خانهاخبار
چگونه ROI ایمیل مارکتینگ را اندازه‌گیری کنیم؟

چگونه ROI ایمیل مارکتینگ را اندازه‌گیری کنیم؟

وقتی صحبت از تعامل با مشتری می شود، ایمیل مهمترین پیام ارتباطات بازاریابی است.زیرا اگر به درستی انجام شود، نتایج خارق العاده ای ایجاد می‌کند.
۱۴۰۰/۱/۳۱

وقتی صحبت از تعامل با مشتری می شود، ایمیل مهمترین پیام ارتباطات بازاریابی است.زیرا اگر به درستی انجام شود، نتایج خارق العاده ای ایجاد می‌کند. در واقع، نرخ بازگشت سرمایه برای بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند تا 4400٪ باشد. یعنی اگر یک دلار برای ایمیل مارکتینگ هزینه کنید می‌توانید 44 دلار از طریق آن درآمد کسب کنید که عددی فوق العاده است. 

image

نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازگشت سرمایه (ROI) معیاری است که برای ارزیابی کارایی و سودآوری سرمایه گذاری. در اینجا فرمول اساسی برای محاسبه ROI آمده است: 

(سود بدست آمده – هزینه‌ها)/ هزینه‌ها برحسب درصد

به عنوان یک دیجیتال مارکتر شما باید بعد از هر کمپین ایمیل مارکتینگ این عدد را محاسبه کنید. اندازه گیری این عدد کار بسیار ساده‌ای است. 

بیشتر بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای

اهداف بازاریابی ایمیلی را بشناسید

ثبت و اندازه گیری ROI آنطور که به نظر می‌رسد ساده نیست. به این دلیل که ممکن است شما استراتژی‌های متفاوتی را برای بازاریابی ایمیلی انتخاب کنید. اما اهداف شما می‌تواند چه پارامترهایی باشد؟

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش سرنخ‌های بازاریابی
  • افزایش فروش و درآمد
  • افزایش ترافیک وب سایت

وقتی که بدانید کدامیک از موارد بالا اهداف شماست، آنگاه به راحتی می‌توانید مقدار ROI را محاسبه کنید. پس قبل از هرکاری اهداف خود را برای کمپین‌های ایمیلی مشخص کنید. 

نحوه محاسبه ROI چگونه است؟

برای اندازه گیری باید روندی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را دنبال کنید تا بتوانید به راحتی به حساب و کتاب‌های کمپین خود برسید. بعد از آن است که می‌توانید تصمیم گیری کلی در مورد ادامه و یا توقف کمپین گرفت. 

میزان هزینه ها را اندازه گیری کنید

اولین قدم برای محاسبه ROI بازاریابی ایمیل شما محاسبه میزان هزینه شما برای بازاریابی از طریق ایمیل است. این ممکن است ساده به نظر برسد ، اما عوارض خود را دارد. بارزترین هزینه ESP شماست و خوشبختانه این محاسبه کاملاً ساده است. با این حال، این به تنهایی در هنگام محاسبه بازگشت سرمایه، نتیجه قابل اتکایی به شما نمی‌دهد، به خصوص اینکه هزینه های دیگری نیز برای تأمین وجود دارد - مانند زمان صرف شده برای بازاریابی از طریق ایمیل این بدان معناست که شما باید مدت زمانی را که هر یک از اعضای تیم مستقیماً برای بازاریابی از طریق ایمیل صرف می کنند محاسبه کنید. 

میزان سود بدست آمده را محاسبه کنید

اگر کالاهای خود را بصورت آنلاین بفروشید، محاسبه میزان تبلیغات ایمیل شما بسیار آسان است. اگر ESP شما دارای گوگل آنالتیکس در داشبورد است، ردیابی هر فروشی که از طریق ایمیل انجام می‌شود بسیار آسان است. این می‌تواند برای یک کمپین خاص یا برای مدت زمان مشخصی باشد. پس چگونه سود خود را محاسبه می‌کنید؟ ساده ترین راه برای انجام این کار محاسبه مقدار سرنخ‌های بازاریابی است. با استفاده از گوگل آنالتیکس، می‌توانید هر نرخ تبدیل را که می‌تواند به کمپین ایمیلی شما نسبت داده شود، از جمله ترافیک وب سایت، ردیابی کنید. سپس می‌توانید تعداد تبدیل‌ها را در مقدار یک سرنخ ضرب کنید تا کل درآمد حاصل از کمپین ایمیل خود بدست آورید.

چرا سندر بهتر از سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی است؟

علت اینکه استفاده از سندر (sender) را به شما توصیه می‌کنیم این است که کارکرد آن بسیار ساده بوده و هم افراد حرفه ای و هم بازاریاب‌های تازه کار می‌توانند از تمام خدمات آن استفاده کنند. سندر هم اکنون بیش از 100 هزار مشتری فعال در سراسر جهان دارد و روزانه بیش از 30 میلیون ایمیل به کمک این پلتفرم ارسال می‌شود. همچنین کارکرد ساده و وجود افزونه‌های مختلف برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پرستا شاپ، ووکامرس و مجنتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی به سادگی از خدمات آن استفاده کنید. پس برای ساخت خبرنامه ایمیلی کافیست چند کلیک و درگ اند دراپ انجام دهید.

سرویس ایمیل مارکتینگ sender به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های مقرون به صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت خودکار درآورید. نکته قابل تامل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریبا نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. در حالی که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌ایند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌هاست که توانسته است به عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)