خانهاخبار
ردیاب ایرتگ با قیمت ۲۹ دلار توسط اپل معرفی شد

ردیاب ایرتگ با قیمت ۲۹ دلار توسط اپل معرفی شد

مدتی پیش عکس‌های بسیاری از لوازم جانبی تولید شده برای ردیاب ایرتگ اپل را دیده بودیم و این شرکت در مراسم امشب خود به صورت رسمی این ردیاب را معرفی کرد.
۱۴۰۰/۱/۳۱

شرکت اپل در مراسم خود که در امشب برگزار شد از ردیاب خود به نام ایرتگ که کارایی مشابه ردیاب‌های تایل را دارد رونمایی کرد. ایرتگ طراحی کوچک و دایره‌ای داشته و برای ردیابی لوازم شخصی مانند کلید و کیف پول کارایی بسیاری دارد. هنگامی که شما از این لوازم فاصله بگیرید، اعلانی را بر روی گوشی خود دریافت خواهید کرد.

ایرتگ که ظاهری مانند توپ هاکی دارد، دارای بلندگوی داخلی، شتاب‌سنج، بلوتوث LE و باتری قابل تعویض توسط کاربر است. به گفته اپل، باتری این ردیاب تا حدود یک سال دوام خواهد آورد.

image

 

ایرتگ از تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) با قیمت ۲۹ دلار عرضه شده و یک جعبه چهار عددی از آن نیز با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسد. اپل همچنین لوپ‌های چرمی و جاکلیدی‌هایی تولید کرده است که می‌توان ایرتگ را آنها قرار داد؛ این شرکت همچنین در حال همکاری با سازندگان لوازم جانبی برای طراحی کیس‌هایی برای ایرتگ است که بشود آن را برای ردیابی چمدان نیز استفاده کرد.

شایعات درباره ایرتگ اولین بار حدود دو سال پیش و از دیده شدن آن در بتای iOS 13 آغاز شدند. اشاراتی به این گجت در iOS 13.2 نیز وجود داشت و اپل به صورت تصادفی در یک ویدیو مربوط به پشتیبانی محصولات، نام ایرتگ را فاش کرد. اکنون بالاخره پس از یک انتظار طولانی با این محصول به طور رسمی آشنا شدیم.

image

 

اپل با ارائه این گجت ردیاب، به رقابت مستقیم با تایل می‌پردازد. البته این شرکت که تخصص آن ردیابی است، مدتی است در تلاش ارائه تکنولوژی خود درون چیپ‌های بلوتوث است. تایل مدتی پیش وارد شراکتی با کوالکام، سیلیکون لبز، توشیبا و Dialog Semiconductor شد تا پشتیبانی از تایل را به صورت پیش فرض وارد دستگاه‌ها کنند. تایل همچنین تکنولوژی ردیابی خود را در محصولات Boosted و Bose نیز تعبیه کرده است. این شرکت فعلا در حال کار روی رقیب آینده ایرتگ است که می‌تواند اشیای گم شده را حتی از پشت دیوار‌ها نیز ردیابی کند.

مشخصا تایل با گستره بسیار محصولاتش، یک رقیب جدی برای اپل خواهد بود؛ ولی بدون شک پشتیبانی عمیق‌تر iOS و اکوسیستم کلی اپل از این محصول، کار را برای رقبایی مانند تایل و گلکسی اسمارت تگ سامسونگ بسیار دشوار می‌کند.

عرضه ایرتگ توسط اپل تقریبا یک سال پس از شکایت تایل از این شرکت جهت رفتار ضد رقابتی صورت گرفته است. به گفته تایل اپل در iOS 13.5 تغییری در تنظیمات بلوتوث این سیستم عامل داده است که کار را برای محصولات ردیابی دیگر شرکت‌ها سخت کرده ولی پلتفرم Find My اپل این محدودیت‌ها را ندارد.

image

 

اپل این ادعاها را به شدت رد کرده و مدتی پیش نیز پشتیبانی از محصولات سایر سازندگان را به اپلیکیشن Find My خود اضافه کرد. البته این دستگاه‌ها باید از قوانین Made for iPhone اپل برای دستگاه‌های جانبی پیروی کرده و از این شرکت جهت حضور در پلتفرم Find My، تاییدیه‌ای دریافت کنند.

نظرتان درباره ایرتگ اپل چیست؟ آیا به خرید این ردیاب هوشمند برای لوازمی که به راحتی قابل گم شدن هستند فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)