خانهاخبار
اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر کلاب هاوس در اینترنت منتشر شد

اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر کلاب هاوس در اینترنت منتشر شد

تنها چند روز پس از لو رفتن اطلاعات ۵۳۳ میلیون از کاربران فیسبوک، امروز متوجه شدیم اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر پتلفرم کلاب هاوس نیز لو رفته است.
۱۴۰۰/۱/۲۲

به گفته Cyber News، اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون از کاربران کلاب هاوس در اینترنت منتشر شده‌اند؛ یک دیتابیس SQL که شامل نام، شناسه کاربری و لینک توییتر و اینستاگرام کاربران آن بوده در یکی از فروم‌های مخصوص هکرها قرار داده شده است. Cyber News  می‌گوید که اطلاعات حساسی مانند مشخصات کارت اعتباری کاربران در این میان نبوده است ولی امکان استفاده از اطلاعات لورفته جهت فیشینگ و باج گیری از کاربران وجود دارد.

image

 

در هفته گذشته نیز Cyber News اعلام کرده بود که اطلاعات ۵۰۰ میلیون نفر از کاربران شبکه اجتماعی لینکدین لو رفته و در اینترنت انتشار یافته است. این شرکت که زیر مجموعه مایکروسافت است اعلام کرده که اطلاعات اکانت کاربران در این میان نبوده است.

چند روز پیش نیز خبری مبنی بر لو رفتن اطلاعات ۵۳۳ میلیون نفر از کاربران فیسبوک و قرار گرفتن آنها در اینترنت شنیدیم. به گفته بسیاری این اطلاعات لو رفته شامل شماره تلفن کاربران، تاریخ تولد آنها، محل زندگی، آدرس ایمیل و نام کامل کاربر می‌شود.

پلتفرم کلاب هاوس در سال اول انتشار خود محبوبیتی باورنکردنی کسب کرد. با وجودی که عضویت در این پلتفرم نیاز به دعوت یکی از کاربران فعلی داشته و تنها روی دستگاه‌های iOS قابل دسترسی است؛ کلاب هاوس تا به حال شاهد بیش از ۱۰ میلیون دانلود بوده است.

شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های دیگر مانند توییتر، لینکدین، دیسکورد، اسپاتیفای، اسلک و فیسبوک نیز قصد استفاده از این محبوبیت نوظهور را داشته و در حال کار روی پلتفرم تازه خود با تمرکز بر روی صوت هستند. شرکت کلاب هاوس هنوز اعلامیه رسمی درباره این موضوع نداشته است.

شما درباره محبوبیت روزافزون کلاب هاوس چه فکر می‌کنید؟ آیا از کاربران این پلتفرم نوپا هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Hala Madrid

۱۴۰۰/۱/۲۳
:)