خانهاخبار
روش نصب برنامه در Wear OS دست خوش تغییر می‌شود

روش نصب برنامه در Wear OS دست خوش تغییر می‌شود

ظاهرا گوگل روش نصب برنامه در Wear OS را تغییر داده و دارندگان ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS تحت تاثیر آن هستند
۱۴۰۰/۱/۲۴

گوگل به توسعه دهندگان اعلام کرده که روش قدیمی نصب برنامه‌های Wear OS از ماه مارس دیگر منسوخ خواهد شد. کاربران فعلی پوشیدنی‌های مبتنی بر Wear OS هنوز شامل حالشان نشده، اما افرادی که پوشیدنی جدید می‌خرند یا عملیات جفت سازی را دوباره با گوشی‌های خود انجام دهند، باید از روش جدید استفاده کنند.

در سال ۲۰۱۷ و پس از معرفی اندروید Wear 2.0، مدل مستقل برنامه و on-watch Play Store معرفی شد. گوگل برای استقلال بخشیدن به پوشیدنی‌ها یا ساعت‌های هوشمند، قصد داشت فروشگاه اپلیکیشن گوشی‌ها را از پوشیدنی‌ها جدا کند. با این حال مدل قدیمی باقی مانده است و برنامه‌های قابل نصب با رفتن به تب Apps on your phone در بالای فروشگاه اپلیکیشن، در دسترس کاربران است. این برنامه‌ها در بخش جست و جوی اپلیکیشن‌های گوگل پلی ظاهر نمی‌شوند و در فروشگاه اپلیکیشن‌ها نمایش داده نمی‌شوند. با دانلود APK برنامه مورد نظر در گوشی کاربر می‌توان به آن دسترسی داشت فازغ از آنکه کاربر صاحب ساعت هوشمند است یا خیر. 

image

 

در ماه فوریه، گوگل اعلام کرد که این برنامه‌های قدیمی از تاریخ ۱۰ مارس در داخل پلی استور قابل نمایش نیستند. با گذشت یک ماه از این مهلت، اولین کاربرانی که ازین موضوع تحت تاثیر قرار می‌گیرند، کسانی هستند که ساعت هوشمند جدیدی خریدند. ساعت‌های هوشمند فعلی هنوز به بخش Apps on your phone دسترسی دارند، اما اگر دوباره آن را با گوشی pair کنید دیگر به این بخش دسترسی نخواهید داشت.

این تغییر روی کاربرانی که می‌خواهند با استفاده از Dexcom G6 قند خون خود را پایش کنند تاثیر می‌گذارد. همین طور روی افرادی که به دنبال خواندن، مشاهده هشدارها و گراف‌ها روی مچ دست خود هستند، اثر گذار خواهد بود. در حال حاضر دارندگان پوشیدنی مبتنی بر Wear OS  بعد از بازگشت به حالت کارخانه یا جفت سازی مجدد با گوشی، قادر به اندازه گیری قند خون خود نیستند. در همین حال پشتیبانی گوگل به یکی از کاربران گفته مستقیما با Dexcom تماس گرفته و اعلام کند تا آن‌ها اپلیکیشن خود را بروز کنند. 

مشخص نیست که چند برنامه از روش قدیمی استفاده می‌کنند و آیا همه توسعه دهندگان بروزرسانی را انجام می‌دهند یا خیر. در این تغییر بسیار روشن است که گوگل قصد ندارد سیستم عامل پوشیدنی خود را فراموش کند و تعهد خود را نسبت به آن مجددا نشان داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)