خانهاخبار
نگاهی به گوشی هواوی Y9a ؛ میان رده اما ارزشمند

نگاهی به گوشی هواوی Y9a ؛ میان رده اما ارزشمند

شما از یک گوشی میان‌رده چه انتظاراتی دارید؟ طراحی بروز و زیبا، نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار مناسب و شاید باتری که شارژدهی بالا را به عنوان یک اصل مهم، مورد توجه ویژه قرار داده باشد.
۱۴۰۰/۱/۲۵

شما از یک گوشی میان‌رده چه انتظاراتی دارید؟ طراحی بروز و زیبا، نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار مناسب و شاید باتری که شارژدهی بالا را به عنوان یک اصل مهم، مورد توجه ویژه قرار داده باشد. مجموع این موارد را می‌توان به راحتی در گوشی هواوی Y9a دید.

image

گوشی هواوی Y9a در عین ساده بودن طراحی، از ظاهری شیک و کاربرپسند برخوردار است که با توجه به تولید شدن در سری Y (که مخصوص جوانان، با تکیه بر دو عامل ارزش خرید بالا و امکانات مناسب است) می‌تواند به راحتی در لیست جذاب‌ترین گوشی‌های بازار قرار گیرد.

نمایشگر با کیفیت و سبک طراحی متفاوت، باتری قدرتمند، سخت‌افزار کارآمد و سیستم نرم‌افزاری روان و بروز از مشخصات فنی گوشی Y9a است که در ادامه به بررسی بیشتر آن می‌پردازیم.

طراحی گوشی هوآوی Y9a

احتمالاً با نگاه اول به گوشی Huawei Y9a به یاد پرچمداران محبوب سری Mate 30 می‌افتید. ادامه یک روند آزمون پس‌داده که با بازخورد مثبت کاربران همراه بوده، روشی است که طی سالیان گذشته در هواوی به خوبی رعایت شده و نتیجه‌ آن افزایش گرایش کاربران به محصولات این شرکت بوده است.

سبک طراحی تمام‌صفحه بدون هیچ‌گونه حفره یا بریدگی، الگویی است که هواوی با گوشی‌های با دوربین سلفی پاپ‌آپ خود آنها را دنبال است. نکته مهم این است که با وجود نمایشگر بزرگ 6.63 اینچی، حذف دوربین سلفی از نمای جلوی نمایشگر هواوی  Y9aو کاهش حاشیه‌ها، ابعاد دستگاه در حد معقولی قرار داشته و با بسیاری از گوشی‌های با نمایشگر کوچکتر، برابری می‌کند.

بدنه براقی که با زاویه تابش نور، ظاهر متفاوتی را نمایش داده و سبک طراحی مینیمال Huawei Y9a در هر دو بخش پشتی و نمایشگر، یکی از جذاب‌‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

برای اینکه گوشی هوآوی وای 9 ای با سلیقه‌های مختلف سازگار باشد، سه رنگ مشکی، نقره‌ای و صورتی (شکوفه‌های بهاری) برای این گوشی در نظر گرفته شده است که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند.

image

در نهایت درباره طراحی این گوشی باید گفت که با در دست گرفتن هواوی وای 9 ای، بدنه آن حس یک کالای لوکس، نمایشگر آن حس یک دستگاه بدون محدودیت و ارگونومی آن حس یک گوشی بسیار راحت را به کاربر القا می‌کند که می‌توان به سرعت و آسانی از آن استفاده کرد.

نمایشگر گوشی Huawei Y9a

شاید بارزترین ویژگی ظاهری گوشی Y9a، نمایشگر بدون ناچ و حفره باشد. حالت یک‌دست و تمام‌صفحه این نمایشگر، بهترین و استانداردترین حالت برای یک گوشی است که به کاربر کمک می‌کند هنگام تماشای فیلم‌ها و بازی کردن، بدون هیچ محدودیت خاصی از تمام فضای صفحه نمایش دستگاه، استفاده کند.

هواوی سبک طراحی این نمایشگر را Ultra FullView نام‌گذاری کرده که به راحتی می‌توان به علت آن پی برد.  صفحه نمایش 6.63 اینچی این گوشی از نوع IPS LCD بوده که نسبت تحسین‌برانگیز 92 درصدیِ «نمایشگر به بدنه» در مقابل رقبا، یک امتیاز برجسته محسوب می‌شود.

image

نمایشگر یک دست و بدون عارضه Y9a با رزولوشن و نور زمینه بالا، بهترین گوشی برای تماشای فیلم، بازی، وبگردی و شبکه‌های اجتماعی است

هواوی برای تکمیل ویژگی‌های این نمایشگر، رزولوشن Full HD+ را برای آن برگزیده است که با تراکم پیکسل 397 پیکسلی خود جزئیات را با وضوح بسیار مطلوبی نمایش می‌دهد. مضاف بر این وقتی بخواهید در فضای خارجی نیز این گوشی استفاده کنید، به لطف نور زمینه مناسب نمایشگر، مشکلی در خوانایی محتوا، وجود نخواهد داشت.

سخت‌افزار و کارایی گوشی هوآوی Y9a

در بخش مشخصات فنی هواوی Y9a استفاده از تراشه مدیاتک Helio G80 ذکر شده که چیپستی پرقدرت و کارآمد برای گوشی‌های میان‌رده است. 

در داخل این تراشه از پردازنده هشت هسته‌ای شامل 2 هسته قدرتمند Cortex-A75 در فرکانس بیشینه 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته کم‌مصرف Cortex-A55 در فرکانس 1.6 گیگاهرتز استفاده شده است. جالب است بدانید که مدیاتک با تنظیم فرکانس هسته‌ها در سطحی پایین، میزان انرژی مصرفی دستگاه را به خوبی مدیریت کرده و این بدان معنی است که گوشی Y9a هواوی می‌تواند صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف باتری داشته باشد.

برای انجام عملیات گرافیکی نیز از پردازشگر گرافیکی Mali-G52 MC2 در این تراشه استفاده شده که تا 30 درصد قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد و 15 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. در کنار موارد فوق این تراشه می‌تواند عملیات هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را تا 3.6 برابر سریعتر انجام دهد.

image

همچنین هواوی از شتاب‌دهنده نرم‌افزاری GPU Turbo 3 استفاده کرده که می‌تواند نرخ فریم‌دهی بازی‌ها را به طور باورنکردنی ثابت نگه دارد. در این حالت انجام بازی‌های با گرافیک بالا بسیار لذت‌بخش‌تر بوده و عملاً لگ و جاماندگی از تصویر در حین بازی مشاهده نخواهد شد.

استفاده از 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و مهم‌تر از آن، حافظه‌ داخلی 128 گیگابایتی از نوع UFS 2.1 موجب افزایش سرعت گوشی در هنگام اجرای بازی‌ها و عملیات خواندن و نوشتن شده و سرعت بالاتری را نسبت به گوشی‌های میان‌رده با حافظه‌های معمولی ایجاد می‌کند.

دوربین گوشی HUAWEI Y9a

در بخش طراحی گفتیم که این گوشی شباهت زیادی به گوشی‌های سری پرچمدار میت 30 دارد. در واقع علت اصلی این موضوع، شباهت ماژول دوربین پشت دستگاه با سری میت 30 است که یک ساختار دایره‌ای با چهار حفره برای سنسور و اجزای دیگر دوربین دارد.

هواوی در این ماژول از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی واید با فوکوس خودکار PDAF، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه و دو سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو استفاده کرده که با یک فلش LED چهارگانه، همراه شده‌اند.

با استفاده از این گوشی می‌توان فیلمبرداری 4K در نرخ 30 فریم با استفاده از لرزشگیر الکترونیکی یا همان gyro-EIS را انجام داد که کیفیت بالای فیلمبرداری با ثبات تصویر می‌تواند هواوی وای 9 ای را به یک گوشی دوست داشتنی برای فیلمبرداری و حتی Vloggerها تبدیل کند.

image

در بخش عکاسی نیز جزئیات بالای عکس، کنتراست خوب و ثبت رنگ‌ها به صورت طبیعی از جمله ویژگی‌های اصلی در همه سکانس‌هاست. قابلیت‌های ویژه عکاسی به صورت پرتره و عکاسی در شب نیز از دیگر بخش‌هایی است که هواوی در رابط کاربری دوربین گوشی قرار داده است.

در دوربین سلفی پاپ‌آپ گوشی نیز از یک سنسور 16 مگاپیکسلی نوع عریض استفاده شده است. قابلیت عکاسی با افکت‌های HDR و همچنین استفاده از هوش مصنوعی برای افزودن افکت‌های ویژه (مانند بوکه) از دیگر ویژگی‌های کاربردی دوربین سلفی Y9a است.

باتری و شارژدهی Huawei Y9a

هواوی در Y9a از یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که با توجه به تراشه کم‌مصرف دستگاه و بهره‌مندی از هوش مصنوعی، می‌تواند دوام و شارژدهی طولانی‌مدتی را ارائه دهد.

شارژدهی باتری هواوی وای 9 ای در استفاده عادی، حداقل یک روز کامل است که حتی با اندکی مدیریت می‌تواند تا دو روز نیز افزایش پیدا کند.

اگر هم در پایان روز بخواهید دستگاه خود را شارژ کنید، شارژر قدرتمند 40 واتی همراه دستگاه با فناوری SuperCharge می‌تواند تنها طی نیم ساعت، گوشی شما را تا 70 درصد شارژ کند که یکی از جذاب‌ترین سیستم‌های شارژ در گوشی‌های میان‌رده است.

image

جمع بندی

با اولین نگاه به هواوی Y9a، قطعاً طراحی چشمگیر و زیبایی ظاهری آن، شما را مسحور خود خواهد کرد. ولی جذابیت این گوشی فقط به ظاهر آن ختم نمی‌شود؛ از باتری پرظرفیت و سیستم شارژ سریع 40 واتی گرفته تا نمایشگر یکپارچه، دوربین باکیفیت و سخت‌افزار کارآمد، همگی بر ارزش خرید این گوشی افزوده‌اند.

هنگامی که تمام این ویژگی‌ها را در کنار قیمت مناسب و خدمات پس از فروش رسمی در کشور قرار دهیم، گوشی Y9a به انتخاب اول کاربرانی تبدیل می‌شود که به دنبال یک گوشی زیبا، اقتصادی و در عین حال قدرتمند هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات و قیمت گوشی Y9a ، می‌توانید به سایت رسمی هواوی فارسی مراجعه کنید.

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمدعلی

۱۴۰۰/۱/۲۷
بهتر بود اشاره ای هم ب تاثیر تحریم ها به کاربری ما میکردید. مثلن آیا میشه از گوگل اکانت برای بازی و برنامه ها استفاده کرد یا خیر.
البته شاید تاثیرش اونقد ناچیز بوده ک، اشاره نشده.