خانهاخبار
شیائومی توضیح می‌دهد که چگونه گوشی تاشو می میکس مشکل گرما را حل کرده است

شیائومی توضیح می‌دهد که چگونه گوشی تاشو می میکس مشکل گرما را حل کرده است

شیائومی نشان داده که چطور با مشکل گرما در گوشی تاشو خود یعنی Mi Mix Fold کنار آمده است.
۱۴۰۰/۱/۲۹

برکسی پوشیده نیست که آینده تلفن‌های هوشمند در دستان گوشی‌های تاشو است اما این گوشی‌ها در اول راهشان هستند و مشکلات فراوانی از جمله لولا، فاصله بین نمایشگرها و گرما بر سر راه توسعه آن‌ها وجود دارد. حال شیائومی با Mi Mix Fold نشان می دهد که مشکل گرما را توانسته تا حد زیادی کنترل کند. 

در پستی که در شبکه اجتماعی ویبو چین منتشر شده، شیائومی توضیح می‌دهد که چگونه با گرما در دستگاه‌های تاشو کنار آمده است. دستگاه‌ها بنا به تاشو بودن یا نبودن می‌توانند گرمای تولید شده در گوشی را پراکنده کنند که این موضوع در گوشی‌های تاشو کمی پیچیده‌تر است. قسمتی که پردازنده وجود دارد گرمای بیشتری تولید می‌کند که خود عدم تعادل گرمایی در دو طرف گوشی‌های تاشو را ایجاد می‌کند. این شرکت چینی از مکانیزمی در Mi Mix Fold بهره برده که می‌تواند گرمای تولید شده را به طرف دیگر گوشی تاشو ببرد و در واقع گرما را به صورت متعادل پراکنده می‌کند. به دلیل تاشو بودن گوشی، مساحت این سیستم خنک کننده از یک گوشی غیر تاشو بزرگتر است که در نهایت باعث می‌شود عملکرد بهتری هم داشته باشد.

image

 

طبق گفته شیائومی، شیائومی می میکس فولد به لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری پراکندن گرما در این صنعت مجهز شده است. در واقع می میکس فولد به صورت ترکیبی از مایع خنک کننده، ژل حرارتی، ورقه‌های چند لایه گرافیتی، ورقه‌های گرافیت خم نشدنی و یک فویل مسی استفاده می‌کند. این مکانیزم به گوشی Mi Mix Fold این توانایی را می‌دهد تا بتواند سطح ۲۲۵۸۳.۷ میلی‌متر مربع را خنک کاری کند.

image

 

شیائومی برای اینکه بتواند گرما را در دو طرف گوشی متعادل کند یک راه یا پلی ایجاد کرده تا گرما بتواند از سمتی که پردازنده وجود دارد، به طرف دیگر تلفن تاشو راه پیدا کند. این راه را اصطلاحا تونل انتقال حرارت یا heat transfer tunnel نامیده است. این کار با کمک ماده گرافیتی مقاوم در برابر خم ممکن شده است. مقاومت در مقابل خمش نیز به لطف micro airbag bionic knuckle ممکن شده و گرما نیز از امتدا آن‌ها عبور می‌کند. شیائومی می‌گوید این ورقه‌ها بعد از تحمل ۱۸۰ درجه حرارت و ۲۰۰ هزار بار خم شدن، فقط ۳ تا ۵ درصد از خاصیت انتقال حرارت خود را از دست داده‌اند.  

image

تصویر بالا فرایند مورد نیاز برای خم شدن ورقه‌های گرافیتی را نشان می‌دهد که شامل چندین پروسه تولید است. انتظار می‌رود فروش شیائومی می میکس فولد از ۱۶ آوریل در کشور چین آغاز شود. این گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد و از یک صفحه نمایش خارجی به اندازه ۶.۵۲ اینچ برخوردار است. گوشی هوشمند تاشو شیائومی بعد از باز شدن اندازه‌ای برابر ۸.۰۱ اینچ دارد و باتری آن حجمی معادل ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت دارد. قابل ذکر است این گوشی با شارژر ۶۷ واتی شارژ می‌شود. دوربین اصلی می میکس فولد ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز مایع است که در نوع خود جالب توجه خواهد بود. دوربین اصلی را یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و حسگر ۸ مگاپیکسلی تله فوتو همراهی می‌کنند.  

image

 

مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۱۵۳۳ دلار برای کاربر آب می‌خورد و مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی نیز ۱۶۸۶ دلار خواهد بود. یک نسخه هم با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابیت حافظه ذخیره سازی وجود دارد که برچسب قیمتی ۱۹۹۳ دلار را یدک می‌کشد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)