خانهاخبار
اپل رسما تاریخ برگزاری مراسم بعدی خود را اعلام کرد

اپل رسما تاریخ برگزاری مراسم بعدی خود را اعلام کرد

پس از چندین و چند روز شایعه و گمانه‌زنی، بالاخره زمان برگزاری مراسم بعدی اپل توسط خود این شرکت اعلام شد و هفته آینده مصادف با 31 فروردین ماه، باید منتظر این مراسم باشیم.
۱۴۰۰/۱/۲۴

image

 

جدیدترین رویداد اپل در تاریخ 31 فروردین ماه یعنی یک هفته دیگر، برگزار خواهد شد؛ این تاریخ و تیزر این مراسم را امروز خود اپل به صورت رسمی منتشر کرد و شعار این مراسم هم Spring Loaded انتخاب شده که اپل می‌خواهد با آن بگوید خشاب خود را آماده و پر کرده است. جالب‌تر اینجاست که چند ساعت پیش، دستیار صوتی سیری هم تاریخ این مراسم را لو داده بود و اگر از آن می‌پرسیدید زمان مراسم بعدی اپل چه روزی است، تاریخ 20 آوریل یا همان 31 فروردین را پاسخ می‌داد. اما در این مراسم چه گجت‌هایی معرفی خواهند شد؟

نسل جدید آیپد پرو

از این ماجراها که بگذریم، باید بگوییم که انتظار داریم در وحله اول، شاهد معرفی نسل جدید آیپد پرو در این مراسم باشیم. مثل نسل‌های قبلی، آیپد پرو جدید در دو اندازه 11 و 12.9 اینچی عرضه خواهند شد که طراحی آن‌ها نیز احتمالا با نسل قبلی‌شان یکسان خواهد بود. مدل بزرگ‌تر یعنی آیپد پرو 12.9 اینچی جدید، گویا با نمایشگر مینی ال‌ای‌دی همراه خوهد بود که اولین محصول اپل با این فناوری لقب می‌گیرد. مدل 11 اینچ اما همچنان نمایشگر Liquid Retina خواهد داشت و احتمالا هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد.

image

از دیگر تغییرات این تبلت‌ها می‌توانیم به پردازنده جدید که گفته شده عملکردی در حد و اندازه‌های چیپست M1 خواهد داشت را شامل می‌شود. پورت USB-C این تبلت‌ها نیز گویا شامل ارتقا خواهد شد که اگر از فناوری USB 4 در آن‌ها استفاده شود، یعنی این پورت به اندازه تاندربولت 3 قدرتمند خواهد بود. در نهایت دوربین‌های این تبلت‌ها نیز احتمالا شامل بروزرسانی سخت‌افزاری خواهند شد.

بعید به نظر می‌رسد آیپد دیگری در این مراسم ببینیم اما در هر صورت شایعات آیپد مینی جدید با نمایشگر کم حاشیه در اندازه 8.5 تا 9 اینچ هم شنیده می‌شود که شاید این محصول را هم هفته آینده ببینیم. در هر صورت اگر هفته آینده آیپد مینی جدید معرفی نشود، در نیمه اول سال جاری میلادی معرفی خواهد شد.

AirTags و ایرپادز 3

در حال حاضر فکر می‌کنم بیشتر از یک سال باشد که شایعات مختلف درباره گجت ایرتگز را می‌شنویم؛ این گجت درواقع قرار است یک ردیاب کوچک باشد که می‌توانید با وصل کردن آن به موردی مثل کیف پول یا کلید، این وسایل را پیدا کنید. در این محصول نیز اپل قرار است از چیپ U1 که از زمان آیفون 11 در آیفون‌های جدید قرار دارد استفاده کند. خبر بد اینکه این چیپست تا به حال در کشور ما به دلیل محدودیت منطقه‌ای از سمت اپل، فعال نشده و هنوز مشخص نیست که آیا ایرتگز در ایران کاربردی خواهد بود یا خیر. به طور کل چیپ U1 از امواج Ultra-Wideband استفاده می‌کند تا بتواند موقعیت دقیق وسایل دیگری که U1 دارند را تشخیص دهد.

پس از ایرتگز، می‌رسیم به ایرپادز 3 که چند وقتی است شایعات و اخبار زیادی پیرامون آن منتشر شده و حتی نسخه‌های فیک آن از همین حالا در کشور چین یافت می‌شود. این ایرپادز ساختاری مثل ایرپادز 2 دارد که فاقد سری‌های سلیکونی است اما طراحی آن شبیه به ایرپادز پرو است. همچنین این مدل مثل نسل قبلی‌ش فاقد حذف نویز فعال است و قیمت ارزان‌تری هم از ایرپادز پرو خواهد داشت. 

مک‌های جدید؟

اینکه آیا کامپیوترهای جدید مک را در این مراسم خواهیم دید یا نه، در هاله‌ای از ابهام وجود دارد. چیزی که می‌دانیم این است که اپل در حال کار روی نسل جدید آیمک با طراحی بروز شده و چیپست‌های اپل سیلیکون است. آیمک جدید با توجه به شایعاتی که شنیده‌ایم، نمایشگری با حاشیه‌های اندک در حد و اندازه‌های Pro Display XDR اپل دارد و بخش آلومینیومی و لوگوی اپل از زیر نمایشگر حذف خواهد شد. زبان طراحی آن هم گفته شده مثل آیفون 12 یا آیپد پرو، کاملا تخت خواهد بود و رنگ‌های جذاب آیپد ایر هم ممکن است در آیمک جدید استفاده شود.

image

 

جدا از آیمک جدید، مک بوک پرو 14 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی نیز در دست توسعه قرار دارند و قرار است آن‌ها هم با چیپست‌های خود اپل به بازار عرضه شوند. این لپ‌تاپ‌ها هم قرار است شامل بازطراحی شوند و با لبه‌های تخت همراه باشند. بازگشت درگاه SD Card به آن‌ها نیز شنیده شده و پورت شارژ مگ‌سیف هم قرار است به این لپ‌تاپ‌ها بازگردد. همچنین تاچ بار نیز با معرفی این سری به پایان عمر خواهد رسید و دیگر شاهد این نوار لمسی در بالای لپ‌تاپ‌های اپل نخواهیم بود. اما خب بعید به نظر می‌رسد مک بوک‌های جدید برای این مراسم حاضر شده باشند.

در نهایت بلومبرگ گزارش داده که ممکن است اپل از نسل جدید اپل تی‌وی هم رونمایی کند. اپل تی‌وی جدید گفته شده روی بازی و سرگرمی تمرکز دارد و امکان خروجی 120 هرتزی از این محصول نیز وجود خواهد داشت. با پردازنده جدید و بازی‌های جذاب اپل آرکید، بعید نیست اپل با این محصول به جنگ کنسول‌هایی مثل کنسول‌های نیتندو برود.

در پایان باید بگوییم که مثل همیشه می‌توانید این مراسم را از طریق وب‌سایت جی‌اس‌ام دنبال کنید و پس از آن هم بلافاصله اخبار و حواشی این مراسم را بخوانید. بار دیگر باید بگوییم زمان برگزاری این مراسم، روز سه‌شنبه، 31 فروردین ماه و راس ساعت 9:30 شب به وقت ایران خواهد بود. شما درباره مراسم بعدی اپل چه فکر می‌کنید؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ali

۱۴۰۰/۱/۲۵
تاچ بار که خوب بود چرا دارن ورش میدارن؟