خانهاخبار
آیفون‌های سال آینده دوربین ۴۸ مگاپیکسلی داشته و مدل مینی نیز حذف خواهد شد

آیفون‌های سال آینده دوربین ۴۸ مگاپیکسلی داشته و مدل مینی نیز حذف خواهد شد

آنالیزگر شناخته شده یعنی Ming-chi Kuo، امروز به اسنادی دست یافته که موجب بیرون آمدن اخبار بسیاری درباره آیفون‌های بعدی شده است.
۱۴۰۰/۱/۲۵

به گفته Ming-chi Kuo، آیفون‌های سال ۲۰۲۲ شاهد تغییراتی در زمینه دوربین خواهند بود. به گفته این آنالیزگر معروف، آیفون‌های رده بالا که احتمالا شامل مدل‌های پرو هستند؛ از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کنند. Kuo همچنین به احتمال انتقال Face ID به زیر صفحه در آیفون‌های سال ۲۰۲۳ و حذف ناچ نیز اشاره کرده است.

image

 

دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی و حتی بالاتر در گوشی‌های اندرویدی پدیده تازه‌ای نیستند و حتی در بسیاری از گوشی‌های میان رده نیز دیده می‌شوند. اما به نظر می‌آید سنسور به کار رفته در آیفون بزرگتر از سایرین بوده و اندازه ۱.۳/۱ اینچی داشته و سایز پیکسل‌های آن نیز ۱.۲۵ میکرومتر است. این پیکسل‌ها به نسبت پیکسل‌های ۱.۷ میکرومتری آیفون 12 پرو مکس کوچکتر هستند اما به گفته Kuo در یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، این سایز در واقع چیزی در حدود ۲.۵ میکرومتر است. Kuo می‌گوید این سنسور با رزولوشن بالا احتمالا قابلیت ضبط ویدیو 8K را نیز دارد.

احتمالا سری آیفون‌های ۲۰۲۲ تنوع سابق را نداشته و نمایشگرهای کوچکتری نیز دارند. به گفته Kuo، مدل آیفون مینی ۵.۴ اینچی جدیدی معرفی نخواهد شد و اپل روی بقیه مدل‌ها از نمایشگر‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی استفاده می‌کند. فروش آیفون 12 مینی در حد انتظارات اپل نبوده است و این شرکت میزان تولید آن را کاهش داده و اعتراف کرده که انتظار تقاضای بیشتری را برای این دستگاه داشته است. انتظار می‌رود آیفون‌های سال ۲۰۲۱ در سایز نمایشگر تغییرات خاصی نداشته باشند.

در نهایت، Kuo ادعا می‌کند که آیفون‌های سال ۲۰۲۳ تکنولوژی Face ID را به زیر نمایشگر انتقال می‌دهند و شاهد آیفونی تمام صفحه در این سال خواهیم بود. Kuo پیش از این نیز ادعا کرده بود که اپل در برخی مدل‌های سال آینده ناچ را حذف کرده و از صفحه نمایش حفره دار استفاده خواهد کرد و در سال ۲۰۲۳ آیفون‌ها شاهد اضافه شدن سنسور‌های اثر انگشت زیر صفحه خواهند بود.

فعلا مشخص نیست که بالاخره کدامیک از این تکنولوژی‌ها در آیفون‌های بعدی قرار می‌گیرند؛ البته بعید نیست شاهد Face ID و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در کنار یکدیگر نیز باشیم.

شما درباره این خبر چه فکر می‌کنید؟ آیا از طرفداران آیفون 12 مینی بوده و از حذف آن در سال آینده غمگین هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی سلیمانی

۱۴۰۰/۱/۲۵
خبر حذف ایفون 12 مینی شوک بزرگی برای من بود واقعا باید فکری کرد