خانهاخبار
نحوه شارژ مجیک موس با ارائه نسخه جدید هم تغییر نکرده است!

نحوه شارژ مجیک موس با ارائه نسخه جدید هم تغییر نکرده است!

شب گذشته شاهد رونمایی از مجیک موس جدید اپل با رنگ بندی سازگار با آیمک 24 اینچی بودیم.
۱۴۰۰/۲/۱

کاربران و طرفداران برند اپل به همان اندازه که از تغییر زبان طراحی آیمک 24 اینچی و پیوستن پردازنده اختصاصی اپل با نام M1 به آن خوشحال شده‌اند، اما زمانی که صحبت از لوازم جانبی به میان می‌آید، آن‌ها به هیچ عنوان چنین حسی ندارند. البته در این مطلب قصد نداریم در مورد مجیک کیبورد جدید که به سنسور تشخیص اثر انگشت یا همان تاچ آیدی مجهز شده صحبت کنیم. بلکه منظور ما به صورت مستقیم به مجیک موس جدید برمی‌گردد که تنها تغییر آن با نسخه‌های قدیمی، رنگ بندی جدید آن است. اما اگر تصور می‌کنید که اپل محل درگاه شارژ این قطعه سخت‌افزاری را تغییر داده است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید!

image

 

به این ترتیب زمانی که آیمک 24 اینچی جدید خود را آنباکس کنید، با مجیک موسی روبرو خواهید شد که برای شارژ شدن، طبق همان سنت دیرینه این محصول، باید آن را به حالت پشت و رو روی سطحی قرار داده و کابل شارژ را به آن متصل کنید. به این ترتیب دیگر امکان کار کردن با آن تا زمان شارژ شدنش وجود نخواهد داشت. دلیل این امر هنوز مشخص نیست، اما حدودا 5 سال از این داستان می‌گذرد و مهندسان و طراحان اپل هیچ گونه تغییری در این زمینه ایجاد نکرده‌اند.

اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، باید بدانید که مجیک موس 2 هم با همان ظاهر و تشکیلات محصولی که به همراه آیمک 24 اینچی عرضه می‌شود، همراه بود. متأسفانه مسئولان اپل هیچ توضیحی در مورد عدم تغییر در نحوه شارژ مجیک موس ارائه نکرده‌اند و همین موضوع ممکن است کاربران را به سمت خرید محصولات تولید شده توسط دیگر شرکت‌ها هدایت کند. موس‌هایی که ظرف یک سال اخیر توسط کمپانی‌های مختلف تولید شده است، از قسمت جلویی امکان اتصال شارژر را به همراه داشته و به این ترتیب، شما قادر خواهید بود تا در ضمن شارژ شدن، با آن‌ها کار کنید.

image

 

برخی از موس‌های عرضه شده به بازار همچنین امکان شارژ شدن از طریق USB-C را خواهند داشت و به این ترتیب، نیازی به حمل کابل‌های اضافه نخواهید داشت. هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی تصمیم به بازگشت به ترند روز را خواهد داشت، حداقل زمانی که موضوع به مجیک موس و سیستم شارژ شدن آن مربوط می‌شود. به نظر شما اپل با چه هدفی، حدودا 5 سال است که هیچ تغییری در محل درگاه شارژ مجیک موس ایجاد نکرده است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)