خانهاخبار
در آیفون 15 ناچ حذف و سنسور Face ID به زیر نمایشگر منتقل خواهد شد

در آیفون 15 ناچ حذف و سنسور Face ID به زیر نمایشگر منتقل خواهد شد

با اینکه هنوز آیفون 13 نیز معرفی نشده است، شاهد شایعاتی درباره سری آیفون 15 هستیم که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۱/۲۵

در حالی که در انتظار معرفی سری آیفون 13 هستیم؛ شایعاتی درباره آیفون‌های سال ۲۰۲۳، یعنی آیفون 15 به گوش می‌رسد. به نظر می‌آید اپل بالاخره در این سری قصد حذف ناچ شناخته شده خود را دارد.

در ناچ آیفون قطعاتی مانند یکی از اسپیکرها، یک میکروفن و سنسور TrueDepth قرار گرفته است. این سنسور که مهم‌ترین بخش این ناچ به حساب می‌آید؛ برای Face ID استفاده شده و با استفاده از حدود ۳۰۰۰۰ نقطه نامرئی صورت کاربر را اسکن می‌کند.

image

 

این تکنولوژی باعث شده تا Face ID بسیار امن‌تر از سیستم‌های عادی تشخیص چهره که در گوشی‌های اندرویدی مشاهده می‌کنیم باشد؛ زیرا آنها توانایی تشخیص عمق را ندارند و تنها از اطلاعات دو بعدی دوربین جلو استفاده می‌کنند. به همین دلیل فریب دادنشان به راحتی امکان پذیر بوده و در تاریکی نیز به درستی کار نمی‌کنند.

با اینکه اپل فعلا تکنولوژی انتقال سنسور True Depth به زیر نمایشگر را ندارد، اما به گفته یکی از آنالیزگرهای شناخته شده به نام Ming-Chi Kuo، این ویژگی در سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار خواهد گرفت و اپل احتمالا در آیفون 15 ناچ را حذف خواهد کرد.

اپل یکی از تنها سازندگان گوشی‌های هوشمند است که همچنان از ناچ استفاده می‌کند و بیشتر شرکت‌ها مانند سامسونگ، به ساختن صفحه نمایش‌های حفره‌ دار رو آورده‌اند. این نمایشگرها ظاهر بسیار مدرن‌تری نسبت به استفاده از ناچ دارند. اکثر گوشی‌های اندرویدی امروزه از سنسور‌های اثر انگشت زیر نمایشگر نیز بهره‌ می‌برند که امنیت و سرعت بسیار بالایی دارد.

به هر حال، اپل ناچار به استفاده از ناچ در محصولات خود بوده است و بدون شک به زودی قصد حذف آن از آیفون‌هایش را دارد. تا به حال چندین نمونه از دوربین جلو قرار گرفته در زیر نمایشگر دیده‌ایم و با این وجود امکان انتقال سنسور True Depth به زیر نمایشگر نیز ممکن به نظر می‌رسد.

اگر فناوری قرارگیری قطعات در زیر نمایشگر تا سال ۲۰۲۳ به تکامل کافی برسد، به احتمال زیاد شاهد یک آیفون تمام صفحه و بدون ناچ خواهیم بود.

نظرتان درباره این شایعه چیست؟ آیا به ناچ اپل عادت کرده و مشکلی با آن ندارید یا ظاهر آیفون‌ها را قدیمی می‌دانید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)