خانهاخبار
اپل در حال آزمایش قابلیت تشخیص ویروس کرونا روی اپل واچ است

اپل در حال آزمایش قابلیت تشخیص ویروس کرونا روی اپل واچ است

گفته شده که شرکت اپل با همکاری با دانشگاه واشنگتن، قصد تحقیق روی قابلیت تشخیص ویروس کرونا توسط ساعت هوشمند اپل واچ را دارد.
۱۴۰۰/۱/۲۶

در ماه سپتامبر بود که اپل رسما اعلام کرد قصد دارد آزمایش کند که آیا اپل واچ قادر به تشخیص ویروس کرونا خواهد بود یا خیر. این شرکت حالا به قول خود عمل کرده و به گزارش Apple Insider و MacRumors، اپل به همکاری دانشگاه واشنگتن و کمیته تحقیقات آنفولنزا سیاتل، شروع به جذب داوطلبان برای این آزمایش کرده است. قصد انجام این آزمایش سنجش توانایی اپل واچ برای تشخیص ویروس کووید ۱۹ و همچنین سایر بیماری‌های ریوی است.

image

 

به هر داوطلب یک ساعت اپل واچ داده می‌شود که آنها باید روز و شب به مدت شش ماه آن را بر مچ خود ببندند. همه داوطلبین باید یک فرم هفتگی را در برنامه Apple Research در آیفون خود پر کنند و کسانی در بین آنها که به بیماری مبتلا شوند نیز تست‌های درون منزل و درخواستی از اپل مبنی در دریافت اطلاعات بیشتر از آنها برای مصارف تحقیقاتی دریافت خواهند کرد. مانند سایز آزمایش‌های از این قبیل، نتایج و نام شرکت‌ کنندگان کاملا محرمانه است.

ساکنین منطقه سیاتل که ۲۲ سال یا بیشتر سن داشته باشند می‌توانند در این آزمایش اپل شرکت کنند. برای شرکت در این آزمایش به یک آیفون 6S یا جدیدتر نیاز دارید.

با توجه به تحقیقی که مدتی پیش از سوی Mount Sinai منتشر شد، ممکن است اپل واچ توانایی تشخیص زودهنگام کووید ۱۹ را با مشاهده تغییرات در ضربان قلب پیش از مشخص شدن نشانه‌های بیماری داشته باشد. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه استنفورد نیز این نتایج را تایید می‌کند!

در صورت موفقیت این آزمایش و دریافت نتیجه مثبت از آن، به احتمال زیاد شاهد قرار گرفتن تغییراتی از سوی اپل در طراحی اپل واچ و سیستم عامل WatchOS در آینده خواهیم بود.

در نهایت اگر اپل موفق شود تشخیص کرونا به وسیله اپل واچ را ممکن سازد، به دست‌آورد بزرگی رسیده و یک کاربرد سلامتی دیگر به ساعت هوشمند خود اضافه کرده است. شما درباره این خبر چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما آیا اپل واچ در آینده می‌تواند به دستگاهی ضروری برای پایش سلامتی تبدیل شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)