خانهاخبار
خودروی الکتریکی مرسدس بنز EQS رسما معرفی شد

خودروی الکتریکی مرسدس بنز EQS رسما معرفی شد

مرسدس بنز اولین خودروی الکتریکی سری EQ خود را با نام EQS معرفی کرده و که جزوی از خانواده بنز اس به حساب می‌آید.
۱۴۰۰/۱/۲۷

مرسدس بنز EQS اولین خوردوی الکتریکی اختصاصی مرسدس با نشان EQ است که معرفی می‌شود. چیزی که این خودروساز پیر به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو ادعا می‌کند، مواردی کمترین ضریب درگ (۰.۲۰)، بزرگترین صفحه نمایش اتومبیل در جهان (۵۶ اینچ) و توان ۵۱۶ اسب بخار را شامل می‌شوند. EQS با الهام از کانسپت F015 شکل گرفته است و به عنوان یک خودروی الکتریکی توسعه یافته است.

مرسدس دو نسخه از EQS را به بازار عرضه خواهد کرد. نسخه EQS450+ است یک خودروی الکتریکی دیفرانسیل عقب به حساب می‌آید و توان این خودرو ۳۲۹ اسب بخار خواهد بود. نسخه‌ دیگر EQS580 4Matic است که دو موتوره است و از تکنولوژی 4Matic بنز یعنی همان چهار چرخ متحرک نیز برخوردار است. توان این مدل ۵۱۶ اسب بخار خواهد بود و قدرتمندترین بنز EQS است. فروش و عرضه هر دو نسخه از پاییز امسال شروع خواهد شد.

هر دو مدل از سیستم تعلیق بادی تطبیقی و فرمان چهار چرخ و همچنین پکیج کامل کمک راننده مرسدس(Full dirver assistance package) بهره می‌برند. از دیگر آپشن‌های این ماشین می‌توان به سانروف پانوراما و انبوهی از ویژگی های فنی شامل جدیدترین سیستم سرگرمی MBUX، صدای سه بعدی Burmester، اتصال تلفن هوشمند بی‌سیم و شارژر وایرلس،و شش پورت USB-C اشاره کرد.

چیزی که در داخل این خودرو خیلی خودنمایی می‌کند، نمایشگر هایپر این خودرو است که یک صفحه نمایش ۵۶ اینچی است. نکته‌ای که در مورد سیستم صفحه نمایش این خودرو است، این است که هیچ دکمه‌ فیزیکی وجود ندارد.

مدیر طراحی مرسدس بنز (Gordoen Wagner) در مورد این صفحه نمایش گفته است که هیچ شرکتی تا به حال این کار را انجام نداده است. او همچنین ادعا می‌کند بعد از دیدن این صفحه نمایش و طراحی آن، شما هر طرح یا صفحه نمایش دیگری در خودروهای دیگر را ببینید، به چشمتان قدیمی خواهد آمد.

هایپر اسکرین که با یک قطعه گوریلا گلس پوشانده شده،  روی کل داشبورد را فرا گرفته است. این هایپر اسکرین در واقع ۳ نمایشگر جداگانه است که یکی برای وسط داشبورد، یکی روبه‌روی سرنشین جلو و دیگری برای پشت آمپر استفاده شده است. نمایشگر پشت آمپر، یک LCD استاندارد است، در حالی که نمایشگر وسط داشبورد و نمایشگر روبه‌‌روی سرنشین جلو، برای روشنایی و کنتراست بالاتر، از OLED استفاده شده است.

طراحی داخلی این خودرو:

صفحه نمایش جدید با طرح جدید Zero Layer برای رابط کاربری MBUX ترکیب شده و لایه های ویجت‌های مجهز به یادگیری ماشینی (Machine Learning) را روی یک نقشه سه بعدی از اطراف ماشین قرار می‌دهد. با این ویجت‌ها می‌توان از سیستم تهویه مطبوع گرفته تا وصل شدن به تلفن شما (و موارد دیگر) را کنترل کرد. همچین این ویجت‌ها می‌توانند رفتار و عادات راننده را یاد بگیرند تا گزینه‌های مورد نیاز را پیش‌بینی و در لحظه مورد نظر و با توجه به الگوهای استفاده راننده، نمایش داده شوند.

اگر آپشن هایپر اسکرین را در هنگام خرید خودرو انتخاب نکنید، یک صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی به حالت پرتره خواهید داشت که به جلو داشبورد ماشین به سبک یک تبلت نصب شده است و تقریبا شبیه به خودروهای تسلا خواهد بود.

نیروگاه ۴۰۰ ولتی EQS توسط یک باتری کم کبالت (حدود ۱۰ درصد) با ۱۰۷.۸ کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده، تولید می شود که رنج ۴۷۸ مایل یا حدود ۷۶۵ کیلومتر را بر اساس استانداردهای WLTP دارا خواهد بود؛ اگرچه برآورد رنج بر اساس استاندارد EPA هنوز اعلام نشده است.

ساختار تصادف (Crash structure) در زیر بدنه از باتری محافظت می‌کند و ماشین در شرایط اضطراری می‌تواند به طور خودکار سیستم ولتاژ بالا را خاموش کند. 

طراحی خارجی این خودرو:

مرسدس می‌گوید ضریب درگ این خودرو ۰.۲ Cd است و این یعنی پایین ترین ضریب درگ در بین اتومبیل های تولیدی است که تاکنون وجود دارد. بخشی از این رکورد با طراحی خارجی One-Bow امکان پذیر است. اما همچنین با توجه گسترده به جزئیات در قسمت بیرونی، از جمله تلاش ویژه برای صاف کردن زیر بدنه، و همچنین یک طراحی بهینه و حتی طراحی عقب خودرو و اسپویلر این ماشین، در پایین آمدن این عدد کمک بسیار کرده است. مرسدس همچنین می‌داند که مشتریان EQS بیش از تجمل و راحتی شخصی خودشان نگران چیزهای دیگری هم هستند. 

بر این اساس، ۱۷۶ پوند یا ۷۹ کیلوگرم از وزن خالص EQS از مواد صرفه جویی در منابع، مانند پلاستیک بازیافتی، نخ بازیافتی و آلومینیوم پایدار تشکیل شده است. EQS در کارخانه ۵۶ مرسدس بنز در Sindelfingen، واقع در آلمان ساخته شده که به لطف انرژی خورشیدی هیچ کربنی تولید نمی‌کند. جالب است بدانید کارخانه تولید این خودرو، دارای تکنولوژی بازیافت آب باران، سقف های کاشته شده و بتن بازیافتی در نمای ساختمان هم هست. این یعنی سبز‌ترین خودروی مرسدس بنز برای محیط زیست، در سبزترین کارخانه این شرکت تولید می‌شود.

البته که از تولید این خودرو کاملا این ویژگی مرسدس بنز بارز به نظر می‌آید. در نهایت همچنان باید صبر کرد و دید که با وجود رقبایی مثل تسلا و پورشه چه میزان از فروش را به خود اختصاص خواهد داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)