خانهاخبار
گوشی‌های اکسپریا 1 III و اکسپریا 5 III سونی رسما رونمایی شدند

گوشی‌های اکسپریا 1 III و اکسپریا 5 III سونی رسما رونمایی شدند

سونی لحظاتی پیش دو گوشی هوشمند اکسپریا 1 III و اکسپریا 5 III را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد.
۱۴۰۰/۱/۲۵

سونی امروز دو پرچمدار جدید در کنار یک گوشی هوشمند میان رده را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد. این محصولات به ترتیب عبارتند از اکسپریا 1 III، اکسپریا 5 III اکسپریا 10 III. مسلما دو محصول ابتدایی توجه همگان را به خود جلب کردند و به همین دلیل، ما این مطلب را به آن‌ها اختصاص داده‌ایم.

گوشی‌های اکسپریا 1 III و اکسپریا 5 III هر دو در دسته پرچمداران قرار می‌گیرند و تنها تفاوت آن‌ها مربوط به سایزشان می‌شود. اکسپریا 1 III یک محصول پر قدرت با سایزی بزرگ است و اکسپریا 5 III همین میزان قدرت را در محیطی کوچک‌تر گرد هم آورده است.

چیزی که سبب تفاوت این دو محصول با دیگر گوشی‌های هوشمند می‌شود، دوربین آن‌ها است. ما در این دو گوشی هوشمند با اولین لنز تله فوتو متغیر روبرو هستیم که با سنسور دوگانه PD همراه شده است. این لنز به امکان فوکوس خودکار و در لحظه روی چشم انسان‌ها یا حیوانات مجهز بوده و از طرف دیگر، با سرعت و دقت بالایی این ویژگی را روی لنزهای دیگر نیز فراهم می‌کند.

سونی همچنین تأیید کرده است که به لطف BIONZ X، حالت Burst Mode با نرخ فریم 20fps در محیط‌های با نور کم و با حداقل نویز ممکن در این دو محصول گنجانده شده است.  حال که بحث دوربین‌ها در میان است، بد نیست بدانید که هر دو گوشی هوشمند مورد بحث در این مطلب از دوربین سه گانه 12 مگاپیکسل برخوردار هستند که اکسپریا 1 III یک سنسور سه بعدی ToF اضافی را نیز با خود به همراه دارد.

دوربین اصلی اکسپریا 1 III به لنزی با دریچه دیافراگم f/1.7 مجهز بوده و قادر است تا ویدئوهایی با فرمت 4K و نرخ فریم 120fps را شکار کند. دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید نیز با لنزی با دریچه دیافراگم f/2.2 مجهز شده و فوکوس خودکار نیز خوهد داشت. دوربین تله‌فوتو اما هیجان‌انگیزترین دوربین این گوشی است زیرا نه تنها از لنز پریسکوپی بهره می‌برد، بلکه این لنز قابلیت زوم کردن در داخل خودش به صورت اپتیکی را دارد.

برای این دوربین تله‌فوتو هم سنسور 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و لنز آن می‌تواند از فاصله تقریبی 70 میلی‌متر تا 105 میلی‌متر زوم اپتیکال داشته باشد. در حال اول دریچه دیافراگم روی f/2.3 خوهد بود و در حالت زوم 105 میلی‌متری هم دریچه دیافراگم روی f/2.8 تنظیم می‌شود. با زوم دیجیتال نیز می‌توان معادل یک لنز 300 میلی‌متری زوم داشت که طبیعتا کیفیت‌ش به اندازه زوم‌های اپتیکال خوب نخواهد بود.

آخرین دوربین این گوشی نیز دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است که در لبه بالایی نمایشگر جای خواهد گرفت.


گالری تصاویر اکسپریا 1 III

اکسپریا 5 III در طرف دیگر نیز دقیقا به همان دوربین‌های برادر بزرگ‌تر خود مجهز شده و از این نظر تفاوتی بین سه دوربین پشتی وجود ندارد. تنها چیزی که سونی اکسپریا 5 III کمتر دارد، همان دوربین و سنسور ToF برای عمق سنجی به صورت سه بعدی است. دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسلی خواهد بود و با بردار بزرگش یکسان است.

پردازنده اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده هر دو گوشی هوشمند یاد شده ایفای نقش خواهد کرد. اکسپریا 1 III با 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایتی همراه است و در مقابل، اکسپریا 5 III به 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی مجهز خواهد بود.

اکسپریا 1 مارک 3 از نمایشگر 6.5 اینچی اولد CinemaWide با رزولوشن 4K HDR، نرخ نوسازی 120 هرتزی و ابعاد تصویر 21:9 برخوردار است و مدل دیگر، یعنی اکسپریا 5 مارک 3 از نمایشگر 6.1 اینچی اولد CinemaWide با نرخ نوسازی 120 هرتزی و نسبت ابعاد تصویر 21:9 بهره می‌برد.


گالری تصاویر اکسپریا 5 III

سونی در حوزه تکنولوژی‌های صوتی، تغییراتی را ایجاد کرده است. هر دو دستگاه با قابلیت پشتیبانی از صدای 360 درجه واقعی و جک 3.5 میلیمتری هدفون، در دسترس خریداران قرار می‌گیرند .

هر دو محصول جدید سونی با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی همراه هستند که به صورت پیش فرض، از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. طبق گفته مسئولان سونی، هر دو گوشی هوشمند یاد شده قادر هستند تا تنها در 30 دقیقه، شارژ دستگاه را از 0 به 50 درصد برسانند. متأسفانه هیچ گونه اشاره‌ای به شارژ وایرلس آن‌ها نشده است.

اکسپریا 1 III همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، در دو رنگ Frosted Black و Frosted Purple عرضه خواهد شد و مدل دیگر، یعنی اکسپریا 5 III نیز در دو رنگ سیاه و سبز در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. هر دو محصول به صورت پیش فرض با یازدهمین نسخه از سیستم عامل اندروید همراه بوده و در فصل تابستان روانه بازار می‌شوند. متأسفانه تا این لحظه، اشاره‌ای به قیمت آن‌ها نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mahdi_mo88

۱۴۰۰/۳/۲۵
سلام توی ایران نمی آیند؟