثل همیشه قرار است اپل نسخه جدید iOS و iPadOS را در مراسم WWDC معرفی کند که تقریبا دو ماهی با آن فاصله داریم. در ادامه نگاهی به بخشی از شایعات درباره تغییرات اعمال شده در این نسخه می‌پردازیم.
۱۴۰۰/۲/۳

شرکت اپل کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان خود را در تاریخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) آغاز می‌کند و انتظار می‌رود که در این کنفرانس از نسل بعدی سیستم عامل‌های موبایل خود یعنی iOS 15 و iPadOS 15 رونمایی کند. معمولا اپل در آغاز تابستان تغییرات اعمال شده در سیستم عامل‌هایش را اعلام می‌کند تا توسعه دهندگان فرصت داشته باشند که اپلیکیشن‌های خود را برای استفاده از ویژگی‌های جدید آپدیت کنند. آپدیت این سیستم عامل‌ها احتمالا در فصل پاییز و در کنار آیفون‌های جدید منتشر می‌شوند.

اپل قرار است در iOS 15 قابلیت جدیدی را قرار داده که دریافت اعلان‌ها را نسبت به وضعیت اعلام شده شما تغییر می‌دهد. شما می‌توانید وضعیت فعلی خود را که شامل گزینه‌هایی مانند «در حال رانندگی»، «مشغول به کار»، «خواب» و وضعیت‌های ساخته شده توسط کاربر هستند در لاک اسکرین و یا کنترل سنتر تغییر دهید.

image

 

شما می‌توانید نحوه دریافت اعلان‌ها را در هر‌یک از این وضعیت‌ها تغییر داده و مثلا می‌شود به گوشی خود دستور دهید تا در وضعیت خواب، اعلان‌ها را به صورت بی‌صدا نشان دهد. حالتی نیز برای ارسال اتوماتیک پاسخ وجود دارد که حتما در هنگام رانندگی کاربردی خواهد بود.

تغییراتی نیز برای پلتفرم iMessage در راه است که آن را بیشتر به یک شبکه اجتماعی شبیه کرده تا امکان رقابت بیشتری با واتس‌اپ را داشته باشد؛ البته هنوز جزئیات کاملی از این تغییرات در اختیار نداریم و ممکن است آنها در iOS 15 عرضه نشوند.

در iPadOS 15، قرار است شاهد اضافه شدن پشیبانی از ویجت‌های هوم اسکرین باشیم که در سال گذشته به iOS 14 اضافه شده بود. درست همانند آیفون‌ها، شما می‌توانید ویجت‌ها را به هر قسمت هوم اسکرین اضافه کرده و حتی اگر بخواهید می‌توانید همه آیکون‌ها را با ویجت جایگزین کنید!

در نهایت، iOS 15 و iPadOS 15 قابلیت‌های جدیدی در نیز در مورد حفظ حریم خصوصی کاربر خواهند داشت؛ برای مثال منویی در آنها قرار گرفته که به شما اطلاع می‌دهد که کدامیک از اپلیکیشن‌ها در حال ثبت اطلاعات شما هستند.

شما درباره تغییرات احتمالی سیستم عامل‌های iOS 15 و iPadOS 15 چه فکری می‌کنید؟ آیا این تغییرات برای یک نسخه جدید از این سیستم عامل‌ها کافی هستند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)