خانهاخبار
لپ تاپ هواوی میت بوک D14 هم‌اکنون در بازار ایران؛ ظاهر لوکس با قیمت اقتصادی

لپ تاپ هواوی میت بوک D14 هم‌اکنون در بازار ایران؛ ظاهر لوکس با قیمت اقتصادی

پیش‌تر با عرضه سری MateBook D و مدل D15 در بازار ایران، لپ‌تاپ‌های هواوی با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شدند. هم‌اکنون لپ‌تاپ 14 اینچی میت بوک D14 نیز با ظاهری زیبا و سخت‌افزار مدرن، به یکی از گزینه‌های پرطرفدار در بازار کشورمان تبدیل شده است. در این مطلب با دلایل محبوبیت D14 آشنا می‌شویم.
۱۴۰۰/۱/۲۹

بسیاری از کاربران برای داشتن یک اولترابوک شیک، مجبور به صرف هزینه بسیار هنگفت برای خرید مدل‌هایی نظیر مک‌بوک‌های اپل هستند. هواوی با درک این خلأ، در سری میت بوک D دو اصل مهم را مد نظر قرار داده است؛ نخست طراحی زیبا و سپس قیمت معقول در ازای کارایی مناسب. در نتیجه می‌توان گفت که سری میت بوک D در برابر رقبا نه فقط یک، بلکه چند برگ برنده دارد.

هواوی نسخه‌های متنوعی از میت بوک D14 را معرفی و روانه بازارهای جهانی کرده است که خوشبختانه ایران نیز جزء بازارهای دریافت‌کننده این محصول بوده است. نسخه‌ی فعلی موجود در بازار کشورمان مدل MateBook D14 2020 و با پردازنده‌های اینتل بوده که در ادامه به سراغ برخی از ویژگی‌های برجسته آن خواهیم رفت.

طراحی شیک و رده‌بالا

بدون شک یکی از برجسته‌ترین انتظارات ما از یک اولترابوک، طراحی باریک و در عین حال زیبا، وزن کم و همچنین قابلیت حمل‌پذیری بالاست. این در حالی است که نباید برخی از ویژگی‌ها نظیر ظرفیت باتری و سیستم خنک‌کننده فدای این بخش از انتظارات شوند. ترکیب متوازن این دو جنبه، کاری دشوار به نظر می‌رسد اما هواوی به خوبی از پس آن برآمده است.

میت بوک D14 با وزن مناسب 1.38 کیلوگرم در حالی معرفی شده است که بخش‌های زیادی از بدنه آن را متریال‌های فلزی تشکیل می‌دهند. همچنین این اولترابوک با ضخامت تنها 15.9 میلی‌متر، یکی از سبک‌ترین و باریک‌ترین‌ لپ‌تاپ‌ها در نوع خود است. جالب است بدانیم که لپ تاپ D14 حتی نسبت به رقبای گران قیمت‌‌تر نظیر Acer Swift 3 نیز باریک‌تر و سبک‌تر است.

image

 

از سوی دیگر، حاشیه ناچیز 4.8 میلی‌متری نمایشگر این لپ‌تاپ، در اولین نگاه، توجه شما را جلب خواهد کرد. خوشبختانه نمایشگر 14 اینچی IPS در این مدل با زاویه دید 178 درجه‌ای، کیفیت و غنای رنگ بالایی را در زوایای مختلف برای کاربران فراهم ساخته است.

اما اگر باز هم برای بخش طراحی نمایشگر به قابلیت‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید روی باز شدن 180 درجه‌ای نمایشگر حساب کنید. هوآوی در نسل جدید میت بوک D14 از لولاهای جدیدی استفاده کرده است که ضمن طول عمر بیشتر، می‌توانند به سادگی نمایشگر را تا زاویه 180 درجه‌ای باز کنند.

image

 

طراحی دقیق هواوی فقط به خود لپ‌تاپ محدود نشده بلکه شارژر آن را نیز شامل می‌شود. آداپتور کوچک میت بوک D14 از نوع 65 واتی بوده و به درگاه USB-C مجهز است. بدین شکل مسئله‌ی وزن و حمل‌پذیری شارژر لپ‌تاپ که از مشکلات برخی کاربران بوده، تا حد زیادی رفع شده است. ضمن اینکه شما می‌توانید با این شارژر چندکاره، به شارژ موبایل و سایر دستگاه‌های مبتنی بر پورت USB-C بپردازید.

image

 

 

سخت‌افزار کارآمد با پردازنده‌های نسل دهم اینتل

همانطور که ذکر شد، میت بوک D14 با پردازنده‌های محبوب اینتل به بازار ایران عرضه شده است. برای انتخاب این لپ‌تاپ، دو گزینه با پردازنده‌های نسل دهمی اینتل Intel Core i5-10210U و Core i7-10510U در دسترس است.

همچنین این اولترابوک با دو گزینه گرافیکی NVIDIA MX250 2GB و گرافیک مجتمع Intel UHD حق انتخاب بالایی در اختیار شما قرار می‌دهد. سخت‌افزارهای یادشده می‌توانند نیازهای معمول و روزمره کاربران را به خوبی پاسخ دهند.

خوشبختانه هواوی برای این لپ‌تاپ از هارددیسک‌های سنتی استفاده نکرده و میت بوک دی 14 با حافظه‌های پرسرعت  SSD PCIe از نوع NVMe تا ظرفیت 512 گیگابایت ارائه می‌شود. بد نیست بدانیم که اس‌اس‌دی‌های NVMe نسبت به نمونه‌های عادی SATA، به صورت تئوری تا شش برابر سرعت بیشتری دارند.

image

 

در بخش حافظه رم، هوآوی به استفاده از رم‌های DDR4 در ظرفیت‌های 8 گیگابایت (برای نسخه Core i5) و 16 گیگابایت (برای نسخه Core i7) روی آورده است. استفاده از بهترین حافظه‌های نیمه‌هادی چه در بخش رم و چه در بخش ذخیره‌سازی، منجر به استفاده حداکثری از توان پردازنده و کارت گرافیک شده است.

 

وقتی حریم خصوصی اولویت است

هوآوی امنیت اطلاعات و حریم شخصی کاربران را در اولویت‌ قرار داده و از همین رو، میت بوک D14 به وب‌کم بیرون‌جهنده با وضوح HD مجهز شده است. این وب‌کم که در بالای صفحه کلید تعبیه شده است، می‌تواند در صورت نیاز با یک فشار از جای خود بیرون آمده و مورد استفاده قرار گیرد. در صورت عدم استفاده، دوربین با یک لمس ساده به جایگاه خود باز می‌گردد و امکان سوء استفاده از آن را ناممکن می‌کند.

دومین ویژگی امنیتی میت بوک D14، استفاده از سنسور اثر انگشت است که با یک طراحی زیبا و متفاوت، با کلید پاور ادغام شده است. سومین ویژگی لپ‌تاپ D14 در این زمینه را می‌توان پشتیبانی از سیستم شناسایی چهره تحت قابلیت Windows Hello دانست. بدین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که این تنها شما هستید که به داده‌های شخصی خود دسترسی خواهید داشت.

در پایان باید گفت لپ تاپ MateBook D14، ظاهری بسیار زیبا و شیک را در حد محصولات بالارده و لوکس، اما با برچسب قیمتی متعادل ارائه می‌کند. در کنار زیبایی و قیمت منطقی، سخت‌افزارهای این لپ‌تاپ نیز شما را در پردازش‌های مختلف روزمره کاملاً همراهی خواهد کرد.

لپ تاپ میت بوک دی 14 هم‌اکنون در بازار کشورمان موجود بوده و با خدمات رسمی به فروش می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)