خانهاخبار
قابلیت Center Stage به اپلیکیشن فیس تایم محدود نخواهد بود

قابلیت Center Stage به اپلیکیشن فیس تایم محدود نخواهد بود

ویژگی Center Stage که به همراه آیپد پرو معرفی شد، تنها به فیس تایم اپل محدود نیست.
۱۴۰۰/۲/۱

آیپد پرو با پردازنده M1 شب گذشته به همراه دوربین سلفی آپگرید شده و پشتیبانی از قابلیت جدید با نام Center Stage معرفی شد. این ویژگی کمک می‌کند تا هنگام برقراری تماس تصویری، شما در مرکز تصویر باقی مانده و تصویر با حرکت شما به سمت گوشه‌های کادر جابجا شود.

امروز بر اساس اطلاعیه‌ای که در رسانه‌های خبری منتشر شد، ظاهرا قابلیت Center Stage به اپلیکیشن فیس تایم اپل محدود نخواهد بود.

طبق اعلام یکی از توسعه دهندگان سیستم عامل iOS با نام Federico Viticci، ظاهرا اپل در نظر دارد تا API فریمورک مربوطه را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده و به زودی شاهد اضافه شدن این ویژگی به اپلیکیشن‌های سوم شخص نیز باشیم.

هنوز شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند اطلاعیه‌ای در مورد اضافه کردن قابلیتی مانند Center Stage به محصولات خود اعلام نکرده‌اند. اما این حرکت اپل بدان معناست که در آینده نزدیک و با آپدیت شدن اپلیکیشن‌هایی مانند زوم، اسکایپ و مایکروسافت تیمز، شاهد اضافه شدن این ویژگی به آن‌ها نیز خواهیم بود.

image

 

اگر پشتیبانی از این ویژگی در برنامه‌های دیگر نیز میسر شود، اما بد نیست بدانید که تنها دارندگان آیپد پرو 2021 امکان بهره گیری از این قابلیت را خواهند داشت. به این ترتیب کاربران آيپد پرو 2020 یا 2018 شانس استفاده از این ویژگی را نداشته و دارندگان آیپدهای قدیمی‌تر نیز به صورت خودکار، از این چرخه حذف خواهند شد.

یکی از مهم ترین دلایل عدم پشتیبانی از Center Stage روی محصولات قدیمی‌تر به سخت‌افزار آن‌ها برمی‌گردد. آیپد پرو 2021 اپل از دوربین سلفی اولترا واید بهره می‌برد و به این ترتیب، امکان اضافه شدن این ویژگی به آن میسر شده است. از طرف دیگر، پردازنده M1 هم یکی دیگر از این دلایل به حساب می‌آید که توانایی یادگیری ماشینی آیپد پرو 2021 را تا حد چشمگیری بالا برده است.

پیش فروش آیپد پرو جدید اپل از هفته آینده آغاز می‌شود. اگر مایل به خرید این محصول هستید، باید به گوش باشید و سریعا نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)