خانهاخبار
گلکسی زد فولد 3 به پردازنده‌ای ناشناس مجهز خواهد بود

گلکسی زد فولد 3 به پردازنده‌ای ناشناس مجهز خواهد بود

مشخصات سخت‌افزاری محصول جدید سامسونگ با نام گلکسی زد فولد 3 هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.
۱۴۰۰/۱/۲۹

زمانی که صحبت از مشخصات سخت‌افزاری گلکسی زد فولد 3 به میان می‌آید، باید بگوییم که اطلاعاتی در مورد پردازنده آن هنوز در دسترس نیست. برخی شایعات بر این باور هستند که این محصول به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز خواهد بود، اما حالا به نظر می‌رسد که برند کره‌ای یاد شده سورپرایزی را برای طرفداران خود به همراه دارد.

آیس یونیورس، یکی از افراد مشهور در حوزه افشای حقایق مربوط به دنیای تکنولوژی، مدعی شده است که پردازنده گلکسی زد فولد 3 به عنوان یک راز بزرگ تا زمان رونمایی رسمی از این محصول باقی خواهد ماند و به این ترتیب، باید نام اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 را از لیست حدسیات خود حذف کنیم.

در همین راستا حالا بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور هستند که ممکن است سامسونگ از پردازنده اگزینوس جدید استفاده کند که در کنار پردازشگر گرافیکی AMD نیز حاضر خواهد بود.

image

 

در خلال رویداد معرفی پردازنده اگزینوس 2100، مدیر ارشد بخش System LSI سامسونگ به این موضوع اشاره کرد که پرچمدار بعدی سامسونگ، با پردازنده گرافیکی AMD عرضه خواهد شد. اما متأسفانه نامی از این محصول برده نشد و به همین دلیل، حالا تمامی شایعات پیرامون این موضوع گردش می‌کنند.

بر اساس اخبار پیشین، مسئولان سامسونگ در نظر داشتند تا در ماه ژوئن، از پردازنده گرافیکی جدید خود رونمایی کنند. اما شایعات جدید حاکی از آن است که حاصل همکاری سامسونگ با AMD زودتر از اتفاق یاد شده معرفی خواهد شد. طبق گفته‌ها، بنا بر این بود که سامسونگ در سال 2022 از پردازنده گرافیکی اختصاصی خود پرده برداری کند. اما به نظر می‌رسد که مهندسان این شرکت کره‌ای بیشتر از حد توان خود روی این پروژه وقت گذاشته و قصد دارند تا اتفاق یاد شده را زودتر از موعد مقرر رقم بزنند. بد نیست بدانید که این پردازنده در حال حاضر بین مسئولان و مهندسان سامسونگ با نام اگزینوس 9925 شناسایی می‌شود.

تراشه اگزینوس 2100 به لطف تلاش‌های مهندسان کره‌ای، عملکردی مانند اسنپدراگون 888 را از خود نشان داد. اما پردازنده گرافیکی کوالکام با نام آدرنو هنوز یک سر و گردن از نمونه مشابه خود بالاتر است. نتایج بنچمارک حاکی از آن است که پردازنده گرافیکی سامسونگ که با همکاری AMD طراحی و تولید خواهد شد، به عنوان یک رقیب جدی برای Adreno به حساب می‌آید و از طرف دیگر، امکان رقابت با عملکرد گرافیکی پردازنده‌های اپل را نیز دارا خواهد بود.

برخی شایعات بر این باور هستند که گلکسی زد فولد 3 سامسونگ به نسخه جدیدی از اسنپدراگون 888 مجهز خواهد بود. پیش بینی می‌شود که پرچمدار جدید سامسونگ با نمایشگر منعطفش نسبت به مدل پیشین، از نمایشگر و باتری کوچکتری برخوردار باشد، اما اطلاعاتی در مورد مشخصات دوربین آن هنوز در دسترس نیست.

همچنین شایعه شده است که این محصول از قلم اس پن نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد، اما متأسفانه خبری از جایگاه قلم روی بدنه نیست و قسمتی برای قرارگیری قلم S Pen درون آن در نظر گرفته نشده است. همچنین حرف و حدیث‌هایی در مورد قرار گرفتن دوربین سلفی زیر نمایشگر به گوش می‌رسد که باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت، کدام یک از این شایعات به واقعیت تبدیل خواهند شد.

پیش بینی می‌شود که گلکسی زد فولد 3 در ماه جولای در کنار گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی S21 FE به دنیای تکنولوژی معرفی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)