خانهاخبار
مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ 4 رونمایی کرد

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ 4 رونمایی کرد

پس از مدت‌ها گمانه زنی، شرکت مایکروسافت بالاخره از نسل جدید لپ تاپ‌های سرفیس خود با پردازنده‌های اینتل یا AMD رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۱/۲۴

شرکت مایکروسافت امروز مدل‌های جدید سرفیس لپتاپ را معرفی کرد. سرفیس لپ تاپ 4 در مدل‌های ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی عرضه شده و کاربران امکان انتخاب بین نسخه‌های با پردازنده اینتل و یا AMD را دارند. این محصول در همه اندازه‌ها با پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل و یا سری پردازنده‌های رایزن 4000 AMD عرضه خواهد شد.

image

 

مایکروسافت، سرفیس لپ تاپ 4 را در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) در کشور‌های آمریکا، کانادا و ژاپن عرضه می‌کند. قیمت مدل با پردازنده AMD معادل ۹۹۹ دلار بوده و مدل اینتل با قیمت ۱۲۹۹ دلار به بازار می‌آید که بیانگر تفاوت ۳۰۰ دلاری میان این دو نسخه است.

این تفاوت قیمت احتمالا به دلیل است که مایکروسافت در این محصول از آخرین نسل پردازنده‌های AMD، یعنی رایزن 5000 استفاده نکرده است و به جای آن از پردازنده مبنی بر Zen 2 ساخت AMD برای Ryzen Surface Edition استفاده می‌کند. با این حال، عملکرد این دو نسخه به احتمال زیاد تفاوت چندانی نخواهد داشت اما بهتر است مدتی صبر کرد تا ببینیم برنده اصلی بین این دو پردازنده کدام است.

image

 

استفاده از این پردازنده‌های جدید، به مایکروسافت کمک کرده تا عملکرد سرفیس لپ تاپ 4 را نسبت به نسل قبلی تا ۷۰ درصد بهبود بخشیده و به گفته آنها، عمر باتری نیز افزایش یافته است. مایکروسافت روی نسخه ۱۳.۵ اینچی قول ۱۹ ساعت عمر باتری را داده و نسخه ۱۵ اینچی نیز ۱۷.۵ ساعت دوام می‌آورد. نسخه‌های عرضه شده با پردازنده اینتل، از پردازنده گرافیکی اینتل Iris XE استفاده می‌کنند که بازی‌هایی مانند Overwatch در آن با رزولوشن 1080p و کیفیت الترا اجرا خواهند شد.

image

 

طراحی سرفیس لپ تاپ 4 نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده و شاهد محصولی هستیم که شباهت زیادی با سرفیس لپ تاپ 3 که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده بود دارد. در مدل ۱۳.۵ اینچی امکان انتخاب رنگ‌های نقره‌ای پلاتینومی، رنگ جدید آبی یخی برای مدل‌هایی از جنس آلکانترا وجود دارد. در مدل‌های فلزی نیز این لپ تاپ در رنگ‌های مشکی مات و ماسه‌ای عرضه خواهد شد. نسخه ۱۵ اینچی سرفیس لپ تاپ 4 تنها مدل فلزی و با رنگ‌های نقره‌ای پلاتینومی و مشکی مات عرضه شده و خبری از مدلی با طراحی پارچه‌ای آلکانترا نخواهد بود.

سایر نقاط سرفیس لپ تاپ 4 شاهد بهبود خاصی نیستند و مایکروسافت در این لپ تاپ یک پورت USB-C، یک پورت USB-A، جک هدفون و پورت سرفیس کانکت را برای شارژ این دستگاه قرار داده است. پشتیبانی از تاندربولت هنوز در این محصول وجود نداشته و حافظه SSD این لپ تاپ نیز از طریق اسلاتی که پشت دستگاه قرار گرفته، قابل تعویض است.

با توجه به مدل پردازنده انتخابی، سرفیس لپ تاپ 4 کانفیگ‌های متفاوت و گیج کننده‌ای دارد. مدل پایه ۱۳.۵ اینچی که با پردازنده AMD Ryzen 5 4680U عرضه می‌شود، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. مدل پایه با پردازنده اینتل نیز از سی‌پی‌یو نسل یازدهمی Core i5 1135G7 بهره می‌برد و دارای ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است.  

image

مدل‌های قوی‌تری با پردازنده‌های اینتل نیز وجود دارند که در بهترین مدل قیمت آن به ۲۲۹۹ دلار رسیده و از پردازنده اینتل Core i7، ۳۲ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. نسخه AMD دیگری نیز با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تا چند هفته آینده با قیمت ۱۱۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در بین مدل‌های ۱۵ اینچی، نسخه‌های بیشتری با پردازنده AMD دیده می‌شود. مدلی که با پردازنده AMD Ryzen 7 4980U عرضه می‌شود رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی دارد و با قیمت ۱۲۹۹ دلار به بازار می‌آید. امکان افزایش رم این نسخه به ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی آن به ۵۱۲ گیگابیت نیز وجود دارد که قیمت آن را به ۱۶۹۹ دلار می‌ٰرساند.

مدل پایه ۱۵ اینچی با پردازنده اینتل قیمتی معادل ۱۷۹۹ دلار دارد و با پردازنده Core i7 1185G7 به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. امکان افزایش رم به ۳۲ گیگابایت و حافظه داخلی به ۱ ترابایت نیز وجود دارد که قیمت این مدل را به ۲۳۹۹ دلار می‌رساند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)