خانهاخبار
ZTE اکسون 30 اولترا با ۳ دوربین ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد

ZTE اکسون 30 اولترا با ۳ دوربین ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد

شرکت چینی زد تی ای، از گوشی پرچمدار جدید خود با نام‌های اکسون 30 الترا رونمایی کرد که سه دوربین 64 مگاپیکسلی دارد!
۱۴۰۰/۱/۲۶

زد‌تی‌ای از گوشی‌های جدید خود رونمایی کرده و اعلام کرده که آن‌ها را در بازار آمریکا و کانادا به فروش خواهد رساند. هنوز مشخص نیست که این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد، اما بازار آمریکای شمالی از پرچمداران اخیر ZTE کاملا پاک شده است. مدل جدید همانند سایر اکسون‌ها در بازار اروپا هم به فروش می‌رسد.

image

 

دو مدل دیگر اکسون 30 و اکسون 30 پرو وجود دارد که در مدل پایه اطلاعات کمی منتشر شده و بازارهای پیش روی آن هم ذکر نشده است. اما در مدل پرو و الترا اطلاعات کاملی از بازارها و مشخصات فنی آن‌ها ارائه شده است.

ZTE Axon 30 Ultra 

زدتی‌ای اکسون 30 الترا با دوربین سه‌گانه ۶۴ مگاپیکسلی خود حسابی جلب توجه می‌کند. یکی از این دوربین‌ها سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 است که از OIS با f/1.6 بهره می‌برد. ماژول بعدی ۳۵ میلی‌متری است و از f/1.9 استفاده می‌کند و لنز آخر نیز فوق عریض است و زاویه آن ۱۲۰ درجه است. گفتنی است دوربین اصلی توانایی فیلم برداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد.  

اما کار به اینجا ختم نمی‌شود و دوربین چهارمی هم وجود دارد. دوربین چهارم یک لنز پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۵ برابری است که از OIS هم بهره می‌برد. شکاف بین دوربین اصلی و لنز پریسکوپی را حسگر دوم ۶۴ مگاپیکسلی از بین می‌برد که در واقع لنز ۳۵ میلی‌متری باید بزرگنمایی ۱.۵ برابر بیشتر از دوربین اصلی داشته باشد و بزرگنمایی بیشتر با سنسور با وضوح بالا صورت می‌گیرد.

در قسمت جلوی گوشی نیز یک حفره میزبان دوربین سلفی است. زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ 5G اولین گوشی بود که از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده می‌کرد و اکنون بازگشت به فناوری قدیمی حفره‌ای درون نمایشگر کمی برای همه غیر منتظره بود. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است که در مقایسه با ۳۲ مگاپیکسل در مدل قبلی، عقب گرد محسوب می‌شود که نشان از این دارد سلفی چندان در اولویت نیست.

image

 

نوبت به نمایشگر می‌رسد که از پنل ۶.۶۷ اینچی OLED است و با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز می‌تواند کاربران را شگفت زده کند. البته قابلیت استفاده از نرخ ۱۲۰ و ۹۰ هم وجود دارد، اما نمی‌توان پایین‌تر از ۶۰ هرتز را تنظیم کرد. نرخ حساسیت به لمس هم 300 هرتزی است. وضوح این صفحه نمایش +1080p است و از +HDR10 و گستره رنگی DCI-P3 به صورت کامل پشتیبانی می‌کند. کناره‌های آن کمی خمیده است و توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

image

 

برخلاف خانواده اکسون ۲۰ که از تراشه‌های میان رده بهره‌ می‌بردند، ZTE Axon 30 Ultra از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند و ۸ گیگابیت رم از نوع LPDDR5 و۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1، تراشه اصلی را همراهی می‌کنند. همچنین ۱۲ گیگابایت رم هم در دسترس کاربران است و یک مدل بالارده نیز وجود دارد که از ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره سازی استفاده می‌کند.

قدرت این گوشی را یک باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت تامین می‌کند که با شارژر ۶۶ واتی بازیابی می‌شود. خبری از شارژر بی‌سیم نیست و نباید چندان به آن دلخوش بود. اکسون 30 الترا از فناوری 5G و وای‌فای 6E و همین‌طور NFC پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری گوشی جدید زدتی‌ای MyOS 11 خواهد بود که مبتنی بر اندورید 11 است.  

image

 

اکسون 30 الترا در سه رنگ مشکی، سفید و سبز نعنایی به همراه یک نسخه ویژه چرمی عرضه می‌شود. قیمت این گوشی در بازارهای جهانی هنوز مشخص نیست اما در چین اکسون 30 الترا با ۷۲۰ دلار شروع می‌شود. نسخه ویژه نیز در حدود ۱۰۲۰ دلار برای کاربران آب می‌خورد.  

image

 

ZTE Axon 30 Pro  

زدتی‌ای اکسون 30 پرو مشابه مدل الترا است، اما در بخش دوربین تفاوت‌هایی دارد. این مدل نمایشگر 6.67 اینچی OLED دارد ولی نرخ نوسازی آن به 120 هرتز کاهش پیدا کرده است. گرچه این مشخصات نشان از یک افت محسوس دارند، اما همچنان با یک پنل ۱۰ بیتی روبرو هستیم که طیف رنگی DCI-P3 را تا صد در صد پوشش می‌دهد. قابل ذکر است نرخ لمس آن بالاتر رفته و ۳۶۰ هرتز است. تراشه درون اکسون 30 پرو، همان اسنپدراگون ۸۸۸ است که البته رم کمتری دارد و در این مدل به ۶ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی نیز به ۱۲۸ گیگابایت کاهش پیدا کرده است. این گوشی از فناوری 5G و وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند، اما خبری از نسخه پیشرفته‌تر وای‌فای 6E نیست.

بخش دوربین بیشترین تغییرات را دارد. اولین ترکش کاهش به دوربین زوم اپتیکال برخورد کرده و آن را با خود برده است و فقط دو ماژول ۶۴ مگاپیکسلی اصلی که IMX682 است و فوق عریض که زاویه ۱۲۰ درجه‌ای دارد، باقی مانده‌اند. به جز این دو، دو حسگر ماکرو و عمق سنج ۵ و ۲ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

باتری مدل پرو کوچکتر شده و ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و پشتیبانی از شارژ ۵۵ واتی سیمی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. زدتی‌ای اکسون 30 پرو برای مدل پایه ۶/۱۲۸ حدود ۴۶۰ دلار قیمت دارد. مدل‌های ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ نیز عرضه خواهند شد. 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)