خانهاخبار
بخشی از ویژگی‌های اندروید 12 لو رفت

بخشی از ویژگی‌های اندروید 12 لو رفت

یکی از نسخه‌های عرضه نشده پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید 12 در دسترس XDA Developers قرار گرفته و آنها بخشی از ویژگی‌های تازه این نسخه را لو داده‌اند.
۱۴۰۰/۱/۲۵

برنامه پیش نمایش اندروید ۱۲ برای توسعه دهندگان مدتی است آغاز شده و کاربران می‌توانند نسخه‌های ابتدایی این سیستم عامل را روی گوشی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، نصب کنند. مدتی پیش از وجود ویژگی‌هایی مانند آسان‌تر شدن به اشتراک گذاری Wi-Fi، قرار گرفتن حالت استفاده از گوشی با یک دست به صورت پیش فرض و اعلان‌های بهتر مطلع شدیم.

حالا، XDA Developers به نسخه‌ای عرضه نشده از این سیستم عامل دست یافته‌اند که دارای بعضی ویژگی‌هاست که تا به حال دیده نشده‌اند. گوگل حالا به شما اجازه داده تا با نگه داشتن دکمه پاور به مدت چند ثانیه، به دستیار گوگل دسترسی داشته باشید؛ احتمالا برای دسترسی به منوی پاور باید دکمه را مدتی بیشتر نگه دارید.

از دیگر تغییرات مهم می‌توان به افزودن ایموجی‌های جدید بر پایه Unicode Emoji 13.1، قرار گرفتن گزینه تنظیمات سریع برای خانه‌های هوشمند، دریافت اعلان در هنگامی دسترسی برنامه‌ها به کلیپ‌بورد و دو اجازه سیستمی جدید اشاره کرد.

image

 

اجازه‌های سیستمی جدید، Media Management و Alarms and Reminders نام دارند. کاربرد آنها کاملا مشخص است و به گفته XDA Developers، دومین پرمیشن به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا برای شما الارم و یادآورها را اضافه کنند و برنامه‌هایی که فعلا به این قابلیت دسترسی دارند، باید در آینده از سمت کاربر برای این کار اجازه دریافت کنند.

برخی تغییرات جزئی نیز در این آپدیت دیده می‌شود. برای مثال رابط کاربری اسکرین شات‌های دنباله دار بهبود یافته است و سیستم حالا به شما صفحه جدایی را نشان می‌دهد که به صورت پیش فرض بخش زیادی از صفحه را ضبط کرده و می‌توانید بخش مورد نظر خود را کراپ کنید. گزینه جست‌وجو نیز به بخش ویجت‌ها اضافه شده تا به راحتی بیشتری، ویجت مورد نظر خود را بیابید.

در هنگام باز کردن اپ‌ها نیز سیستم به صورت خودکار صفحه‌ای را با لوگوی برنامه نشان می‌دهد که رابط کاربری را یکپارچه‌تر می‌سازد. البته به گفته XDA این حالت در برخی برنامه‌ها باگ داشته و اگر برنامه به صورت پیش فرض لوگوی خود را نشان دهد، سیستم قادر به تشخیص این موضوع نبوده و کاربر در واقع دو بار صفحه لوگوی برنامه را خواهد دید! البته بدون شک گوگل در نسخه نهایی اندروید ۱۲ این مشکل را حل خواهد کرد.

تغییرات دیگری نیز مانند انیمیشن جدیدی در هنگام شارژ شدن گوشی، به‌روزرسانی نام استانداردهای Wi-Fi و هوم اسکرین دو بخشی برای تبلت‌ها در این نسخه قرار دارند.

البته بهتر است بدانیم وجود این قابلیت‌ها در یک نسخه پیش نمایش عرضه نشده بیانگر حضور حتمی آنها در نسخه نهایی اندروید ۱۲ نیست و ممکن است گوگل بسیاری از این ویژگی را فعلا ارائه ندهد. پیش از این در نسخه‌های قدیمی‌تر نشانه‌هایی از حالت دارک مود و دسکتاپ مود در نسخه‌های پیش نمایش دیده بودیم ولی مدتی طول کشید تا آنها به نسخه نهایی اندروید اضافه شوند.

درباره قابلیت‌های منتشر شده از اندروید ۱۲ چه فکر می‌کنید؟ آیا به نظرتان این نسخه تغییرات جذابی دارد یا فکر می‌کنید سیستم عامل‌ها به تکامل نسبی رسیده و مدتهاست شاهد نوآوری خاصی نیستیم؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)