خانهاخبار
TCL از گوشی‌های سری TCL 20 رونمایی کرد

TCL از گوشی‌های سری TCL 20 رونمایی کرد

شرکت TCL از سه گوشی میان‌رده جدید خود رونمایی کرده که مشخصات قابل توجهی هم دارند.
۱۴۰۰/۱/۲۹

گوشی های جدید سری TCL 20، دستگاه‌های میان رده‌ای هستند که از نمایشگر‌های با کیفیتی بهره می‌برند و در قوی‌ترین مدل آن‌ها یعنی TCL 20 Pro 5G تراشه اسنپدراگون 750G کوالکام را در قلب خود دارد.

TCL 20 Pro 5G

در ماه جاری میلادی شاهد معرفی تعداد زیادی گوشی‌های میان رده بودیم و این روند همچنان ادامه دارد. شرکت تی‌سی‌ال اعلام کرده به زودی چند مدل جدید از گوشی‌های هوشمند خود را در قالب سری TCL 20 روانه بازار می‌کند. با گفته رسانه انگجت، بهترین گوشی جدید TCL 20 Pro 5G است که در تصاویر مشخص است و برجسب قیمتی ۵۴۹ یورو روی آن به چشم می‌خورد. این گوشی هوشمند در قلب خود پردازنده اسنپدراگون 750G کواکلام را می بیند که ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی ان را همراهی می‌کنند.  

image

 

TCL به شکل گسترده در بازار تلویزیون‌های هوشمند فعالیت دارد و به همین دلیل گوشی‌های این شرکت معمولا از نمایشگرهای با کیفیتی بهره‌مند هستند. این اتفاق برای TCL 20 Pro 5G نیز رخ داده و این گوشی از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی خمیده AMOLED با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش که به صورت اختصاصی توسط تی‌سی‌ال تولید شده دارای یک سری بهینه‌سازی ویژه تحت برند NXTVISION قرار گرفته تا رنگ‌ها را دقیق‌تر نمایش دهد و رنگ پوست را به شکل طبیعی به نمایش بگذارد.

همچنین پنل مورد اشاره TCL با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد چه محتوایی در حال نمایش است و براساس آن روشنایی، رنگ و کنتراست را بهینه می‌کند تا بهترین تجربه بصری بر اساس نوع محتوا به کاربر ارائه شود. تی‌سی‌ال ترجیح داده تغییر چندانی در دوربین گوشی جدیدش نسبت به نسل قبلی اعمال نکند. گوشی TCL 20 Pro 5G از همان دوربین ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX582 استفاده می‌کند که پیش‌تر شاهد استفاده از آن در گوشی TCL 10L بودیم.

گوشی جدید تی‌سی‌ال همچنین دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی و حسگر عمق سنج ۲ مگاپیکسلی دارد. در پنل جلویی نیز یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی تعبیه شده است. این دستگاه قابلیتی تحت عنوان سوپر بلوتوث دارد که می‌تواند صدا را به صورت همزمان روی حداکثر چهار دستگاه پخش کند. طبق ادعای شرکت چینی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی  TCL 20 Pro 5G می‌تواند انرژی مورد نیاز گوشی را برای یک روز تامین کند و مشکلی از این بابت برای کاربر ایجاد نمی‌کند.

TCL 20L Plus

دومین گوشی تی‌سی‌ال نامش TCL 20L Plus است که قیمت آن ۲۶۹ یورو است. دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو از عملکرد ضعیف‌تری نسبت به مدل TCL 20 Pro 5G برخوردار هستند. اما نکته جالب در مورد گوشی تی‌سی‌ال ۲۰ ال پلاس دوربین اصلی آن است که ۶۴ مگاپیکسلی است.  

image

 

صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای ۶.۶۷ اینچی دارد و از نوع AMOLED است. شرکت TCL ادعا می‌کند که TCL 20L Plus نخستین گوشی دنیا است که صفحه نمایش پلاریزه دایروی دارد و این یعنی حتی اگر عینک آفتابی به چشم داشته باشید، رنگ‌ها به شکل طبیعی به نمایش در می‌آیند. امور پردازشی TCL 20L Plus به عهده پردازنده اسنپدراگون ۶۲۰ است که قطعا نباید انتظار TCL 20 Pro را از آن داشت، اما در این میان وجود باتری با حجم ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت می‌تواند برای کاربر دلگرم کننده باشد.

گوشی TCL 20L Plus از ۶ گیگابایت رم در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد. TCL 20L Plus بلافاصله پس از معرفی روانه بازار اروپا شده و گفته می‌شود که احتمالا مدل اصلاح شده این دستگاه به زودی به بازار آمریکا راه پیدا می‌کند.

TCL 20L  

image

 

سومین گوشی شرکت تی‌سی‌ال نامش TCL 20L است که اندکی ضعیف‌تر از دو مدل قبلی است. در این گوشی هوشمند از همان پنل پولاریزه دایروی، دوربین‌ها و باتری استفاده شده است. قابل ذکر است پردازنده مورد استفاده در گوشی سوم نیز همان اسنپدراگون ۶۲۰ است. اصلی‌ترین تفاوت میان دو گوشی 20L و 20L Plus به رم و حافظه ذخیره سازی برمی‌گردد. این مدل در پیکربندی پایه از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد که قیمت آن نیز ۲۲۹ یورو است.

مدل ۶/۱۲۸ نیز در دسترس مشتریان قرار دارد که البته حافظه ذخیره سازی آن در این مدل از نوع UFS است که سرعت بیشتری را ارائه می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)