خانهاخبار
آمار فروش تلفن‌های هوشمند در ۲۰۲۱؛ هواوی جایی میان ۵ شرکت برتر ندارد!

آمار فروش تلفن‌های هوشمند در ۲۰۲۱؛ هواوی جایی میان ۵ شرکت برتر ندارد!

آمار فروش تلفن‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ منتشر شده و نشان از رشد ۲۴ درصدی این صنعت دارد.
۱۴۰۰/۱/۳۱

پس از تحریم‌های آمریکا، هواوی روزهای سختی را می‌گذراند و فروش این شرکت در مقایسه با گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است. حال آمار فروش سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد این غول چینی جایی در میان ۵ شرکت برتر نیز ندارد.

در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰، اولین نشانه‌ها از ویروس کووید-۱۹ مشاهده شد و رفته رفته با همه‌گیری تمام دنیا تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت. تنها ۱۲ ماه بعد این صنعت توانسته دوباره روی پای خود بایستد و آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که با رشد ۲۴ درصدی در فروش گوشی‌های هوشمند روبرو بوده‌ایم.  

image

 

طبق گزارش Strategy Analytics، سامسونگ با افزایش ۳۲ درصدی عرضه گوشی هوشمند در صدر فهرست قرار دارد و جایگاه نخست را حفظ کرده است. اپل در جایگاه دوم قرار دارد و با افزایش ۴۴ درصدی فروش توانسته جایگاه خود را تثبیت کند. در رده سوم نیز شیائومی قرار دارد که با تحریم هواوی این شرکت توانسته  رشد بسیار خوبی را تجربه کند. قابل ذکر است که شیائومی توانسته اختلاف خود را به میزان زیادی کاهش دهد و شاید در آینده‌ای نزدیک بتواند رده دوم را از اپل بگیرد.

اوپو و ویوو به ترتیب توانسته‌اند جایگاه چهارم و پنجم را از آن خود کنند. این بدان معناست که هواوی از صدارت به زیر کشیده شده و با کاهش ۲۳ درصدی فروش روبرو بوده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)