خانهاخبار
تماشا کنید: TCL از یک گوشی کانسپت جدید پرده برداشت که هم نمایشگر تاشو دارد و هم نمایشگر رول شونده!

تماشا کنید: TCL از یک گوشی کانسپت جدید پرده برداشت که هم نمایشگر تاشو دارد و هم نمایشگر رول شونده!

شرکت TCL روز گذشته از یک گوشی کانسپت رونمایی کرد که نمایشگر آن به بیرون باز می‌شود و سپس به کناره‌های کشیده می‌شود تا از یک گوشی، به یک تبلت ۱۰ اینچی تبدیل شود!
۱۴۰۰/۱/۲۶

شرکت TCL روز گذشته از یک گوشی کانسپت جدید رونمایی کرد که Fold n' Roll نام دارد. اگرچه از اسم این گوشی اینطور به نظر می‌رسد که با دو محصول مواجه هستیم اما در حقیقت با یک گوشی با طراحی خلاقانه روبرو هستیم که به دو شکل می‌توان اندازه نمایشگر آن را افزایش داد! این گوشی هم نمایشگر تاشو دارد و هم نمایشگر تاشوی این گوشی، می‌تواند به سمت بیرون رول شود. البته این دستگاه فعلا در مرحله پروتوتایپ قرار دارد و «شاید» شاهد عرضه آن تا پایان سال جاری میلادی باشیم. 

 

طراحی این گوشی در نگاه اول، ما را یاد هواوی میت X می‌اندازد که نمایشگر تاشوی آن سطح بیرونی را فرا گرفته بود و به سمت بیرون هم باز می‌شد. پس از اینکه این گوشی را باز کردید، می‌توانید آن را به دو طرف بکشید تا با مکانیزم رول‌شونده دستگاه، نمایشگر بازتر و بزرگ‌تر هم بشود!

در حالت عادی، نمایشگر گوشی 6.87 اینچ است. وقتی آن را باز کنید، به 8.85 اینچ می‌رسد که با همین میزان هم لقب بزرگ‌ترین نمایشگر تاشو در بین گوشی‌ها را به خودش اختصاص می‌دهد. وقتی هم نمایشگر را به بیرون رول کنید، اندازه آن به 10 اینچ می‌رسد تا دستگاه رسما تبدیل به یک تبلت شود. برای اینکه بهتر ماجرا را درک کنید، توصیه می‌کنم حتما ویدیو زیر را تماشا کنید:

به طور کل TCL شرکتی است که سرمایه‌گذاری زیادی در تکنولوژی‌های مرتبط با صفحه‌های نمایش دارد. مخصوصا اینکه برند مادر این شرکت، برند CSOT است که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان صفحات نمایشگر در چین است که از تولید نمایشگر برای گوشی گرفته تا تلویزیون، در این حوزه فعالیت می‌کند. این شرکت اولین بار در سه ماهه پایانی سال 2019 بود که سراغ تولید نمایشگرهای منعطف OLED رفت.

این شرکت همچنین سراغ شرکای تجاری خود رفته تا بتواند پوشش شیشه‌ای منعطفی برای این نمایشگر بسازد. در حال حاضر اما تمامی پروتوتایپ‌های این گوشی از پوشش پلاستیکی استفاده می‌کنند.

در نهایت بار دیگر باید تکرار کنیم که این محصول، فعلا تنها یک پروتوتایپ است. TCL پیش از این هم گفته بود که قصد دارد دستگاه‌های این شکلی با نمایشگر تاشو و رول‌شونده عرضه کند اما بعید به نظر می‌رسد این ایده برای تولید انبوه آماده باشد. شما درباره این گوشی چه فکر می‌کنید؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)