خانهاخبار
تصاویری دقیق از ناچ آیفون 13 اپل منتشر شد

تصاویری دقیق از ناچ آیفون 13 اپل منتشر شد

آیفون 13 اپل طبق شایعات، به ناچ کوچک‌تر و کم ارتفاع‌تری نسبت به نسل پیشین مجهز خواهد بود.
۱۴۰۰/۱/۲۹

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که تا به این لحظه اخبار و شایعات زیادی در مورد آيفون‌های 2021 اپل در رسانه‌های خبری مطرح شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کوچک‌تر شدن ناچ نسبت به خانواده آيفون 12 اشاره کرد. خانواده آیفون 13 مانند نسل قبل شامل چهار مدل زیر خواهد بود:

  • آیفون 13 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی
  • آیفون 13 با نمایشگر 6.1 اینچی
  • آیفون 13 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی
  • آیفون 13 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی

امروز با انتشار تصاویری، نگاهی بهتر خواهیم انداخت به بریدگی یا همان ناچ نمایشگر آیفون 13 و می‌توانیم آن را با نسل‌های قبلی مقایسه کنیم.

این تصاویر توسط یکی از کاربران توییتر با نام Duan Rui منتشر شده است و ضمن مقایسه با آیفون‌های پیشین، شاهد کوچک‌تر شدن عرض و ارتفاع این حفره هستیم و اگر دقت کنید، در قسمت بالایی آن نیز محفظه‌ای توخالی دیده می‌شود که محل قرارگیری بلندگوی تماس بالایی خواهد بود.

پیش‌تر شایعه شده بود که اپل برای کوچک‌تر کردن ناچ، مجبور شده است تا اسپیکر بالایی را به قسمت حاشیه‌های اطراف نمایشگر منتقل کند و حالا با انتشار این تصاویر، می‌بینیم که این شایعه بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است.

 

وی مدعی شده است که این تصاویر را از شبکه اجتماعی چینی Weibo برداشته و در اکانت توییتر خود منتشر کرده است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که در این تصاویر، هیچ گونه سند و مدرکی دال بر ارتباط میان آن‌ها و آيفون 13 مشاهده نمی‌شود.

حدودا 5 ماه تا رونمایی از آیفون‌های 2021 زمان باقی مانده است و نمی‌توان به طور حتم در مورد ارتباط این پنل‌ها به اعضای خانواده آیفون 13 حرفی به میان آورد. ممکن است که این پنل‌ها، طرح پروتوتایپ یکی از شرکت‌های تولید کننده لوازم جانبی و محافظ نمایشگر باشد. همان طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، با مقایسه پنل یاد شده با آیفون 12، به وضوح می‌توانیم شاهد کوچک‌تر شدن عرض و ارتفاع ناچ نسبت به مدل پیشین باشیم.

اگر به دنبال خرید آیفون بدون ناچ هستید، احتمالا باید تا سال 2022 منتظر بمانید. مینگ چی کو، تحلیلگر محصولات اپل معتقد است که اپل در سال آینده، بریدگی قسمت بالای نمایشگر را حذف کرده و دوربین سلفی احتمالا درون یک حفره دایره‌ای شکل (پانچ هول) قرار خواهد گرفت. او همچنین معقتد است که سنسورهای فیس آی‌دی به زیر نمایشگر منتقل خواهند شد و از آن‌جا کار تشخیص چهره را انجم می‌دهند. دلیلی که دوربین سلفی به زیر نمایشگرنمی‌رود را هم می‌تونیم به خوبی در گوشی زد تی ای Axon 20 5G ببینیم. این گوشی زد تی ای دوربین سلفی را به زیر نمایشگر برده که کیفیت مناسبی ندارد و به نظر تکنولوژی حال حاضر برای این فناوری هنوز آماده نیست.

اولین آیفونی که به ناچ در نمایشگر و به طبع آن Face ID مجهز شد، آیفون X بود که در سال 2017 شاهد رونمایی از آن بودیم و پس از آن، تمام مدل‌های آیفون با این ویژگی همراه بودند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)